סו"ב יובל ארנון: "אנחנו תחת מכבש רגולציוני אדיר שקשה להכלה"

יו"ר הוועדה הפנסיונית בלשכה בנאום לרגל סיום תפקידו: "400 חוזרים, טיוטות ותקנות יצאו בתקופת כהונתי. אנחנו הסוכנים - תוכנת הניווט האנושית של לקוחותינו"
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

"זהו הכנס הרביעי והאחרון שלי בתפקידי כיו"ר הוועדה הפנסיונית בלשכת סוכני ביטוח. עברו עלי עד כה כ-3.5 שנים מאתגרות בצורה בלתי רגילה. רק בתקופה זו יצאו כ-400 חוזרים, טיוטות, תקנות, הבהרות, ניירות עמדה וחוקים – כמות אדירה, ממש לא הגיונית, מכבש רגולציוני אדיר, שאולי כוונותיו טובות בחלקן, אך עדיין קשה ביותר להכלה".

כך אמר סו"ב יובל ארנון בפתח הכנס הפנסיוני. הוא סיפר שהוזמן להרצות בפני חיילים על שוק העבודה ובחר לדבר אתם בעיקר על פנסיה. "שוחחתי איתם על משמעותה, חשיבותה, מה צריך לעשות מגיל צעיר, ממה להישמר ועוד. נתקלתי בשאלות רבות ובגילוי עניין אדיר. למחרת קיבלתי הודעה: 'הרס"פ מוסר שההרצאה שלך הייתה הכי מעניינת'".

ארנון שיתף את הנוכחים בחלק מהתובנות מהמפגש:

  1. "כל חייל שמשתחרר חייב לקבל הרצאה בנושא מהי פנסיה, וציבור סוכני הביטוח של הלשכה יכול לקחת חלק במשימה חשובה זו ובמקצועיות רבה.
  2. המדינה חייבת לפתוח לכל חייל, במהלך שרותו או לקראת סוף שירותו, קופת לחסכון פנסיוני איתה יצא מהבקו"מ לאזרחות. המודעות להתחיל לחסוך תחל כבר מרגע זה, אנחנו חייבים זאת לצעירים שלנו.
  3. המדינה חייבת לשנות את תקופת האכשרה בפנסיית החובה, כך שחובת ההפקדה תהיה כבר מהיום הראשון ולא רק לאחר חצי שנה של עבודה למי שמגיע ללא תוכנית קיימת, ואלו הם בעיקר הצעירים".
סו"ב יובל ארנון. אין תחליף לכימיה הבין אישית בין סוכן ללקוח

בניית מודלים חדשים

בהתייחסו לכנס עצמו אמר ארנון, כי "מחשבים ערך מחדש" נבחר לסלוגן של הכנס ולא בכדי. "זוהי בתקופה בה אנו, הסוכנים, חייבים להכניס ערכים חדשים ונוספים בהתנהלות שלנו מול הלקוחות, לאור שפע האינפורמציה הנגישה, אשר בעזרת הטכנולוגיה מגיעה אלינו לכף היד. "מחשבים ערך מחדש" זו המחויבות שלנו להודיע ללקוחות – כדאי לכם יחד איתנו, לבדוק האם המסלול בו אתם נמצאים אכן יביא אתכם ליעדכם או אולי כדאי לבצע בו שינויים. וזאת כאשר רוב הלקוחות בתחושה ש"הכל בסדר". אנחנו צריכים כיום לפתח כלים ודפוסי עבודה אשר יקנו לנו מעמד של "תוכנת ניווט אנושית" אצל הלקוחות שלנו, שהם יסמכו עליה, ינתבו איתה את דרכם, ויגיעו איתה בשלום למחוז חפצם. בנוסף, אנחנו "מחשבים ערך מחדש" גם של הלקוחות שלנו – איזה מדרג שרות זכאי כל לקוח לקבל? מה התרומה של לקוח למשרדנו, האם כל הלקוחות שווים? איך אני מגיע לקהלי לקוחות שונים ובאיזו תדירות? איזה חומר מקצועי אני שולח להם ומתי?"

ארנון הדגיש את הצורך בבניית מודלים חדשים מול הלקוחות, אשר מצד אחד יביאו לידי ביטוי דיגיטציה מתקדמת וטכנולוגיות חדשות, אך מצד שני ישמרו על המגע האנושי, על האוזן הקשבת והיכולת ללוות את המבוטח לטווח ארוך.

"למרקם הזה בין סוכן ללקוח אין תחליף – לא לדיגיטציה, לא לטלפנית מישיר, לא למשווק שכיר שהיום פה ומחר כבר בעבודה אחרת. פה, בכימיה הבינאישית שנרקמת, יש מקום אך ורק לאיש מקצוע אחד בלבד – סוכן ביטוח מקצועי", סיכם ארנון .

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email