סו”ב מיכאל נוימן: “למקצוענים יש ערך מוסף שהלקוחות ישלמו עליו”

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

"הדלאי למה אמר שכשאתה מדבר אתה אומר את מה שאתה יודע; כשאתה מקשיב אתה גם לומד משהו חדש. גם סוכני הביטוח צריכים לדעת להקשיב ולא לחשוש לשאול שאלות”.

כך אמר סו”ב מיכאל נוימן, יו”ר הוועדה הפנסיונית, בהרצאתו בכנס אילת על “עצמאות למקצוענים”. לדברי נוימן, “סוכן ביטוח מקצוען הוא בעל יושרה פנימית, לוקח אחריות ארוכת טווח לתוצאות, שואל שאלות אינטימיות כמו – מי יטפל בילדים אם יקרה לך משהו? כי זה חשוב למבוטח”.

נוימן.

עוד טוען נוימן, כי הסוכן המקצוען מחויב למתן שירות ונמצא בתהליך לימוד מתמשך, כמו גם בעל ידע שיטתי: “לא ידע ספוראדי, אלא לאסוף ידע לאורך כל הדרך, כדי שכשהלקוח יגיע לגיל 65 – ידברו על הפרישה. הסוכן המקצוען צריך להכיר את החוק על כל סעיפיו. הוא נמצא בתהליך השתכללות מתמדת – לא להביא יועץ ארגוני ולנוח בצד, אלא כל הזמן ללמוד ולהתקדם”, מדגיש נוימן.

לדברי יו”ר הוועדה הפנסיונית, שזה הכנס הארצי שהוא מוביל בתחום ביטוח החיים והפנסיה, סוכן מקצוען הוא חוקר ובלש, כי הוא צריך לדעת על הלקוחות שלו כל דבר; הוא גם פסיכולוג קליני שמקשיב ורואה, ולא מפחד לגעת בקרבי הלקוח: “כשלקוח בגיל פרישה מגיע אליכם, אל תפחידו אותו במחלות הזקנה. תגידו לו – יש לך עוד 30 שנה לחיות, איך כדאי לחיות אותן נכון?”, הסביר נוימן. לדבריו, מקצוענות היא חתירה למצוינות המלווה בתרבות עסקית אתית, “למקצוענים יש ערך מוסף בלתי ניתן להחלפה; הלקוחות ישלמו על הערך המוסף הזה לעומת מה שיש להם באינטרנט או בסמארט פון.

גם הגופים המוסדיים ישלמו יותר למקצוענים. עצמאות מקצועית וכלכלית היא נחלתם של המקצוענים. אין תחליף למגע האנושי – שום מחשב, טלפון, תוכנה, מכונה, אפליקציה או טכנולוגיה יוכלו להחליף או לעשות את מה שסוכן מקצוען עושה. סוכן מקצוען יודע לעשות דברים יותר טוב מעורך דין; למשל צוואות, עורך דין עושה קופי פייסט, סוכן מקצוען יכול לבנות צוואות באופן הכי מקצועי, שעומדות בחוק ומאושרות (ורבות כבר אושרו) על ידי בתי משפט”.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email