סגן הממונה: "תופעת המוקדנים גורמת נזק עצום לעולם הביטוח“

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

"נושא המוקדנים בתחום הביטוח זוהה על ידינו כבעיה אמיתית בתחום התיווך בביטוח והסדרתו, והיא יעד אסטרטגי של רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון“. כך אמר יואב גפני, סגן בכיר לממונה על שוק ההון, הביטוח והחיסכון, בהרצאתו על חוזר המוכרנים/מוקדנים בכנס הפנסיוני.

לדבריו, יש ברכה רבה בשימוש בטכנולוגיה מתקדמת בעולם הביטוח, שגם הרשות בעד קידומה, אך היא מאפשרת גישה למאגרי מידע ובכך פותחת דלת לשימוש לרעה בצורת פילוח של אוכלוסיות מוחלשות ומניפולציות עליהן.

״המוקדנים מוכרים להם ביטוחים, כשהם בכלל לא יודעים אם הלקוח הבין מה מוכרים לו וכמה זה עולה. בזכות הטכנולוגיה המוקדנים יכולים לבצע אלפי שיחות שיווק ביום, ואז הם שמים דגש על התפוקה על חשבון האיכות. אפילו אין אינטראקציה אנושית בשיחות האלו. הטכנולוגיה לא מעלימה את הצורך באדם מקצועי, ומבחינת הרשות – זהו בעל רישיון, שיעזור ללקוח להבין מה יש בפוליסה שהוא רוכש ובעת תביעה. מקומו של הסוכן הוא בתיווך בין הלקוח לחברה“.

יואב גפני

לדברי גפני, יש גם פגישות מכירה פרונטליות של מוכרנים ללא רישיון, אותם שולחות סוכנויות ביטוח: ״זה מטריד אותנו ולכן יצאה טיוטה בנושא. ״מתלונות שהגיעו אלינו מהציבור זיהינו ארבעה כשלים מהותיים במכירת ביטוח על ידי מי שאינם מורשים לכך, והם דומים הן במוקדנים של חברות ביטוח והן במוקדנים של סוכני ביטוח: התחזות לצורך יצירת אמון, מכירה בלתי מקצועית, כפל ביטוחים וחיתום רפואי לקוי“.

עוד התייחס גפני לנושא סוכנויות תאגיד ביטוח, שקמו בשנים האחרונות. ״אין בין התאגידים האלה לבין ביטוח דבר וחצי דבר. מדובר בגופים שמפעילים מוקדי מכירות באופן שיטתי, בחסות סוכן המשמש מנהל עסקים, שבחלק גדול מהמקרים הוא חלק שולי בתאגיד. לכן באה ההסדרה. תופעת המוקדנים גורמת נזק עצום לעולם הביטוח, ובטווח הארוך הוא יעלה על הרווח שהיא מפיקה למפעיליהם, כי המטבע העובר בעולם הביטוח בין הציבור לסוכנים ולחברות הוא מטבע האמון“.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email