סוכני הביטוח, התאימו עצמכם לדור הסמארטפון

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

הטבע האנושי להיזכר בדברים נוסטלגיים ולהביט אל העבר באור חיובי (מוגזם), היא תופעה מקסימה בעיני. אבל מנגד, התופעה הזאת הפכה בשנים האחרונות למעין "רקוויאם לחלום" של סוכני הביטוח.

לעיתים נדמה לי שרוב השחקנים בענף הזה פשוט שכחו שמדובר בענף עסקי ממגזר השירותים לצרכן, וכמו כל תחום בענף השירותים, גם הענף שלנו דוהר קדימה ולא תמיד עוצר "להעיף מבט לאחור".

ב-20 השנים האחרונות גילינו את האינטרנט ולא, כבר אף אחד לא מחכה להגיע הביתה כדי לגלוש במחשב. אנחנו גם לא נשלם "זמן אוויר" על שיחות מהסלולארי, שב- 5 השנים האחרונות נקרא בכלל "סמארטפון".

אבל משום מה אנחנו עדיין מצפים, שבתחום הביטוח הזמן יעמוד מלכת. מאז כניסתי לענף ב2007, צברתי סיפורי הלל רבים על אגדות בדמות הביטוחים המעורבים, הקולקטיבים השמנים והטוויסטינג האינסופי לפוליסות העדיף. כל אלה הם חלק ממנת הנוסטלגיה היומית שאני סופג. לרוב הסיפורים הללו, אשר מגיעים מה"מנטורים" של הענף, מסתיימים בקביעה המתסכלת ש"הענף מת".

שכן, רף ההישרדות לסוכן הצעיר בימינו הוא גבוה במיוחד. זאת, לאור ריבוי ההוצאות ביחס למיעוט ההכנסות, בנוגע למכירת פוליסה בודדת. מכאן, הענף אינו מצטייר כאטרקטיבי, ביחס ל"עולם הישן".

תמיד הפליא אותי איך זה שגם בסוכנויות הגדולות, שמהוות בית ספר לגידול סוכנים, מלמדים תמיד את אותן השיטות לבניית תיק עצמאי, תוך התמקדות במספר פעולות מסוים, אשר אמור להניב תחשיב כזה או אחר של הכנסות.

זאת, בהתעלם מהעובדה שחוץ מהמנטרה הנלמדת, כל הענף השתנה – העמלות, התוכניות, הרגולציה, ההשקעה בשימור הלקוח (שחשוף היום מכל עבר), הזמן שאנו נדרשים להשקיע טרם הפגישה וגם מורכבות הפגישה עם הלקוח בעת מכירת מוצר חדש או שינויים במוצר קיים (שדרוג).

אך מעל לכל אלו, המשתנה הגדול ביותר בענף הם הלקוחות. כיום הלקוח שממול פחות סבלני, חשוף למידע רב יותר, רובם אקדמיים ומצפים לשקיפות מלאה, תוך קבלת הסבר פשוט על תחומים מורכבים ואף מסובכים.

סוכנים צעירים, בעידן הסמארטפון, אי אפשר לבנות תיק ביטוח עם טלפון חוגה!!! כמו בכל תחום בימינו, יש בשוק הביטוח הרבה שחקנים ומי שלא יודע לבדל את עצמו מהכלל, מוצא עצמו מדשדש בביצה עד ייאוש.

לכן, בדומה לתחומים מקצועיים שאליהם אנו שואפים להידמות בתפיסה הציבורית, דוגמת רופאים, עו"ד ויועצים מקצועיים מתחומים שונים, עלינו לחפש את היתרונות שלנו בעולם החדש והמהיר בו אנו חיים: כיום, רוב בעלי הרישיון הצעירים הינם אקדמאים ובעלי השכלה רחבה מכפי שנדרש בעבר בתחום.

לרוב בעלי הרישיון החדשים יש יכולות בתחומים המשיקים לעולם הביטוח הקלאסי (רבים באים מרקע של השקעות, מיסוי וחשבונאות, משפטים, ניהול סיכונים, כלכלה, משכנתאות ועוד). טוב יעשה כל בעל רישיון צעיר אם יפנים כי עתידו לא נמצא בהכרח רק במכירת מוצרים וכי כדאי לו למצוא את תחום ההתמחות האישית שלו בענף הרחב הזה, הנקרא "ביטוח ופיננסים".

זאת, עד לרמה שאף תיתן בידיו את היכולת לתמחר את שעות העבודה שלו, ממש כמו שמלמדים בכל קורס בסיסי להקמת עסק. רק בענף שלנו השיעור הזה נמחק מהסילבוס. כך, יוכל כל בעל רישיון להיהפך מעוד "סוכן מכירות (ביטוח)", לבעל מקצוע מומחה המתמחר את תחום מומחיותו ומתפרנס ממנה, תוך שיש ביכולתו של בעל המקצוע גם למכור פיתרונות בדמות מוצרים, כגון "פוליסות", "קופות" ו"קרנות" וגם לתת הכוונה מקצועית בתחום ספציפי, שבו יש לו רקע רחב מהממוצע. כך יוכל לשרוד ואף לשגשג מבחינה עסקית.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email