סו"ב צרפתי: "מגדל מתחייבת לא לבצע כל פעולה אשר תפגע בפעילות הסוכנים"

בכירי הלשכה נפגשו עם הנהלת מגדל בעקבות השקת מיזם הביטוח של החברה עם פורטל וואלה. המשנה למנכ"ל מגדל: "סוכני הביטוח תמיד יעמדו בחזית העשייה של החברה"
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

בכירי הלשכה – סו"ב יוסי אנגלמן, מ"מ נשיא הלשכה וסו"ב קובי צרפתי, חבר הוועד המנהל ויו"ר הוועדה האלמנטרית, נפגשו השבוע במשרדי חברת מגדל, עם רן עוז, מנכ"ל מגדל, ליאור רביב, המשנה למנכ"ל ומנהל חטיבת הלקוחות בחברה וגיל שריר, מנהל מחוז מרכז בחברה. בפגישה דנו על מיזם "וואלה ביטוח", שאותו השיקה לאחרונה מגדל יחד עם פורטל וואלה.

רביב הדגיש בדבריו כי המיזם נבע מהחלטת וואלה להקים סוכנות ביטוח אשר תשווק מוצרים לקהל הרחב, ולפיכך ביצעה הליך עסקי בין חברות הביטוח לשיווק מוצרי הביטוח דרך הסוכנות. רביב הוסיף ואמר כי "מגדל מאמינה מאז ומעולם שסוכני הביטוח הם האנשים שמובילים את ענף הביטוח והם אלה שתמיד עמדו ויעמדו בחזית העשייה של החברה". רביב אף הדגיש כי "המטרה המרכזית של מגדל היא להמשיך לחזק את סוכני הביטוח ואת השירות והידע שלהם, כנכסים ייחודיים של הסוכנים שאין להם תחליף".

סו"ב קובי צרפתי | צילום: באדיבות המצולם

רן עוז, מנכ"ל מגדל, התייחס לפעילותן הישירה של חברות הביטוח לאורך השנים ואמר כי רווחיהן עלו משמעותית במוצרי האלמנטר, בעוד שמגדל, שהייתה נאמנה רק לסוכני הביטוח ונמנעה מפעילות ישירה באופן עקבי – לא זכתה לקבל פוליסות מסוכני הביטוח. כתוצאה מכך, מציין עוז, פעילותה העסקית נפגעה. מניתוח החברה נמצא כי אותן חברות מתחרות העצימו את פעילותן הישירה ועדיין הסוכנים המשיכו ועבדו איתן ללא שינוי.

צרפתי מציין כי בהקשר זה עלו דבריו של שלמה אליהו, בעלי מגדל, שמיד לאחר השלמת רכישת הבעלות על החברה בנובמבר 2013 סגר את הפעילות הישירה של "איחוד ישיר". אליהו אמר אז, כי "חשוב לי שהסוכנים יבינו את גודל המהלך שביצענו עבורם בסגירת הפעילות הישירה של 'איחוד ישיר' ויצביעו עבורנו בפוליסות. עשינו מהלך לא פשוט ועם כל המורכבות השגנו את היעד בחיזוק הסוכנים והגדלת ההכנסות שלהם. הלקוחות שהגיעו לסוכנים יכולים להביא עוד לקוחות רבים נוספים, ואני בטוח שהם יעזרו לנו להגדיל את ההכנסות מעסקי הפרט באלמנטרי".

רביב טען בפגישה כי "הסוכנים נהנו מסגירת פעילות 'איחוד ישיר' אולם לא תמכו בפועל במהלך של מגדל. במקום להעביר פוליסות אלמנטר למגדל שנמנעה משיווק ישיר, הם העדיפו להמשיך להעבירן לחברות אחרות ובכך למעשה עודדו בעצמם את פריחת הערוצים הישירים של חברות הביטוח המסורתיות. סגירת איחוד ישיר בתמיכת הסוכנים אמורה הייתה להפעיל לחץ על אותן חברות שעקפו את הסוכנים, אך לצערנו הסוכנים התעלמו מהמהלך התקדימי של מגדל ונהרו לחברות שרק פגעו בהם דרך פעילותן הישירה". 

אותם התנאים

צרפתי מסכם: "יצאנו מהפגישה מתוך הבנה כי שיתוף הפעולה מגדל-וואלה יתבצע במתכונת מצומצמת ועל בסיס עיקרון של שיווק מוצרי פרט באלמנטר באמצעות סוכנות ביטוח. הבנו גם כי סוכנות זו לא תקבל תיעדוף בתנאים אל מול התנאים של סוכני הביטוח בהליכי שיווק המוצרים וכי מגדל לא תבצע כל פעולה אשר יש בה כדי לפגוע בפעילות ובתיקי הסוכנים. במקביל, בכירי מגדל בהחלט פתוחים לשיתופי פעולה ולתמיכה עם הלשכה בקידום מהלכים דיגיטליים לטובת הקלה וסיוע בעבודתם השוטפת של הסוכנים".

צרפתי הוסיף וציין כי "במציאות הנוכחית, כאשר חברות הביטוח מפעילות ערוצים ישירים לעיתים במחשכים, מגדל בהחלט שיקפה לנו את פעילותה פנים אל פנים ובצורה הוגנת ומכובדת. נציגי מגדל אף שיתפו אותנו כי החברה עתידה לצאת בקרוב בקמפיין בטלוויזיה עם הפנייה למכירה באמצעות סוכן או באמצעות מוקד טלפוני. למרות כל זאת, הודגש קו מנחה אחד מוביל, ולפיו הנכס האמיתי והחשוב ביותר של מגדל היה ויישאר סוכני הביטוח, כך שגם עם וואלה, ככל שתתבצע פעילות ישירה עמה, ייהנו הסוכנים מאותם התנאים".

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email