"סוכן ביטוח חייב לחיות את המקצוע סוכן צעיר ולא להפסיק ללמוד לרגע"

בכל שבוע נארח סוכן צעיר שיספר על עצמו, השתלבותו במקצוע ועתיד המקצוע בעיניו – והשבוע: סו"ב מנחם פולק, סוכן עצמאי בסוכנות "גוונים" בתל אביב

גיל: 28
מצב משפחתי: נשוי + 3
השכלה: המכללה לפיננסים וביטוח
ותק: 7 שנים בביטוח, 4 שנים כסוכן עצמאי
רישיון: פנסיוני ואלמנטרי

איך הגעת לתחום הביטוח? מה אתה אוהב במקצוע?
"לפני שהתחלתי לעסוק בביטוח עסקתי בתחום העזרה הראשונה. הגעתי לתחום הביטוח במקרה, לאחר שחבר המליץ לי על משרה בתחום. מאז נשאבתי לתחום והתאהבתי בו. תחום הביטוח הינו תחום מאתגר ודינמי המשתנה ומתחדש כל הזמן. סוכן ביטוח חייב לחיות את המקצוע ולא להפסיק ללמוד לרגע. כמו כן, כל מהות הביטוח לפי השקפת עולמי זה עזרה וסיוע, כך שאני חש שליחות וסיפוק בכל פעם שאני מצליח לעזור ולסייע".

נתקלת במכשולים בדרכך?
"לא היו מכשולים כלל. מידי פעם ישנם אתגרים, אך הם משמשים מבחינתי כמקפצה מבחינה מקצועית".

יש קשיים/נושאים שהלשכה יכולה לסייע לך בהתמודדות עמם?
"הלשכה מתמודדת עם כמות עצומה של משימות בו זמנית וכולן משימות גדולות ומורכבות המאיימות על עתידנו. הנושא המכעיס אותי ביותר הוא שיווק ישיר של חברות הביטוח במחירים זולים שאנו כסוכנים לא יכולים לתת באותה חברה (מניסיוני, ניתן למצוא פתרונות בחברות אחרות). אני רואה זאת כ'תקיעת סכין בגב'. כסוכן צעיר וחדש יחסית אני משתדל להגדיל את הפעילות מול החברות שאינן מוכרות באופן ישיר ואינן פוגעות בנו, סוכני הביטוח. מנגד אני מקטין פעילותי מול החברות שפוגעות בנו. לעניות דעתי האישית ראוי שכל סוכני הביטוח ינהגו כך".

האם תוכל לתת דוגמא על הצלחה שלך בענף?
"לשמחתי ישנן הצלחות רבות. בכל פעם שמבוטח מקבל משהו, שלולא עזרתי לא היה מקבל זאת, אני חש סיפוק עצום".

איפה אתה רואה את עצמך בעוד עשר שנים?
"בעל סוכנות ביטוח גדולה ששמה הולך לפניה באמינות ומקצועיות, וכל הלקוחות מכירים אותי אישית ורואים בי את הכתובת לכל שאלה ביטוחית ופיננסית".

איך אתה רואה את עתיד מקצוע סוכן הביטוח?
"סוכני הביטוח יתמקצעו יותר וילמדו לתת ערך מוסף ללקוחות מול חברות הביטוח. הנאמנות ללקוח תלך ותגדל, ומנגד הנאמנות לחברות תלך ותקטן".

טיפים שאתה יכול לתת לסוכנים צעירים?
"תאמינו בעצמכם, תשדרו ביטחון, מקצועיות ואמינות. תלמדו את השוק לעומק. חייבים להכיר את כל סוגיות הביטוח על בוריין מבחינה משפטית והרבה יותר חשוב מבחינה פרקטית. אנו כסוכני ביטוח חייבים לתת ללקוח ערך מוסף שהוא ידע ופרקטיקה. בנוסף, חשוב לשאול וללמוד מהוותיקים בתחום. ישנם אנשי מקצוע רבים מאוד ששמחים לעזור בכל שאלה בצורה מעוררת התפעלות".