נגד החלטת הממונה: הלשכה עתרה לביה"מ בעניין הענקת רישיון סוכן לחברת "מקס"

נשיא הלשכה: "חברת מקס מבקשת לפעול בשיטת האח הגדול ולעשות שימוש במידע שהיא אוספת אודות לקוחותיה. זה פוגע בתחרותיות ופוגע בפרטיות הלקוחות"
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

לשכת סוכני הביטוח הגישה אתמול עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד החלטת הממונה על שוק ההון, ביטוח וחסכון, ד"ר משה ברקת, להעניק רישיון סוכן ביטוח לחברת "מקס". העתירה הוגשה על ידי עורכי הדין רונית אמיר-יניב, עידו חיטמן, שני רפפורט, שגיא שיף וגיא ירום ממשרד יגאל ארנון ושות', עורכי דין.

בעתירה טוענת לשכת סוכני הביטוח לפגיעה בשלוש נקודות מרכזיות: האחת היא החלטת הממונה לתת ל"מקס" רישיון סוכן ביטוח לתאגיד. החלטה שכזו תביא לפגיעה אנושה בתחרות בשוק התיווך למוצרי ביטוח ולפגיעה בסוכני הביטוח העצמאיים והמאוגדים בשל היתרון האדיר והחד צדדי של "מקס" במידע אישי על פני יתר סוכני הביטוח. יתרון זה של החברה נובע כתוצאה מפעילותה בשוק ההנפקה, הסליקה ותפעול כרטיסי חיוב, והוא יאפשר לה לקבל מידע בלעדי וייחודי אודות צרכיהם הביטוחים של לקוחותיה כתוצאה מניתוח הרכישות שלהם (לדוגמה תשלומים בגין קנית רכב, מוצרים לבית וכיו"ב) ולפנות אליהם בהצעות שיווקיות לרכישת ביטוח לפני כל מתחרה אחר.

בנוסף, נטען בעתירה כי החלטת הממונה עשויה להביא לפגיעה ברמת השירות למבוטחים. מתן שירות על ידי סוכן ביטוח דורש מיומנות וניסיון, קל וחומר על רקע הפסיקה אשר הטילה חובות שונות על סוכן הביטוח כלפי המבוטח. קיים חשש כבד כי "מקס" לא תוכל להעניק למבוטחים שירות בדומה ליתר סוכני ביטוח הפועלים בשוק.

סו"ב ליאור רוזנפלד | צילום: באדיבות הלשכה

עוד נטען כי החלטת הממונה לאפשר ל"מקס" לעשות שימוש בנתונים האישיים אודות לקוחותיה הצבורים במאגרי המידע שלה לצורך פעילות כסוכן ביטוח תפגע בפרטיות המבוטחים, כאשר הממונה לא התייעץ בעניין זה לפני החלטתו עם הרגולטור לענייני פרטיות בישראל – הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים.

"טובת המבוטחים לנגד עינינו"

נשיא לשכת סוכני הביטוח, סו"ב ליאור רוזנפלד מוסיף: "חברת מקס מבקשת לפעול בשיטת האח הגדול ולעשות שימוש במידע שהיא אוספת אודות לקוחותיה בשוק ההנפקה, הסליקה והתפעול של כרטיסי חיוב לצורך מתן שירותי תיווך בביטוח, זה פוגע בתחרותיות ופוגע בפרטיות הלקוחות.

"טובת המבוטחים, רמת השירות ואיכותו הם הדבר הראשון העומד לנגד עינינו, בדיוק כפי שאנו מתנגדים למתן שירותים פנסיונים באמצעים דיגיטליים, ללא ניסיון והיכרות של הנציגים עם עולם הביטוח ועם יתרון חד צדדי כך אנו מתנגדים גם במקרה זה, אנו בעד תחרות חופשית והוגנת בתנאים שווים", הוסיף נשיא הלשכה.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email