נשיא הלשכה: מחצית מהתביעות בענף הביטוח לא היו משולמות אם לא היה יושב שם סוכן ביטוח

סו"ב רוזנפלד בוועידת עדיף: "יש באולם סוכנים שלולא הטיפול שלהם, המבוטח לא היה מקבל פיצוי"
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ימים ספורים לאחר שנבחר לתפקיד נשיא לשכת סוכני ביטוח, התראיין סו"ב ליאור רוזנפלד במסגרת ריאיון "אחד על אחד" בוועידת עדיף ה־17 , והשיב לשאלותיו של אליצפן רוזנברג, עורך ynet כלכלה.

רוזנברג ביקש מרוזנפלד להתייחס לתהליך הבחירות שהיה רווי יצרים. רוזנפלד השיב כי "מערכת הבחירות מאחורינו. המערכת הייתה יצרית ואני לוקח את הדבר החיובי מכך. זה מראה שסוכני הביטוח היו פעילים, רצו שינוי מסוים".

בהתייחסו ליחסים המתוחים לא פעם שהיו בין הלשכה לממונה על שוק ההון דורית סלינגר, בעיקר על רקע פעילות הלשכה בכנסת נגד עמדותיה, אמר נשיא הלשכה: "הבטחנו לשתף פעולה עם כל מי שרואה לנגד עיניו עולם של סוכנים. את הלובי בכנסת בנינו בהנהגה של הקדנציה הקודמת. סוכני הביטוח וענף הביטוח לפעמים צריכים את הפתרון הזה למול גורמים שבונים מולנו חומה. חברי הכנסת יודעים למי הם מסייעים, וזה בדרך כלל לציבור. ציבור סוכני הביטוח הוא נציג הציבור ולשם אנחנו מכוונים".

רוזנפלד

על השאלה לגבי היחסים עם חברות הביטוח והמכירות הישירות, ענה רוזנפלד: "אנחנו מספקים כ־90% מההכנסות שלהן – חברות הביטוח מספקות כ־ 90% מההכנסה של הסוכנים. אנחנו מוכנים ודרוכים, ולא נילחם באף אחד שמכיר במעמדנו. סוכני הביטוח יהיו בקדמה לטובת המבוטחים והציבור בכלל. נגיע למצב שהציבור יוכל לרכוש ביטוח בלחיצת כפתור דרך סוכן ביטוח, עם טיפול של סוכן ביטוח. נקים מערך הדרכה אקטיבי שיעסוק גם בנושא זה ובנושאים אחרים. זה יביא את הסוכנים למקום הנכון. נצטרף מתוך ידיעה למען הציבור. הציבור לא יוותר על סוכני ביטוח גם בעידן הדיגיטלי", ציין רוזנפלד בביטחון.

בהתייחסו לדוח הוועדה הציבורית שהקימה הלשכה בנושא עתיד ענף הביטוח, אמר נשיא הלשכה: "הלשכה כבר פועלת כדי להטמיע את תוצאות הדוח. נלמד אותו ונסיק מסקנות", אמר רוזנפלד.

רוזנפלד גם אמר שהלשכה תפעל בנושא הטיוטה החדשה המחייבת פגישת מבוטח עם סוכן פעם בשנה: "זה דבר ראוי, אך צריך להבדיל בין הראוי לישים. חייבים למצוא את דרך הביניים של אותה טיוטה שאמורה להפוך לחוזר ביוני 2018 . גם בנושא הזה יצא מסמך של קודמי בתפקיד למפקחת. נמצא את עמק השווה בין הלקוח לבין סוכן הביטוח. אני חייב לציין שהטיוטה רק מחזקת את סוכני הביטוח. אנו נדרשים לקיים פגישה עם המבוטחים, אנו רואים בזה הכרח".

"בכוונתנו לשים דגש חזק לגבי סוכן הביטוח מול הפיקוח והציבור", הוסיף רוזנפלד. "הציבור שיושב כאן הם סוכני ביטוח שעושים טוב לעם ישראל, וזכותם להתפרנס בכבוד. האור החיובי לא תמיד מואר בכלי התקשורת. אני חושב גם שאם יש כאלה שלא עושים את עבודתם, ואני לא מכיר הרבה סוכנים כאלה )רוב סוכני הביטוח עושים את עבודתם נאמנה(, הם רשאים וזכאים לקבל תדמית הולמת בתקשורת. יתרה מזאת, אנו ניזום אייטמים וסיפורים של סוכני ביטוח שעשו טוב. יש באולם אנשים שלולא הטיפול שלהם, המבוטח לא היה מקבל פיצוי. חצי מהתביעות בענף הביטוח לא היו משולמות אם לא היה יושב שם סוכן ביטוח".

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email