כנס אלמנטר נושאים בוערים: כיצד יראה עתידן של פוליסות ביטוחי הדירה?

אוהד מעודי: "תיקון מוצרי חשמל זה לא מוצר ביטוח". עו"ד ניצן הראל: "סוכן הביטוח יכול להפנות לידים לספקים חיצוניים בנושא מוצרי חשמל"

"תיקון מוצרי חשמל זה לא מוצר ביטוח. קיבלנו הרבה פניות מלקוחות שלא היו מרוצים מהשירות שהיה במסגרת תיקון מוצרי חשמל, ולכן אסרנו על המשך שיווקו. אנחנו רוצים שהלקוח יקבל ערך מוסף כשהוא קונה כתב שירות".

כך אמר אוהד מעודי, מנהל מחלקת ביטוחי רכוש ברשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, ברב שיח אותו הנחה סו"ב אריאל מונין, יו"ר הוועדה לביטוח כללי בלשכה. הפאנל שהתקיים במסגרת כנס אלמנטר באילת עסק ב"נושאים בוערים בענף האלמנטר". בדבריו השיב מעודי לסו"ב אריאל מונין, שטען כי לאור האיסור החל על סוכני הביטוח לשווק תיקון מוצרי חשמל כתוספת לביטוח דירה, נוצר מצב שבו נכנסו חברות חיצוניות שמוכרות את הכיסוי בתעריף גבוה ואין סוכן שיגן על הלקוחות.

בפאנל השתתפו גם חגי שפירא, יועץ לפרויקטים ביטוחיים, קרן גרניט, מנהלת מערך התביעות בחברת הפניקס ועו"ד ניצן הראל, יועץ משפטי לחברי מחוז חיפה והצפון.

שפירא אמר כי "אחד הדברים שנתן ממשות לביטוח הדירה היה תיקון מוצרי חשמל, ובהיעדרו, זה מוריד את המוטיבציה לרכישת ביטוח דירה".

עו"ד הראל טען, כי סוכן הביטוח יכול להפנות לידים לספקים חיצוניים בנושא מוצרי חשמל, בנצלם את מאגר המידע על לקוחותיהם. מונין העיר על כך, שבמקרה של הפניית לידים כאלה, כדאי שסוכן הביטוח יתייעץ עם עו"ד.

הראל, שפירא, מעודי, גרניט ומונין

בנושא חוזר השרברבים, טען מעודי, כי אין בעיית "ראן אוף", שבה מי שמחזיק פוליסה ישנה לא יכול ליהנות מהשיפורים שבפוליסה החדשה:
"אנחנו ברשות לא מוטרדים מכך; ביטלנו את הקנס על ביטול פוליסת דירה, וכל אחד יכול לבטל את הפוליסה הישנה ולקנות את החדשה".

לדברי גרניט, בינתיים יש מעט פוליסות חדשות ומעט תביעות, מה שמאפשר ללמוד את הנושא. לדבריה, התמחור של כתב השירות נעשה ברמה
גבוהה של אי וודאות, אבל לאורך זמן המצב ישתפר.

בהתייחסם לעתיד מקצוע הסוכן אמרו המשתתפים בפאנל את הדברים הבאים: גרניט: "בכל הסקרים של חברת הפניקס, אנחנו רואים שהמבוטח לא יודע בדרך כלל באיזו חברה הוא מבוטח, אבל הוא כן מכיר את הסוכן שלו. סוכני הביטוח יעשו שינוי, אבל מצבם יהיה אף יותר טוב מזה של היום".

מעודי: "הערך המוסף של הסוכן ימשיך להיות מרכזי בעת תביעה". שפירא: "אחרי 20 שנה של פעילות חברות ביטוח ישיר, עדיין למעלה מ־ 80% מהביטוחים מבוצעים בידי סוכני הביטוח וכנראה שהם עושים עבודה טובה והציבור נותן בהם אמון. צריך עם זאת להיערך לקראת החברות הדיגיטליות: להתייעל, להתמקד ולבצע שת"פים בין סוכנויות".

עו"ד הראל: "מכירות ישירות לא יחליפו לעולם סוכן שמתאים חליפה מדויקת ללקוח שלו. כמי שמייצג תובעים נגד חברות ביטוח, אני נוכח לראות שכשיש סוכן ביטוח, התביעות לא מגיעות ברוב המקרים לבתי המשפט".