סו"ב יוסי מנור: "כוונת לאומי קארד להקים סוכנות תפגע באופן עקיף בסוכנים"

מנור האשים את החברה בשימוש לא נאות במאגר המידע שלה; חילוקי דעות בקרב יועצי הלשכה המשפטיים בנושא גביית שכר טרחה; נשיא הלשכה: יש להביא לידיעת הציבור את המקצועיות של חברי MDRT
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

"לא יתכן שחברת לאומי קארד שרוצה להקים סוכנות ביטוח עושה שימוש לא נאות במאגר המידע שלה. זה פוגע באופן עקיף בסוכני הביטוח". כך אמר סו"ב יוסי מנור, יו"ר MDRT אירופה ולשעבר נשיא לשכת סוכני ביטוח, במסגרת פאנל בנושא טיפים לסוכני ביטוח שיבססו אותם כאנשי ביטוח מצליחים. הפאנל התקיים בכנס MDRT באילת שקדם לכנס הפנסיוני. את הכנס הנחה אבשלום מושקוביץ, חבר הנהלת MDRT ישראל. במרכז רב השיח עמד נושא גביית שכר טרחה מהלקוח.

בנושא גביית שכר טרחה מהמבוטח, ציין עו"ד עדי בן אברהם, היועץ המשפטי של הלשכה, כי אם לקוח ממשיך לעבוד עם סוכן אחר לצורך בירור הצרכים, אסור לגבות ממנו שכר טרחה. לעומתו, טען עו"ד ג'ון גבע, יועץ משפטי למחוזות תל אביב והמרכז, השרון וירושלים, כי ל"סוכן מותר לגבות שכר טרחה בגין בירור צרכים, גם אם לאחר מכן הלקוח רכש מוצר באמצעותו".

יוסי מנור | צילום: באדיבות הלשכה

תהליך ארוך של למידה

סו"ב אריה אברמוביץ, לשעבר נשיא לשכת סוכני ביטוח, טען שהסוכנים הוותיקים הורגלו במשך השנים לקבל את הכל חינם מחברות הביטוח, "לכן חשוב מאוד שהסוכן ישאף לעצמאות ויוריד את התלות בחברות הביטוח. כי אנחנו רק ניזוקים מהתלות", הדגיש.

בהתייחסו לנושא שכר הטרחה אמר אברמוביץ שהסוכנים צריכים ללמוד איך גובים שכר טרחה וכמובן ללמד גם את הציבור שהוא צריך לשלם שכר טרחה, וזהו תהליך ארוך. "זה נכון גם לתדמית הסוכן וגם לאינטרס המקצועי. עם זאת, אסור לוותר על התגמול שלנו מחברות הביטוח".

היועץ הפנסיוני איציק בן ארויה הדגיש שסוכן הביטוח אינו הבעיה אלא הפתרון, שכן בלעדיו הלקוח לא יכול להסתדר. הוא המליץ לסוכנים שכמנהלי הסיכון האישיים של הלקוח הם יכולים לייצר הכנסות גם מדברים אחרים ודיבר על שיתוף הפעולה עם "מרקטפרו" המאפשר לסוכן לשווק עוד מוצרים ללקוח. "עצם זה שהסוכן מדבר עם הלקוח שלו על מניעת הנזק, זה יותר אפקטיבי מאשר לדבר על אסונות שיכולים לקרות", ציין.

"המועדון המכובד ביותר"

"אין לי ספק שהמועדון הזה הוא המכובד שיש בענף הביטוח. לדעתי, אתם האושיות והיסודות של ענף הביטוח בארץ. אתם הלב החם והמקצועיות. לכן אני גאה להיות בערב הזה", הוסיף יאיר המבורגר, יו"ר איגוד חברות הביטוח ויו"ר קבוצת הראל.

אלון אבן חן, היו"ר היוצא של המועדון, הדגיש את שיתוף הפעולה שיש ל־MDRT עם לשכת סוכני ביטוח ועם איגוד חברות הביטוח. הוא הודה לנשיא הלשכה, סו"ב ליאור רוזנפלד, על שהוא "ממשיך ומעצים את מסורת קודמיו בראשות הלשכה בתמיכה במועדון MDRT ישראל".

סו"ב אלברט גבאי, יו"ר MDRT ישראל, סיפר לנוכחים כי הארגון, שבראשו הוא עומד מספטמבר האחרון, החל במימושן של המטרות שהציב לעצמו: להגדיל את כמות החברים שראויים למועדון בכירי סוכני ביטוח החיים, הפנסיה והפיננסים בישראל; להצעיר את הגיל הממוצע, לכבד ולהעצים את הבוגרים ביננו; להמשיך ליצור ימי עיון מקצועיים ומרתקים לפי מורשת ה־MDRT ; לקרב את חברות הביטוח מתוך נטייה ברורה למקצוענות; החשוב מכל, להגדיל משמעותית את המשלחות היוצאות לכנסים בחו"ל.

"אני שמח לבשר לכולם שאת ארבע המטרות הראשונות כבר השגנו השנה ונמשיך לעבוד קשה כדי למקסם את ההישגים", המשיך גבאי. "המטרה החמישית שהיא החשובה מכל עוד לפנינו – סוף המרוץ ל־2019 MDRT במיאמי", הדגיש והודה לחברי הנהגת המועדון שמסייעים לו.

במהלך מפגש שנערך בכנס בין ד״ר משה ברקת, הממונה על שוק ההון והביטוח, לבין מר מיטש אוסטרוב מבכירי ה-MDRT העולמי, מר אלברט גבאי, יו״ר MDRT ישראל ומר בועז בראל חבר הנהלת MDRT ישראל, חידדו השלושה בפני ד״ר ברקת כי בארה״ב נהוג לגבות שכר טרחה גבוה מהלקוח לצד קבלת דמי עמילות מחברת הביטוח וזאת בניגוד לסעיף 19 א הנהוג כיום בישראל.

האליטה של סוכני הביטוח

נשיא הלשכה אמר כי הסוכנים חברי MDRT הם האליטה של סוכני הביטוח וציין שצריך להביא יותר לידיעת הציבור את המקצועיות של חברי המועדון. לדבריו, מיתוג מועדון ה־ MDRT לציבור יסייע לתדמית סוכני הביטוח ובכוונת הנהגת הלשכה לסייע בכך שיותר ויותר סוכנים יצטרפו למועדון.

סו"ב נאוה ויקלמן, חברת הנהלת MDRT ישראל, אמרה בכנס: "לא היה ולא יהיה תחליף לעבודת הקודש של סוכנת וסוכן הביטוח. אינני מכירה לקוחות שיקומו בוקר אחד וירכשו מרצונם ריסק, ביטוח מחלות קשות, או כל ביטוח אחר, שאיננו עונה על צורך מידי, אבל חשיבותו מוכחת פעם אחר פעם. ה'יהיה בסדר' הישראלי מקבל ביטוי מוחשי בעיקר בתחום הביטוח. בלי סוכני הביטוח, הציבור היה חשוף לאין סוף סיכונים וקטסטרופות".

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email