סו"ב הורנצ'יק: "סוכן הביטוח הרבה יותר אובייקטיבי מכל מוכרן של חברת ביטוח"

בראיון מיוחד מסכם סו"ב ליאור הורנצ'יק, מ"מ וסגן נשיא לשכת סוכני הביטוח, את שנת 2020. מהתמודדות הלשכה עם אתגרי הקורונה, דרך מודל הסוכן האובייקטיבי ועד פעילות צוות האתרים המתחזים שהוא עומד בראשו
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

מ"מ וסגן נשיא הלשכה, סו"ב ליאור הורנצ'יק מסכם את שנת ה-2020. לשכת סוכני הביטוח התמודדה בהצלחה עם האתגרים הבריאותיים שהביאה עמה מגפת הקורונה, והעשייה הרבה למען הסוכנים לא הפסיקה אפילו ליום אחד.

בראיון מיוחד מתייחס סו"ב הורנצ'יק לפעילות הישירה של חברות הביטוח, מדבר על מודל הסוכן האובייקטיבי ולא שוכח לסכם את פעילות הלשכה בתחום האתרים המתחזים.

סו"ב הורנצ'יק | צילום: גיא קרן

כיצד הקורונה שיבשה את פעילות הלשכה ואיך התגברתם על כך?
"הקורונה אכן הייתה ועודנה משבר לא פשוט אשר נאלצנו כלשכה להתמודד עמו. הקורונה אילצה אותנו מצד אחד לסייע לכלל הסוכנים על מנת שהם יוכלו להיערך ולהתאים את עצמם למציאות של ריחוק חברתי, וכן במקביל לנהל את האופרציה המתאימה כאשר כל תוכניות העבודה משתנות והכנסים הגדולים אשר כולנו מחכים להם ככלים מקצועיים בוטלו. עם זאת ידענו לייצר כנסים וירטואליים ואירועים רבים עברו למדיה הדיגיטלית כדי להמשיך ולשמש מגדלור לסוכנים כמקור לידע וסיוע".

איך אתה רואה את התגברות הפעילות הישירה של חלק גדול מחברות הביטוח המסורתיות?
"לצערי, חברות הביטוח המסורתיות סבורות כי מכירה ישירה תסייע להן להגדיל את רווחיהן אך בפועל, נדמה שאף שהן מבינות כי הכלי המקצועי המתאים ביותר לשיווק מוצריהן אלו הם סוכני הביטוח האיכותיים המקצועיים אשר מלווים את הלקוחות ומשמשים אנשי אמון עבורם. חשוב לי לציין כי הדבר מהווה שיקול לא מבוטל למול ציבור המבוטחים שמבין שהוא מעדיף סוכן ביטוח על פני מוקדן מתחלף על פי שעות המשמרת שנקבעה לו".

"ננהל שיח פורה"

לשאלתנו מדוע מקפיד הממונה על שוק ההון בפעילות סוכני הביטוח ולא אוכף רגולוציה מתבקשת על מכירות המוקדנים משיב סו"ב הורנצ'יק כי הוא מאמין שרשות שוק ההון פועלת לטובת המבוטחים ועושה את מה שהיא מאמינה שנכון להם, אך לדבריו"לא פעם הדרך לגיהינום רצופה כוונות טובות, שכן בסופו של יום תכלית ההכבדה לשיטתה של הרשות הינה לייצר סוכנים אובייקטיבים, ואם הם לא אובייקטיבים אז נייצר ונכביד עליהם באכיפה עד אשר יאלצו להיות אובייקטיביים".

הורנצ'יק מסביר כי הדבר בא לידי ביטוי במסמכי ההנמקה וכך גם ברצון להסביר את בחירת המוצר בביטוחי הפרט אשר נדחה לאחר פעילות הלשכה בחודשיים על מנת לתת לשוק להיערך.

איך תתמודדו מול הוראות הממונה שכבר פורסמו ושיפורסמו במסגרת מודל הסוכן האובייקטיבי שהוא מגבש?
"אני רוצה לומר משהו שיהיה ברור: בעיניי, הסוכן הוא הרבה יותר אובייקטיבי מאשר כל מוכרן אחר. הסוכן מכיר את השוק ויודע להתאים את המוצר הטוב ביותר ללקוח שיושב מולו. עם זאת, אנו ננהל שיח פורה מול רשות שוק ההון וננסה לשכנע אותם לבנות מודל שיהיה נכון ומתאים לכלל השחקנים בשוק".

מה הסיכוי להצלחת המאבק המשפטי מול הממונה וחברות כרטיסי האשראי? אלו עוד כלים תפעילו בנושא זה?
"ראשית, בניגוד לכל המצקצקים בלשונם, לשכת סוכני הביטוח פעלה במסגרת תביעות משפטיות מורכבות על מנת להסדיר את ההליך למתן רישיונות לחברות האשראי, ולשמחתי בית המשפט המחוזי בירושלים אילץ את רשות שוק ההון לפנות לרשות להגנת הפרטיות לקבלת עמדתם ביחס למתן רישיון לאותם גופי אשראי גדולים המעוניינים להשתלב בשוק הביטוח כאפיקי מכירה ישירה של חברה כזו או אחרת. ללא קשר, חשוב לזכור כי בסופו של יום גם ציבור המבוטחים מבין כי הגורם היעיל ביותר לסייע לו בתחום הביטוחי זה סוכן/סוכנת הביטוח שלו".

מחכה לעיתוי הנכון

איך אתה מסכם את פעילות צוות אתרים מתחזים שבראשותך?
"אני גאה להיות חלק מאותה קבוצה נפלאה שמלווה את הצוות שזכיתי כאמור לעמוד בראשו. אנו עושים הרבה מאוד דברים (רובם ככולם מתחת לרדאר) ללא כותרות, מצד אחד כדי לעקור מהשורש גורמים אשר מעוותים את הענף, ומצד שני לחנך את הענף לתרבות שיווק נכונה ומדויקת יותר. עם זאת, לא אכחיש כי המשימה עוד רחוקה מסיום. מדי יום אנו נתקלים בגופים שונים חדשים אשר מנסים לנצל את חוסר ההבנה של הציבור, ואנו נמשיך במלוא המרץ לפעול כנגדם".

האם אתה שוקל התמודדות על תפקיד נשיא הלשכה בסוף הקדנציה הנוכחית?
"מוקדם מידי לדבר על כך ואני לא מתעסק בבחירות. חשוב לי לתת את כל כולי לטובת המשימות שמוטלות עלי בקדנציה הזו ועם מכלול המשימות אין זמן להתעסק בקדנציה הבאה. כאשר העיתוי יהיה נכון אבחן את צעדיי".

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email