סוכן הביטוח הוותיק בעידן הטכנולוגי

"משהו הזיז לנו את הגבינה" – אין ספק שהקדמה וההתפתחות הדיגיטלית משרתת אותנו במישורי חיים שונים. אולם נשאלת השאלה האם אמנם היא משרתת את כולם?

ככל שמדובר בדור הצעיר, "דור ה־Y", היכולת שלהם לנצל את הקדמה לטובת ההתפתחות המקצועית-עסקית שלהם ברורה. זהו דור שיש לו יכולת חשיבה מהירה, גישה לרזי הטכנולוגיה, דור שצמח וגדל עם העידן והמהפכה הדיגיטלית. אולם כשאנחנו מדברים על סוכני ביטוח ותיקים, אנחנו עדים לבעיה קשה ביותר אשר משאירה אותם הרחק מאחור בכל הקשור לקדמה הדיגיטלית. וכך נוצר מצב של No fair play. נתוני הפתיחה שלהם בתחרות על שוק הביטוח הם מהרגע הראשון נחותים.

טכנולוגיה. לא רק לצעירים | צילום: Shutterstock

אשמח לצטט לכם את היועץ העסקי שלי, רוני קרמר, אשר מלווה סוכנויות ביטוח בפרויקטים של העברה בין דורית. לאחרונה סיפר לי שעמל קשות לשכנע סוכנות ביטוח ותיקה להפסיק לשלוח פוליסות ביטוח בדואר ישראל ולהתחיל לשלוח את הפוליסות בדואר האלקטרוני כפי שאושר כבר מזמן על ידי הפיקוח.

האתגר הדיגיטלי

סוכנים רבים לא מעזים להתמודד עם אתגרי הדיגיטציה ומשלמים על כך מחירים כבדים. גם בהיבטים של התייעלות ארגונית, מהירות תגובה וכנגזרת מכך והגרוע מכל – הפסדים כספיים. סוכנים ותיקים מתקשים בהטמעת השימוש בכלים הדיגיטליים וההשלכה העיקרית היא חוסר יכולת להטמיע את דרישות הרגולציה, דבר אשר אף מעמיד אותם בפני סיכונים של עבירות על כללי הרגולציה ואף חושף אותם לסיכונים של קנסות.

פעולות פשוטות כגון גישה להר הביטוח, למסלקה הפנסיונית, שלא נדבר על שיגור ישיר של הצעות לביטוח ומסמכי הנמקה. כל אלו הופכים להיות אתגר טכנולוגי־דיגיטלי שלסוכנים ותיקים קושי רב להתמודד איתו. אנחנו מכירים מקרים רבים שסוכני ביטוח ותיקים מרימים ידיים ובשל כך נמנעים מלהמשיך למכור והתיק הביטוחי שלהם הולך ומצטמצם.

התובנות הללו אינן זרות לאיש מאתנו, אולם מאז היותי פעיל בלשכה והחשיפה הרבה שאני מקבל בקרב ציבור הסוכנים, הפגישה אותי עם הבעיה. סוכנים ותיקים פונים אלי לעזרה ואני מקבל טלפונים רבים ובקשות לסיוע. אותם סוכנים שהיו עבורי מושא הערצה על היכולות והעוצמה האישית שלהם – היום אני שמח לגמול להם ולעזור להם.

דור הסוכנים הוותיק, זה שייסד את הענף, זקוק לנו על מנת לשרוד ולהמשיך להתקיים בכבוד. חובה עלינו למצוא פתרון ולסייע לדור הסוכנים הוותיק בענף ברוח "אל תשליכני לעת זקנה". בל נשכח שיום אחד גם אנו נחשב ל"דור הוותיק". ניתן לשקול ליישם את פרוייקט "סוכן מלווה" גם בתמונת המראה – הפעם סוכן צעיר שילווה סוכן וותיק. כמו כן, חשוב לבנות תכניות הכשרה יעודיות במכללה שמטרתן להנגיש את הטכנולוגיה החדשנית לדור הוותיק.

הכותב הינו יו"ר ועדת הרווחה בלשכה