סוכנים ישווקו את מוצרי "בלנדר" ו"אינטראקטיב ישראל" תמורת עמלות גבוהות

סו"ב אודי אביטל וסו"ב לידור לבקוביץ סגרו הסכמים לשיווק מוצרים פיננסיים. אינטראקטיב הוא כלי דיגיטלי שיסייע בייעוץ ובבניית תיקי השקעות, ובלנדר הוא כלי השקעה סולידי בעל תשואה אטרקטיבית

סו"ב אודי אביטל, יו"ר ועדת הפיננסים בלשכה, וסגנו, סו"ב לידור לבקוביץ, סגרו שני הסכמים משמעותיים לשיווק מוצרים פיננסיים באמצעות חברי הלשכה תמורת עמלות גבוהות. העסקה הראשונה נסגרה עם חברת הברוקראז' "אינטראקטיב ישראל", כשבמסגרתה ישווקו הסוכנים את מוצרי ה־Robo Advisor של מותג Fjord, אשר יכללו שירותי ייעוץ השקעות ובניית תיקי השקעות בצורה דיגיטלית. הסוכנים ייהנו מהחזר עמלות מפעילות הלקוחות לאורך כל חיי התיק.

בעזרת המוצר יוכל מעתה הלקוח לקבל שירותי ייעוץ השקעות אובייקטיבים באופן מקוון לחלוטין, וללא צורך בפגישה פנים אל פנים עם יועץ ההשקעות. לדברי כנרת פרזון, מנכ"לית החברה, תחום היועצים הפיננסיים הדיגיטליים נמצא במגמת עלייה בעולם. בנוסף, טוענת פרזון כי "בעזרת כלים אוטומטים ניתן כיום להציע הצעות השקעה, לנהל כסף, לאזן את תיק ההשקעות ולייצר תמהיל נכון ומותאם לרמת הסיכון של הלקוח בצורה מירבית, למטרות ההשקעה וטווח ההשקעה שלו. בשימוש טכנולוגי ניתן להפחית משמעותית עלויות כגון: דמי ניהול עמלות מסחר ועמלות שוטפות (לאורך כל חיי התיק).

סו"ב אודי אביטל | צילום: באדיבות המצולם

שקיפות ורף כניסה נמוך

מאז שהתחילו סוכני הביטוח לשווק מוצרים מתחרים לענף ניהול ההשקעות, תעשיית ניהול ההשקעות המסורתית הצטמצמה משמעותית. לדברי פרזון, היתרון הבולט של ה־Robo Advisor על פני מוצרי חברות הביטוח הוא בשקיפות – שכן ניתן לראות את הרכב התיק ברמת הנייר, הנזילות המלאה והשליטה של הלקוח בתיק ההשקעות שלו.

"המוצר נולד מתוך העובדה לפיה שירותי ייעוץ וניהול השקעות נגישים כיום רק ללקוחות שברשותם 200 אלף שקלים ויותר", אומרת פרזון. "מוצר זה אמור לתת מענה לכ־1.5 טריליון שקלים ששוכבים כיום בפיקדונות, קרנות שקליות, אגרות חוב קצרות ויתר מוצרי ההשקעה אשר 'נהנים' מתשואה אפסית. עם רף כניסה של עשרת אלפים שקלים בלבד, הלקוחות ייהנו מתיק השקעות שיורכב מקרנות סל אמריקאיות (ETFs), שבאמצעותן ניתן ליצור פיזור אדיר גם לתיקים קטנים. כמו כן, התיק יכלול פקודות הגנה מתקדמות כגון Tralling שלא קיימות כיום בבנקים מקומיים והן חשובות ביותר לנוכח מצב השווקים הנוכחי".

כמו כן, סוכני הלשכה יוכלו לבצע לידים לאינטראקטיב ללא ביצוע מכירה בפועל, וליהנות מהחזר עמלות מתוך פעילות הלקוח בתיק ולא רק מדמי הניהול כפי שהיה נהוג עד היום. "למעשה, הסוכן יוכל ליצור לעצמו תיק לקוחות שיניב לו הכנסה פאסיבית לאורך השנים ללא כל תלות או התחייבות לזמן מינימלי", מסכמת פרזון. "אפשר להגיע לעשרות אלפי דולרים ועד מאות אלפי דולרים הכנסות לשנה, תלוי בהיקף תנועת הלקוחות של הסוכן", מוסיף אודי אביטל. "היתרון באינטראקטיב, מעבר להיותה חברה בינלאומית הפעילה ב־28 מדינות, זה שהיא מאפשרת גם השקעות קטנות ולא רק במאות אלפי שקלים". ממסלול פרימיום ייחודי ב"בלנדר"

בלנדר היא הפלטפורמה המובילה בישראל להלוואות בין אנשים (P2P), הפועלת כבר יותר מ־4 שנים בשוק הישראלי והבינלאומי. היא מאפשרת מצד אחד לקבל הלוואות בריבית אטרקטיבית, ולמשקיעים היא מאפשרת להשקיע כסף וליהנות מכלי השקעה סולידי, נזיל ובעל תשואה אטרקטיבית. נכון להיום, המלווים של בלנדר רשמו תשואה שנתית ממוצעת של 5.77% בניכוי עמלות. לדברי ד"ר גל אביב, מנכ"ל בלנדר, ההשקעה בבלנדר נהנית מפיזור סיכונים אופטימלי כך שכל הלוואה מפוזרת על פני מאות ואלפי לווים, מה שתורם להגדלת התשואה והקטנת הסיכון, זאת באמצעות מערכת הנקראת DirectMatch, אשר פותחה באופן בלעדי על ידי החברה.

לדברי אביב, בלנדר השיקה לאחרונה מסלול פרימיום ייחודי עבור סוכני הביטוח חברי הלשכה, משום שהיא רואה בהם חלק אינטגרלי מהמערכת. המסלול הייעודי לסוכנים כולל דגשים וכלים ייחודיים, על מנת לאפשר להם להציע ללקוחותיהם השקעה דרך בלנדר: "כאשר הסוכנים מציעים השקעה דרך בלנדר – כל הצדדים מרוויחים", אומר אביב. "מצד אחד בלנדר מתרחבת, מצד שני לסוכנים יש כלי מצוין להגדיל את הפעילות שלהם, ומצד שלישי הלקוח מקבל חלופה מצוינת לאפיק השקעה סולידי בתיק שלו. השקעה דרך בלנדר מציעה כלי שקוף, נזיל ואמין".

אודי אביטל התייחס גם הוא לנושא ואמר כי "מדובר בהסכם חדש עם בלנדר בתחום ההלוואות עם עמלות גבוהות יחסית לסוכנים. גם רמת הביטחונות גבוהה מאוד. הוועדה בדקה את החברה מ־א' ועד ת' במשך חודש, רמת השירות שלה גבוהה ומדובר בעוד מוצר אטרקטיבי שהסוכנים יכולים להציע ללקוחותיהם וליהנות מהגדלת פרנסתם".

אביטל מדגיש כי יש לבחון את התנאים לכיסוי אחריות מקצועית מול סו"ב אריאל ארז מליסוב סוכנות לביטוח.