הוועדה שבראשותי לא רק מסכמת שנת פעילות, אלא קדנציה שלמה גדושה בעשייה מאומצת לאור השינויים שחלו בענף". כך אמר סו"ב אריאל מונין, יו"ר ועדת ביטוח אלמנטרי בלשכה, בפתיחת כנס אלמנטר ביום שני בערב, והוסיף: "לצד טיפול הדוק אל מול רשות שוק ההון בחוזרים רבים (חוזר החידושים, הצירוף, כתבי השירות, חוזר השרברבים, מחוללי האוצר, ומדדי השירות), נדרשנו לטפל גם באתגרים שהגיעו מהשטח עצמו: השריפה הגדולה בכרמל והסיכון שצץ מהופעתם של האופניים החשמליים. טיפלנו אף בנושאים שצצו מהשטח אצל הסוכנים: בעיית סוכני המגזר שעדין לא באה לידי פתרון מיטבי, והצורך בעריכת ביטוחים מורכבים שמצאו פיתרון באמצעות מיזם הנגשת הלוידס. עשינו הרבה עבודה עם לא מעט הצלחות ואנו גאים על כך".
מונין הדגיש כי "השינוי שמתרחש היום בענף הוא לא תולדה של רגולציה מוגברת, או שינוי מחשבה של חברות הביטוח. השינוי שחל בענף הוא שינוי שנובע קודם כל משינוי התנהגות הלקוחות עצמם. הלקוחות רוצים היום את המוצרים שלנו בצורה מהירה, יעילה, וזולה ולעשות הכל עם הנייד אשר נמצא בכל כיס. אם אנו שואפים להמשיך לשרת את הלקוחות שלנו לאורך שנים רבות, עלינו להסתכל לעתיד, ללמוד אותו, ולהתחיל לפעול כבר בהווה ולשנות את המקצוע שלנו". עוד אמר כי "מקצוע המתווך נמצא בזכוכית מגדלת כבר כמה וכמה שנים, והשאלה שלקוחות שואלים, האם יש למתווך בכלל ערך מוסף להעניק להם? אנחנו לא רק מוכרים מוצרים, אלא מוכרים גם את הידע הרחב והמקצועיות הרבה שלנו בכל תחומי החיים החשובים ללקוח. לצד מכירת השירות שלנו למבוטחים, בעיקר בהתאמת הפוליסה הנכונה ובליווי בעת מקרה הביטוח.

"אנחנו אלה שנמצאים עם הלקוח ברגעים בו הוא הכי צריך אותנו ומעניקים לו בפועל את השקט הנפשי שהוא זקוק לו. עלינו לזכור כי העולם משתנה – רק אם נדע להביא את הערך המוסף שלנו לציבור, ונדע לעשות את העבודה שלנו בצורה שקופה, יעילה ומקצועית, נוכל להמשיך להתפרנס מהענף הזה בכבוד. "החשוב הוא לזכור שעל כולנו לשים את הלקוח במרכז. ברגע שנהיה כולנו קשובים לציבור הלקוחות נצליח להיות שם עבורו. עלינו לזכור שיש לנו הרבה יותר מהמשותף מאשר המפריד, שאנחנו עוסקים באותו מקצוע שיש בו שליחות גדולה ללקוחות, ושיתופי הפעולה שלנו עם עצמנו הם המפתח להצלחה של כולנו, וכאן באה לידי ביטוי מקומה של הלשכה.
"ה'ביחד' זה נכון גם לגבי חברות הביטוח, שאזכיר כמו תמיד למנהלים היושבים בשורות הראשונות כי כל האולם מלא באנשי מקצוע שליוו את החברות האלה שנים, שהלכו מבית לבית והביאו את הלקוחות ששמו אתכם איפה שאתם היום. רק אם נדע כולנו להבין את המשמעות של ה'ביחד', כולנו לטובת הלקוח שנמצא במרכז, נדע לעשות את הענף שלנו טוב ונכון יותר", סיכם מונין.