סוכן המחר – האם אתה מותאם ללקוח המחר?

הסטטיסטיקה מראה שמעל 80% ישראלים רוכשים מוצרים באמצעות רכישה מקוונת שמתבצעת גם באתרים בינלאומיים. איך זה ישפיע עלינו סוכני הביטוח?
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

סקרים מראים כי ילדי דור ה־Z, צעירים שנולדו לאחר סוף שנות ה־90, חיים את היומיום בצמידות לטכנולוגיות תקשורת חדשות. כמחצית מבני הנוער גולשים באינטרנט ובסמארטפון כ־4 שעות ביום או יותר, ו־21% כ־6 שעות או יותר. יחד עם זאת, בני הנוער נחשפים לא מעט גם ליתר טכנולוגיות התקשורת כגון טלוויזיה ומחשב, ואף למדיה מסורתית – רדיו וספרים.

ציבור זה הינו לקוח המחר שלנו ועלינו להתאים את שיטות התנהלותנו – אליו. אין לנו מה להילחם בעתיד, הוא שועט לעברנו ובצעדים מהירים עד מאוד. ההתקדמות שנעשתה ב־20 שנה האחרונות הינה מטאורית, ואף אם רק נסתכל על חמש השנים האחרונות נבין שאנו בעידן אחר לגמרי.

ישנה קפיצה גדולה לגבי צרכנים אשר רוכשים באמצעות רכישה מקוונת ברשת. הסטטיסטיקה מראה שמעל 80% ישראלים רוכשים מוצרים באמצעות רכישה מקוונת שמתבצעת גם באתרים בינלאומיים. איך זה ישפיע עלינו סוכני הביטוח? סוכן הביטוח 2030 – פרויקט הדגל של לשכת סוכני ביטוח שלוקח את אחד הפחדים הגדולים של האדם ובמיוחד של סוכן הביטוח – שינויים חיצוניים המחייבים את הסוכן לשנות את הרגלי עבודתו ולהתאים עצמו ללקוח המחר. את מסקנות הוועדה יוביל סו"ב אריה אברמוביץ.

"לקוח המחר חי ובועט כבר היום" – כל סוכן וסוכנת חייבים לקחת אחריות ולהחיל את השינויים מאתמול, לקחת את כל התועלות של מידת השפעת הרשת על הרגלי הקניה שלנו ובזכות המקצועיות, הידע הנרחב שרכשנו ושנתמיד לרכוש – נוכל להרים ולפתח את העסק שלנו לגבהים ולהישגים שלא היינו יכולים מפאתי הגבלים פיזיים. ומי מבינינו ידע להטמיע את השינויים יהיה סוכן משגשג ומצליח גם ב־2030 ואף מעבר לזה.

הסוכנים צריכים להתאגד ולהיות ביחד תחת לשכה חזקה בעלת מאפיינים חזקים של תמיכה מבחוץ, הן מהזירה הפוליטית והן מהזירה העסקית. הלשכה תהיה בעלת השפעה וכפועל יוצא כל סוכן וסוכן יהיה בעל השפעה. הסוכן חייב להיות המרכז והלב של העסק, וציבור הלקוחות שלנו חייב לדעת שביטוח עושים עם סוכן/ת ביטוח, ואת זה נוכל להטמיע באמצעות העזרים הדיגיטליים העומדים לרשותנו.

אל לנו לפחד מהקדמה, אלא לחבק ולאמץ ולהקדים את המחר להיום, כי אנו העסקים הקטנים מוצאים עצמנו נאבקים אל מול הרגולציה, מכשירים עובדים מקצועיים ומסורים, מפתחים אפיקי שיווק לצורך קבלת לקוחות חדשים (עסק בלי גידול הינו עסק שסופו להיכחד).

אני ושותפי יבגני אורין, ועוד סוכנים שרובם הינם סוכנים חדשים, מתנהלים כבר היום לפי המודל הנ"ל. סוכן המחר הינו הסוכן שינגיש את הידע המקצועי שלו, ימכור פתרונות לביטוח ולמניעת אסון, יהיה בעל ידע מקצועי גבוה יותר מאשר היום וימכור את הידע הזה בכסף, יבצע פעולות שיווק להביא לקוחות חדשים, אך בד בבד ישמור על הלקוחות הקיימים. הסוכן והסוכנת האלה יגידו כן לכל הדיגיטציה ויאמצו אותה בחום גדול.

הכותבת הינה חברת ועדת יח"צ וקשרי חוץ

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email