"כנס הבריאות "שליחות גורלית" של לשכת סוכני ביטוח נפתח בדברים שנשא סו"ב איגור מורי, יו"ר ועדת הבריאות והסיעוד בלשכה שפתח את דבריו בדגש על חשיבות הליווי המקצועי של סוכני הביטוח.
לדברי מורי, מתחילים לראות שינויים מהותיים בענף וכשלי השוק שנוצרו לפני שנים סוף סוף זוכים למענה הולם. אחד מהדברים אותם ציין היה מוצר מחליפי הניתוח שחוזר אל המדף. "בשלב זה מדובר בכיסוי המיועד לבעלי הפוליסות הקיימות מלפני הרפורמה – והראשונה לצאת איתו היתה חברת הפניקס". בהמשך, קרא מורי לכל החברות להצטרף למהלך ושיבח את אנשי הפיקוח שזיהו את הצורך בכך. אולם טען שבכך לא נפתרה הבעיה כולה. "את הכיסוי הזה, לדעתי, יש להפוך לעצמאי גם במבנה הפוליסות הנוכחי כדי לאפשר לרכוש אותו ללא קשר לניתוחים כחלק מ'חבילת הקטסטרופה'", אמר מורי. "הכיסוי הזה נמצא בתחום אפור, יותר מדי תביעות שאנחנו מטפלים בהן וברור שעל הפיקוח לתקן את כשל השוק הזה".

מורי התייחס בנאומו גם לענף הסיעוד. "לצערי לא נמצא פתרון ויש סיכון ממשי כי בעוד מספר שנים כלל לא יהיה כיסוי כזה לשיווק. לאלה שמשווקים אותו ללקוחות – תציעו אותו לכל מי שרק תוכלו ללא דיחוי", אמר.
ערך מוסף
גם נושא ביטוח הנסיעות לחו"ל קיבל דגש בנאומו. מורי סיפר על השינוי הבא לטובה עם החוזר של הממונה ד"ר משה ברקת, שנכנס לתוקף לאחרונה, וטען כי הוא מצפה מחברות הביטוח לכבד אותו.
בנוסף, שיבח יו"ר ועדת הבריאות של הלשכה בדבריו את חברות הביטוח שמקשיבות להערות הסוכנים המגיעות דרך הלשכה. "צריך לזכור כי הלקוח והסוכן חד הם, יש לתת שירות טוב ולנהל תביעות באופן מהיר והוגן. אין דבר כזה שירות טוב מדיי ויחס הוגן מדיי".
מורי תיאר את הערך המוסף שמעניקה הלשכה בתחום הבריאות: מהשתלמויות בתחום, דרך מערך שתוכנן על ידי סו"ב עופר חורש ועד קורס בריאות שפיתח יועץ הלשכה לבריאות ד"ר אודי פרישמן. בנוסף לכל אלו, ציין מורי את הסיור שקיימה הלשכה בבית חולים בקפריסין כדי לבחון את הכיסוי הביטוחי בנסיעות לחו"ל ואת הקורס המקיף שתקיים סביב נושא זה במכללה לפיננסים וביטוח. "כל אלה אינם בידור, אלא כלי עבודה לסוכנים".
בסוף דבריו, מורי שם דגש על היתרונות שבהתייעצות עם יועצי הלשכה השונים, שחלקם ינאמו בכנס הנוכחי, ובירך את הנוכחים בברכת כנס פורה.