בשנה החולפת התמודדה הלשכה ביתר שאת עם אתגרים כבדי משקל, לטובת ולמען סוכני הביטוח. מדובר באתגרים המתייחסים לחמישה מישורים עיקריים: תדמית הסוכן, רגולציה, חברות הביטוח, מתחרים ישירים ושיפור השירות לסוכן. בחודשים האחרונים פעלנו כדי להגן על זכויותיו והכנסותיו של הסוכן אל מול ניסיונות חלק מהחברות לנשלו מעסקות ביטוח באמצעות הערוצים הישיר.
כדי להילחם בתופעה הזו בצורה אפקטיבית, הקמנו בלשכה מוקד תלונות בשיווק הישיר שמרכז את התלונות השונות ומטפל בהן מול חברות הביטוח. פעילות הלשכה בנושא זכתה להישג משמעותי באחרונה כשחברת הראל הצהירה במכתב רשמי ובאופן חד משמעי כי לא תשווק באופן ישיר ללקוחות הסוכנים.
אני מקווה כי מדובר בסנונית ראשונה וקורא לחברות הביטוח להצטרף לשינוי, ולהפסיק את השיווק הישיר. חיזקנו ושדרגנו את הלובי הפוליטי שלנו בכנסת. נפגשנו עם שרים, ראשי ועדות בכנסת, וחברי כנסת והצגנו את טענותינו כי אנו דורשים חקיקה שתאפשר לענף הביטוח להיות מאוזן.
פעלנו בכל הזירות התקשורתיות – החל בסופה שהתחוללה בדצמבר שבה הופענו בכל המהדורות, האתרים והערוצים, ועד לשני הקמפיינים האחרונים נגד ביטוח ישיר ובעד סוכן הביטוח, שהופיעו בעיתונות, בטלוויזיה, ברדיו ובמדיה החברתית – במטרה שיידעו יותר על עשייתנו ויכירו בחשיבות סוכן הביטוח. הקמפיינים זכו לתהודה תקשורתית רבה והעבירו את המסר כי לא נהיה שק החבטות של אף אחד. היום, יותר מתמיד, ברור למה ברגע האמת בוחרים רק בסוכן ביטוח.
בשלבים הבאים נעמיק בקמפיין שיציג את תדמיתו החיובית של סוכן הביטוח וחשיבותו לצרכן הישראלי, כדי למתג את סוכן הביטוח כאוטוריטה מקצועית הגבוהה ביותר בענף הביטוח והפיננסים. לאור הגידול המשמעותי במספר חברי הלשכה והצרכים המשפטיים הגוברים בהתמדה ערכנו רפורמה במערך המשפטי-רגולטורי של הלשכה. משרד ראב"ד-מגריזו בנקל נשכר כיועץ משפטי ללשכה שיפעל מול הרשויות, אגף הפיקוח במשרד האוצר והרשות להגבלים עסקיים.
כמו כן, נבחרו יועצים משפטיים שילוו את הסוכנים במחוזות ובסניפים השונים. בחודשים האחרונים שמנו דגש על שיפור השירות לסוכן, חיזוק הסניפים והמחוזות. נערכים יותר ימי עיון בסניפים הקטנים והמרוחקים שמביא לידי ביטוי את הקשר שבין הלשכה לסוכנים בשטח וצורכיהם. הנהלת הלשכה ואנוכי מגיעים בקביעות לכל הסניפים, לרבות למרוחקים שבהם, לשם היכרות אישית עם הסוכנים והיוודעות מקרוב לבעיותיהם, להצעותיהם ולשאלותיהם, במגמה לסייע לכולם ולפעול ככל האפשר לקידום פתרונות ונושאים שונים.
הלשכה החלה לעדכן ב-SMS את הסוכנים בחדשות החשובות ובאירועים המשמעותיים בענף. הוקם האתר החברתי של הלשכה לשירות הסוכנים. באתר מרוכזות כל הזירות החברתיות של לשכת סוכני ביטוח, בכך אנו מקווים לשפר את הנגישות של שירותי הלשכה עבור הסוכנים. לראשונה הפיקה הלשכה לוחות שנה עבור הסוכנים ולקוחותיהם שיחליפו את הלוחות שנמכרו עד היום על ידי חברות הביטוח.
הלוחות הייחודים נושאים מסרים שמציגים את הקשר בין הסוכן ללקוח ואת השירות המקצועי שהסוכן מעניק. התהליך הינו חלק ממיתוג הסוכן והלשכה כגוף עצמאי שאינו תלוי או כפוף לחברות הביטוח. מכירת חברי הלשכה. הוועדה לטכנולוגיה הגיעה להסכם עם ויזה כאל, לפיו חברי הלשכה יוכלו לבצע סליקת כרטיסי אשראי באמצעות אפליקציה ייעודית לכך וקורא הכרטיסים המתחבר לסמארטפונים ולטאבלטים, ובאמצעות המחשב במשרד.
בכך הנגשנו האפשרות לגבייה באמצעי טכנולוגי זמין והפיכת נושא הגבייה לפשוט וקל ככל האפשר, ללא כל עלויות חודשיות. ועדת רווחה החלה בבניית מועדון לקוחות לרווחת הסוכנים שירכז מבצעים והטבות מיוחדות לסוכנים. חברים, הלשכה מונה כיום כ-4,200 חברים. נתון מרשים זה מעיד על האמון הרב בפעילות הלשכה וככלל – על עוצמתה והשפעתה. יחד עם זאת, שמנו לעצמנו כיעד אסטרטגי להגדיל את כמות חברי הלשכה ל-6,000 סוכנים עד תום הקדנציה. אני קורא לכל אחד ואחד מכם – צרפו עוד חברים ללשכה, במטרה שנהיה גדולים וחזקים עוד יותר. לסיום, אני חוזר ומבקש מכם – אל תהססו לפנות אלי בכל רעיון, שאלה או בקשה. אם הלשכה לא תוכל לפתור לסוכן את כל הבעיות, היא תיתן לכם מענה לכולן. דלתי פתוחה בפניכם 24/7.