סו"ב איילת דן – יו"ר סניף פתח תקווה

סו"ב איילת דן (45) מקריית אונו היא סוכנת ביטוח מזה כ־7 שנים. איילת החלה את דרכה בעולם הביטוח כסוכנת ביטוח ימי, בעבר עבדה בחברת שילוח והיא בעלת ניסיון רב בביטוחי יצוא יבוא. מהר מאוד היא הבינה כי עליה להתמחות גם בשאר ענפי הביטוח על מנת לעטוף את לקוחותיה בכל הכיסויים אותם הם צריכים. כיום איילת מורשית בכל תחומי הביטוח ומחזיקה משרד עצמאי בקרית מטלון בפתח תקווה. דן נשואה ליהודה ואם לשניים – אופק (19) ונעה (15.5). חוץ מתפקידה בלשכת סוכני הביטוח כיו"ר סניף פתח תקווה. היא גם פעילה בעיר מגוריה, קריית אונו, כחברת מועצת העיר וכנציגה בוועדות העירייה: מכרזים, רווחה, איכות הסביבה והנחות. בנוסף, כיהנה כיו"ר מרכז הספורט המקומי.

סו"ב דן

דן מעידה על עצמה שהיא "סוכנת ביטוח הרואה תמיד את חצי הכוס המלאה". חשוב לה להבהיר נקודה זו מכיוון שלדבריה "עצם הבחירה במקצוע סוכנת הביטוח היא בחירה בהתמודדות מאתגרת יומיומית, שמאפשרת קשר אישי עם הלקוחות ודאגה לביטחונם, רווחתם ועתידם. הסיפוק מהעבודה גובר על כל אתגר, ומניסיון חיי למדתי כי מקשיים רק אפשר להתחזק, לצמוח ולפרוץ גבולות כל פעם מחדש, היא מסבירה.

לדן יש ביקורת על חברות הביטוח ביחסן לסוכניהן: "מצד אחד היצרנים צריכים את המשווקים שזה ברובם סוכני הביטוח, ומצד שני מקימים פלטפורמה עצמאית מקבילה. חברות הביטוח צריכות להבין שמוקדן לעולם לא יחליף סוכן ביטוח וגם לא סוכנת. מוקדן, טוב ככל שיהיה, לעולם לא יסתכל על הפתיק הביטוחי הספציפי אותו הוא יכול למכור לעומת סוכן או סוכנת טובים אשר יראו את הלקוח ויתאימו לו את הפוליסה", היא טוענת.

לטענתה, חלק מעודף הרגולציה נובע מבעיות בפעילות המוקדים מול הציבור, "ועל מנת לאזן את פעילויות המוקדים הפיקוח מוציא אין ספור חוזרים, טלאיי חוזרים ותוספות חוזרים אשר ברובם רק מכבידים על הסוכנים ואינם מטפלים בבעיית המוקדים".

במסגרת תפקידה דן מתכוונת לפעול מול האוצר "כדי לתמחר את עלות השימוש במסלקה כראוי ולא כמס על הציבור החלש", היא אומרת ומסבירה: "לא הגיוני שעל מנת לפתוח קופת פנסיה למי שחסך כספים מועטים או לא חסך כלל כגון חייל משוחרר, ישלמו על בדיקת מסלקה פנסיונית שתוצאותיה עקרות מתוכן, וזאת על מנת לממן בדיקות מסלקה פנסיונית לציבור המבוסס".

בתפקידה כיו"ר סניף פתח תקווה מתכוונת דן לפעול להנגשת שירותי הלשכה לסוכני הסניף, להגדלת ארגז כלי העבודה והידע וכן לחיזוק הקשר בן סוכני הסניף, הלשכה וחברות הביטוח. "כי ביחד נהיה חזקים יותר", היא מדגישה לסיכום.