”סוכנים מלווים לקוחות ולא מקבלים על כך תגמול“

נשיא הלשכה אריה אברמוביץ בכנס הסוכנים של פסגות: חברות הביטוח שיווקו בקולקטיבים בדמי ניהול נמוכים ומאתנו ציפו לשווק בדמי ניהול גבוהים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

”קשה לי להבין איך המפקחת מוציאה נייר עמדה, ואף אחד לא אוכף זאת. אנחנו לא רפובליקת בננות. אנחנו יודעים שאנו עושים את העבודה שלנו ורוצים לקבל תגמול הולם. לא יכול להיות שסוכנים משווקים קרנות פנסיה בתעריפים זעומים. סוכנים מלווים לקוחות ולא מקבלים תגמול על כך“, כך אמר אריה אברמוביץ, נשיא לשכת סוכני הביטוח, בהתייחסו לנייר העמדה של המפקחת דורית סלינגר, המבקש לנתק את דמי הניהול מעמלות הסוכן, בראיון עם עופר נוריאל, עורך ראשי עדיף, שנערך בכנס הסוכנים השנתי ה-4 של פסגות, בשיתוף עדיף.

כשנשאל מהו מודל התגמול החלופי, ענה אברמוביץ שהלשכה אינה יכולה להכתיב מודל תגמול. ”אם היינו יכולים, זה היה טוב. אנו לא פוסלים לקבל תגמול מהפרמיה או מהצבירה. אולי פסגות יהיו הראשונים להציג מודל“.

”המפקחת פירסמה הבהרה וכתבה שההתייחסות אינה לעבר, אלא לעתיד. אני לא מתפלא שחברות הביטוח מחפשות תירוצים. קודם הן איימו בבג“ץ ואז בתביעה למחוזי. לחברות אסור להחתים סוכנים על הסכמים חדשים – כל סוכן מקבל מדי יום טלפון מלקוח לגבי דמי הניהול. חברות הביטוח שיווקו בקולקטיבים בדמי ניהול נמוכים ומאתנו ציפו לשווק בדמי ניהול גבוהים“.

אברמוביץ התייחס גם לתקנות העמלות לסוכנים ולטיוטה הרביעית האחרונה שפורסמה. ”הגבנו על הטיוטה וקיימנו דיונים עם הפיקוח. המפקחת התייחסה לסעיף של הפרדת העמלות מדמי הניהול אני מקווה שחברות הביטוח יציגו מודל חדש בנושא זה“.

האוצר פועל לפישוט המוצר. כיצד על הסוכנים להיערך?

”העולם משתנה. אנחנו בלשכה מבינים שהשינוי נדרש ויצאנו בתהליך ’סוכן הביטוח 2030‘. מי שחושב שיהיה עולם ללא סוכנים, טועה טעות חמורה. קהל הלקוחות רוצה וצריך אותנו. סוכן הביטוח קיים מאות שנים, ויהיה קיים הרבה שנים קדימה. האמצעים הטכנולוגיים הם לטובת סוכן הביטוח“.

אברמוביץ ציין כי הלשכה הכינה מסמך עם נקודות שהיא מעוניינת לקדם בנושא הפנסיוני. ”חלק מהנושאים נוגעים לגבי הרחבת מגוון המוצרים למבוטח – החייאת ביטוח המנהלים והחיסכון ההוני, וכן לאפשר ניוד של פוליסות עם מקדם קצבה מובטח. ראינו את החוזרים שהפיקוח מוציא ויש עודף רגולציה. הגיע הזמן שישימו את הרגל על דוושת הבלם“.

מהי עמדתכם לגבי המסלקה הפנסיונית?

”המסלקה היא הזדמנות גדולה מאוד. הלשכה היתה הראשונה שהתחייבה מול המסלקה על 500 אלף שקל כדי להוזיל את המחיר לסוכנים. אני קורא לסוכנים להשתמש במסלקה. אנחנו מצויים בעולם משתנה – הערך המוסף של סוכן הביטוח היה ויישאר תמיד. יש לנו ערך מוסף גדול – אנחנו צריכים להראות ללקוח את היתרונות הגדולים שיש לנו“.

אברמוביץ גם התייחס לשיתוף הפעולה בין לשכת סוכני הביטוח לפסגות, והביע תקווה כי הוא אף יתהדק. ”פסגות שותפה בכמה מיזמים – אני שמח לבשר שהיא הרימה את הכפפה והיא נמנית על החברות שעמן נפגשנו בנושא אמנת השירות. אני שמח לשמוע כי בפסגות שוקדים על גיבוש מודל תגמול חדש. הייתי מצפה שבפרסומות החברה תתווסף פנייה לסוכן הביטוח, מעבר למספר הטלפון של מוקד החברה".

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email