נוסחה מנצחת: השילוב בין רוח חדשה לניסיון

סו"ב שרון הוד על החיבורים שיש לעשות בין סוכנים צעירים לבין סוכנים ותיקים כדי לצמוח ולכבוש יעדים חדשים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

מספרים שהגיע אורח לבית הכנסת רכוב על אופניים, ושאל את הגבאי היכן אפשר לקשור אותם? ענה לו הגבאי שאין פה מקום לקשור את האופניים. הזדעק האורח ואמר שהוא חייב לקשור, אחרת יגנבו לו אותם. חשב קצת הגבאי ואמר לו ״תקשור אותם לפרשת השבוע. אצלנו, הרב קושר כל דבר לפרשת השבוע״.

פרשת השבוע, נכון לכתיבת שורות אלו, היא פרשת דברים בה נאמר ״וּבְנֵיכֶם אֲשֶׁר לֹא יָדְעוּ הַיּוֹם טוֹב וָרָע הֵמָּה יָבֹאוּ שָׁמָּה וְלָהֶם אֶתְּנֶנָּה וְהֵם יִירָשׁוּהָ״ (דברים, א, לט). בפרשה זו, שנאמרה לפני כניסת עם ישראל לארץ המובטחת, מדבר משה לדור ההמשך ליוצאי מצרים, שהוא למעשה ינחל את הארץ. כך טבעם של דברים, שדור המייסדים בשלב מסוים צריך את דור ההמשך על מנת לקבל את הארץ המובטחת, משום שהוא מביא איתו מנטליות ורוח שונות, אשר לא רק מאפשרות לשרוד, אלא לצמוח ולכבוש יעדים חדשים.

שילוב בין־דורי | צילום: shutterstock

הציבור החרדי התאפיין מאז ומתמיד בניהול חיים קהילתי תוך ערבות הדדית. אם חלילה אחד מחברי הקהילה נקלע לצרה, מגויסת הקהילה לתמיכה כספית ופיזית. המראות בבתי הכנסת של אנשים שמופיעים עם מכתב מרבנים ואוספים כסף לחתונה, מצוקה כלכלית, טיפולים רפואיים ומוות של הורה למשפחה ברוכת ילדים הפכו ליותר ויותר תדירים בנוף. כסוכן ביטוח צעיר, תמיד עברה לי בראש המחשבה, אם לאותם אנשים היה ביטוח בריאות, אכ״ע, חיים וחסכונות נושאים רווחים, הם לא היו עומדים בסיטואציה הזו. אם אותם אנשים היו יודעים שסוכן ביטוח הוא מזמן לא איש המכירות שפונים אליו רק בשביל ביטוח רכב או דירה, אלא איש מקצוע איכותי שבידיו מפקידים את העניינים הפיננסים של המשפחה, ובאמתחתו כלים ופתרונות הוליסטיים שהם לא מודעים אליהם בעולם המתחדש.

כיום, שביטוחי הבריאות נחשבים מצילי חיים ומקבלים חיזוק מרבנים, ובנוסף אליהם, ישנם מכשירי חסכון לפי ההלכה היהודית שהציבור אינו מודע להם. העמקה של פעילות הסוכנים בקרב הציבור היא בראש ובראשונה שליחות ואף מצווה. וכפועל יוצא גם פוטנציאל הכנסה גדול.

הקדמה הטכנולוגית והשינויים בכלכלה לא פוסחים על אף אחד, לרבות הציבור החרדי השמרני והיחסית מסוגר. היכולת שלנו לנהל חיים ללא שימוש באמצעים טכנולוגיים כמו האינטרנט וטלפונים חכמים הופכת קשה ומאתגרת. נוסיף לזה את השינויים בשוק העבודה, ניוד של תחום החסכון מהבנקים אל מוצרים חכמים ואלטרנטיביים, והטרנד הכי אקטואלי – מגיפת הקורונה, שהביאה לשיבוש עצום בחיי הקהילה ומעבר לאינדיבידואליות.

כל אלה מחייבים שינויים בהגדרה ובניהול של סוכנות ביטוח. וזאת מעבר לאתגרים ברמת המקרו כגון רגולציה דרקונית, מעבר לשימוש בכלים דיגיטליים והעסקת עובדים מרחוק.

אז כמו שאמר שלמה המלך ״מַה שֶּׁהָיָה הוּא שֶׁיִּהְיֶה, וּמַה שֶּׁנַּעֲשָׂה הוּא שֶׁיֵּעָשֶׂה, וְאֵין כָּל חָדָשׁ תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ״. השינויים הם בלתי נמנעים, והפתרון הטבעי הוא שילוב כוח צעיר בסוכנות שיפתח תחומים חדשים, רווחיים ויציבים יותר. זה מצב של win-win קלאסי, בו השילוב של רוח חדשה וניסיון הם נוסחה מנצחת.

הכותב הוא נציג המגזר החרדי בוועדה הבין דורית של הלשכה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email