סו"ב חוה פרידמן: "עושים הכל כדי להנגיש את המכללה לחברים"

את הדברים אמרה יו"ר המכללה לפיננסים וביטוח, ביום עיון שנערך השבוע בתל אביב; בקרוב יתקיימו ימי עיון דומים גם בירושלים ובחיפה

" הסוכן כמרכז ידע מקצועי – אחריות והתנהלות מול לקוחות", זוהי כותרתו של יום העיון שנערך השבוע במכללה לפיננסים וביטוח בתל אביב בפני כ־80 משתתפים.

שמוליק מיוני, סמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת "מגדל מקפת", סיפר למשתתפי הכנס על קרנות הפנסיה החדשות שהוקמו בשנת 1995, על הגדרות הביטוח החדשות לאלמנים וידועים בציבור ועל התייקרות התעריפים בביטוח שארים ונכות.

יועץ המס והמשפטן קובי יתח שפך אור על חשיבות פרק המיסוי בתהליך היעוץ ללקוח והסביר כיצד לתכנן את הפרישה מהעבודה בצורה מושכלת.

"אחריות מקצועית קונים, אחריות מוסרית מרוויחים", אמר סו"ב יובל ארנון, לשעבר יו"ר הוועדה הפנסיונית בלשכה, בהרצאתו על אחריות הסוכן להתנהלות מול לקוחותיו. ארנון ציין עד כמה חשובה היא האחריות המוסרית שמוטלת על כתפי הסוכן וכיצד היא יכולה לשפר את השירות הניתן ללקוחות.

"אחריות מקצועית קונים, אחריות מוסרית מרוויחים", ארנון | צילום: חוה פרידמן וינרב

עו"ד שלמה ברמץ דיבר על קצבאות הביטוח הלאומי והשפעתן על אובדן כושר עבודה. בהרצאתו הסביר ברמץ מהי תאונת עבודה, והבהיר מושגים כמו מחלות מקצוע ומיקרוטראומה.

"המכללה נועדה להכשיר אותנו, סוכני הביטוח, בידע מקצועי", אמר לאחר הכנס אחד המשתתפים. "אז אכן כן, ידע מקצועי והעשרה קיבלתי וקיבלנו היום. סוללת מרצים מן השורה הראשונה העבירו ידע רחב ביותר. ידע שווה כוח", הוסיף.

סו"ב חוה פרידמן, יו"ר המכללה לפיננסים וביטוח סיפרה כי הצליחה להשיג הסכמה מהמרצים לערוך את יום העיון גם בירושלים ובחיפה. "אנו עושים הכל כדי להנגיש את המכללה לחברים ופותחים קורסים והשתלמויות במגוון תחומים", אמרה פרידמן והוסיפה: "זה היה יום מוצלח ביותר בו הצלחנו להעביר את המסרים שרצינו להעביר. אני רוצה להודות לרונן דניאלי, מנהל המכללה, ולצוות: מירי, מרים, שני ודבי שבלעדיהם זה לא היה קורה".