סוויס רי – המבטחת המובילה של הגשר שקרס באיטליה

המבטחים יפסידו כ־ 600 מיליון אירו מאסון קריסת הגשר בגנואה ‰ הפסדים עצומים לשוק הביטוח והביטוח משנה

ההפסדים לשוק הביטוח וביטוח המשנה מקריסת הגשר בגנואה נאמדים בכ־600 מיליון אירו, כאשר חלק מהנזקים נובעים מהפיצוי לעסקים בגנואה. זו הערכת האומדן של אנליסטים ב־MORGAN CAZENOVA-P.J מבטחת המשנה הגדולה באירופה סוויס רי היא המבטחת העיקרית של הגשר שקרס בגנואה שבאיטליה. סוויס רי אישרה שהיא המבטחת של כבישי האגרה של חברת אוטוסטרדה מקבוצת אטלנטיה, בבעלות אימפריית בנטון. בעוד שסוויס רי אינה מדווחת על אומדן הנזקים, הרי באיטליה ההערכות הן שעלות אסון קריסת הגשר יגיע למאות מיליוני אירו. אוטוסטרדה הודיעה, כי היא מוכנה להשקיע כחצי מיליארד אירו בהקמת גשר חדש שישרת את גנואה ולהקים אותו תוך שמונה חודשים.

גשר מורנדי שקרס בגנואה, איטליה | צילום: shutterstock

באסון קריסת הגשר בכביש האגרה המוביל מצפון איטליה לריביירה הצרפתית נהרגו 42 בני אדם ויש עוד מאות פצועים. עשרות מכוניות נהרסו וגם עשרות קרונות רכבת נפגעו קשה מהתמוטטות הגשר. סוויס רי מסרה כי היא עובדת עם כלל לקוחותיה ומסייעת בניהול ההשלכות של האירוע הטרגי הזה.

בינתיים, החלה חקירה בבית המשפט באיטליה לגבי מי נושא באחריות לאסון קריסת הגשר והאם היו אזהרות מוקדמות על מצבו של הגשר. תוצאות החקירה יקבעו את מידת אחריותם של מנהלי אוטוסטרדה, שבבעלותה חלק ניכר מכבישי האגרה באיטליה. מאידך, גוברים הקולות בממשלת איטליה לשלול מחברת אוטוסטרדה את הזיכיון להפעלת כבישי אגרה.

לכן, מנהלי החברה הזדרזו בהגשת ההצעה של בניית גשר חדש. אבל עדיין צפויה מערכה עם אוטוסטרדה וסוויס רי על גובה הפיצויים למשפחות ההרוגים והפצועים באסון.

יום אחרי אסון קריסת הגשר, דיווחה סוויס רי שנרשמה ירידה בהיקף אסונות הטבע ואסונות מעשה אדם. במחצית הראשונה של 2018 היקף האסונות הסתכם ב־20 מיליארד דולר, לעומת 30 מיליארד דולר בתקופה המקבילה ב־ 2017.

גם ההפסד הכלכלי מאסונות טבע ומעשה אדם ירד בששת החודשים הראשונים של השנה ל־36 מיליארד דולר, לעומת 64 מיליארד דולר בששת החודשים הראשונים של 2017 .