סו"ב ראובן רפ: "ל־20% מסוכני הביטוח אין תוכנה לניהול משרד"

הלשכה תחתום על הסכם שירות אחיד למערכות המחשוב במשרדי הסוכנים, ההבדל יהיה רק במחיר

לכ־20% מהסוכנים אין תוכנה לניהול משרד. איך הם מתקשרים עם הלקוחות? שולפים בכל פעם את התיק שלהם מהמדף? יש היום כלים טכנולוגיים מתקדמים ולא קשים ליישום – על הסוכנים רק לפתוח את הראש אליהם".

כך אמר סו"ב ראובן רפ, יו"ר ועדת טכנולוגיה בלשכת סוכני ביטוח בכנס אלמנטר 2017 שהתקיים בשבוע שעבר באילת. לדברי רפ, יש סוגים רבים של לקוחות: "כאלה שרוצים לדבר אתנו ביום ובלילה; יש שרוצים להיפגש אתנו במשרד או בביתם, ויש שלא רוצים בכלל לפגוש אותנו – אבל כולם צריכים את הידע שלנו. השילוב המנצח הוא – הקשר האנושי החם לצד הטכנולוגיה הקרה משהו, אבל היעילה.

"טכנולוגיה היא לא מילה גסה ולא חור שחור ומפחיד. כל אחד צריך שיהיה לו אתר אינטרנט וגם אפליקציה שיאפשרו ללקוח לקבל מידע, או לרכוש ביטוח בכל רגע נתון. הלקוחות יוכלו לרכוש את הביטוח הפשוט בקליק – אבל באמצעותנו".


רפ

רפ פירט את הכלים הטכנולוגיים ללקוח באמצעות אפליקציה של משרד הסוכן: "חלק כבר גובים שכר טרחה, כי הם מבינים שידע שווה כסף,
וזה ילך ויתגבר; הלקוח יוכל לשלם בסלולרי את הפרמיה באמצעות האפליקציה; עם שירותי הענן יכול הלקוח גם לקבל חשבונית אוטומטית, ולא
צריך יותר את פנקס החשבוניות. החיים הרבה יותר קלים ופשוטים עם הטכנולוגיות. החשבוניות בענן זה גם כלי שמאפשר לראות ממי קיבלתם יותר רכישות ומאיזו חברה יותר עמלות. זה גם כלי דו כיווני שמאפשר לשלוח ולקבל הודעות, ולשלם באמצעות הרשאות", הסביר.

לדבריו, תפקידה של הלשכה הוא "לאמץ את הטכנולוגיה ולהציג לכם את האפשרויות השונות – אתם תבחרו".

ויש גם בשורה חדשה, גילה רפ: "אחת הבעיות היא שאנחנו מקבלים שירותים מגורמים שונים. אנחנו יצרנו הסכם שירות אחיד, מעין פוליסה אחידה, למערכות המחשוב במשרד. ערכנו סקר בקרב סוכני הביטוח על ספקי השירות שדרגו אותם לפי ציון. קיבלנו שמות של עשרות ספקים
מכל הארץ. פנינו לכמה מהספקים שדורגו הכי גבוה ונחתום אתם על הסכם שירות אחיד – כולם יספקו לסוכנים את אותם השירותים, אבל המחיר
יהיה שונה ואתם תבחרו. חלק מהספקים אף נותנים מעבר להסכם האחיד", סיפר לנוכחים.