“סוכן הביטוח העתידי חייב להתמקצע בכל תחום”

בכל שבוע נארח סוכן צעיר שיספר על עצמו, השתלבותו במקצוע ועתיד המקצוע בעיניו. השבוע: סו"ב אלעד זקצר, סוכן עצמאי במשרד “זקצר ביטוח ושוק ההון" בכפר סבא
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

גיל – 36
מצב משפחתי – נשוי + 3
ותק במקצוע – רישיון סוכן פנסיוני מ-2008

למה בחרת לעסוק בתחום הביטוח?
“לאמא שלי דליה זקצר יש סוכנות ביטוח למעלה מ 20- שנה. הביטוח היה מוכר בבית ובחופשות מבית הספר תמיד הייתי בא למשרד של אמא, מבצע שליחויות פה ושם לחברות ביטוח וככה הכרתי את התחום. לפני שנכנסתי לעבוד במשרד של אמא, ב-2008 , עבדתי בעבודות מזדמנות אבל תמיד נמשכתי לתחום הביטוח ויחד החלטנו שאכנס לעבוד בסוכנות. בהתחלה עשיתי עבודות פקידותיות יותר, אבל לאט לאט התחלתי גם למכור”.

בשם של הסוכנות אתם מזכירים את שוק ההון. אתם עוסקים בייעוץ בהשקעות?
“השם שונה בשנה האחרונה לאחר שהחלטנו להיכנס לתחום הפיננסים לאחר שזיהינו שיש לכך ביקוש מהלקוחות שלנו בביטוח. גייסנו לשם כך את אחי דניאל, שגם הוא בעל רישיון בביטוח פנסיוני ולומד היום תכנון פיננסי. אני מאמין שהלקוח שלי צריך לקבל מענה על כל נושא שהוא פונה לגביו, ואם הוא לקראת פרישה ומעוניין להתייעץ עם סוכן הביטוח שלו איך להשקיע את כספו, אז אני צריך לתת לו את התשובות לכך. זו הסיבה גם לשיתופי הפעולה שאני עושה עם סוכנים אחרים בתחום האלמנטרי למשל, והם נעזרים בי בתחום הפנסיוני. בצורה זו אנחנו מספקים ללקוחות שלנו מענה מקיף ככול שאפשר”.

זקצר

איפה אתה רואה את עצמך בעוד עשר שנים?
“אני מקווה לבנות במשך השנים קאדר גדול יחסית של שיתופי פעולה עם סוכנים אחרים וככה להתפתח ולגדול קדימה. אני לא רואה איך סוכן גדל ומתפתח משמעותית מגיוס לקוח ועוד לקוח.
עיקר התיק שלנו בסוכנות הוא בתחום הסיכונים, וזה מה שמחזק את הקשר עם הלקוח כי זה המינימום שכל מבוטח מבין שהוא צריך. היום אני עובד על תיק עצמאי שלי ואנחנו בדרך לאחד הכול תחת סוכנות בע”מ”.

איך אתה רואה את עתיד מקצוע סוכן הביטוח?
“אני סבור שהתדמית הלא כול כך טובה של סוכן הביטוח כיום נובעת מכך שרוב הסוכנים מתמקצעים בתחום אחד, בעיקר ולא יודעים לתת שירות מקצועי בתחום אחר. אם יש סוכן שעוסק בביטוח חיים בלבד וסוכן שיש לו גם ביטוח חיים וגם אלמנטרי, הלקוח יבחר בסוכן השני. סוכן הביטוח העתידי חייב להתמקצע בכל תחום, כולל פנסיוני. אם לקוח שלך באלמנטרי מתקרב לגיל
פרישה, תפנה אותו לסוכן אחר? הלקוחות מאוד מעריכים את זה שבסוכנות שלנו הם יכולים לקבל שירות על כל נושא ובצורה הכי מקצועית”.

איזה טיפים אתה יכול לתת לסוכנים צעירים כמוך?
“ללמוד כמה שיותר, להתמקצע, לקרוא ולהבין את חוזרי הפיקוח על הביטוח, אבל בעיקר ללמוד מכירות. בסופו של יום אנחנו מוכרים אוויר – אם יקרה לך כך וכך תוכל לקבל פיצוי. קשה למכור מוצר כזה, אבל אם תדע למכור בצורה הכי מקצועית תוכל גם לתת שירות יותר טוב. אם אתה לא נמצא כל הזמן במרדף אחרי עוד מכירה ועוד מכירה, אתה יותר פנוי להתמקצע ולתת שירות טוב יותר. שירות טוב זה גם שהלקוח יבין מה אתה מוכר לו, ואם אתה מקצועי יותר גם הלקוח שלך יבין טוב יותר ויקבל שירות טוב יותר. כמו כן, אני ממליץ על שיתופי פעולה עם סוכנים אחרים ששולטים בתחומים בהם אתם עוד לא שולטים, וכך להרחיב את ההיצע והפתרונות ללקוחות שלכם”

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email