עוד בקדנציה של אריה אברמוביץ כנשיא לשכה הובלתי מהלך של הקמת ועדה שתטפל באחת הבעיות הכי חמורות ומצריכות תשומת לב: הוועדה הבין דורית.
אני שמח לחזור להתנדב הפעם לאותה ועדה, וזאת לאחר ארבע שנים של הפסקת פעילות בלשכה.
התנדבתי כי אחת הבעיות הכי חשובות וחמורות שיש לטפל בהן היא העתיד של סוכנים ותיקים שאין להם דור המשך, וזקוקים לעזרה והכוונה כדי למצוא את הפרטנר הצעיר הנכון לצורך הרחבת הפעילות ושמירה על המשכיות העסק שכל כך עמלו להצלחתו במשך עשרות שנים.

ירידה בפעילות המשרד
נכון, המשימה להכניס, לקלוט ולשתף סוכן צעיר במשרה היא לא קלה, אך זו החלטה שצריך לקבל כמה שיותר מוקדם, לפני שמתחילה הירידה הטבעית של פעילות המשרד.
תפקיד הוועדה הוא לעזור לסוכנים הוותיקים והצעירים למצוא את האיש הנכון שמעוניין בתהליך ולתת להם את הכלים כדי להצליח בפעולה. יש לא מעט הצלחות של שיתופי פעולה בין סוכנים ויש גם כאלה שלא הצליחו. אבל אם לא ננסה הכישלון בטוח והתפוררות העסק ודאית.
שמעתי בעבר חברים שאומרים "אחרי המבול״. האם זה נכון? האם זה מה שהמשפחה חושבת ורוצה? האם זה עוגן כלפי הלקוחות שלנו?
גיוס לקוחות חדשים
מצד שני, יש הרבה סוכנים צעירים שקשה להם לגייס לקוחות חדשים ומיזוג עם סוכן ותיק נותן פתרון ואפשרות להתפתח, ובנוסף, הסוכן הצעיר מכניס חדשנות למשרד באמצעות בשיטות עבודה חדשות שמסייעות בגיוס לקוחות חדשים וצעירים.
לסיום, אספר על מקרה מחיי האישיים. לפני יותר מ-20 שנה אחד הבנים שלי החליט להצטרף אליי למשרד והיום הוא זה שמנהל את המשרד; בזכות הצטרפותו הרחבנו את חוג הלקוחות, רכשנו תיקים נוספים ויכולנו לפתח מיזם יחד עם עוד משרדים שגם שם קיים דור המשך.
אני תקווה שפעילות הוועדה תתרום לסוכנים הוותיקים והצעירים גם יחד.
הכותב הוא חבר הוועדה הבינדורית בלשכת סוכני הביטוח