”סוכני הביטוח חשובים – יש למצוא מודל תגמול עבורם“

מנכ“ל פסגות ביטוח גמל ופנסיה אריק יוגב ציין כי זכות הבחירה של המבוטח בסוכן הביטוח היא שינוי דרמטי משמעותי
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

”אנחנו שוקלים מודל תגמול חדש בהתייעצות עם לשכת סוכני ביטוח. הסוכנים חשובים וצריך למצוא מודל מתאים. זכות הבחירה בסוכן הביטוח, שתינתן למבוטח עם השלמת החקיקה בנושא, היא שינוי דרמטי בעל משמעות רבה“, אמר אריק יוגב, מנכ“ל פסגות ביטוח, גמל ופנסיה, בכנס הסוכנים השנתי ה-4 של פסגות, בשיתוף עדיף.

לדבריו, ”ממצאי סקר בחו“ל מראים כי בכל מקום הלקוח מבקש לקבל שירות שונה ולראות דברים בדרך הנוחה לו. אנחנו צריכים לתת לו את מה שהוא מבקש. למעלה מ-70% מהלקוחות מעוניינים בפעולות פשוטות: כתובת, שינוי מוטבים ומידע ראשוני. לקוחות רוצים מידע ישיר. כ-45% מסכימים שישנם מקרים המחייבים פגישה פרונטלית. הלקוח יודע לסמן היכן הוא רוצה לעבוד: באמצעות קול סנטר, אינטרנט או פגישה ישירה“.

יוגב ציין כי כיום הלקוח עובר למרכז ומעוניין בתקשורת רב ערוצית. ”הלקוח רוצה לדבר עם הסוכן וגם עם הגוף המוסדי. הקשר החד ממדי שהיה נהוג לפני שנים רבות השתנה: כיום העולם פתוח והלקוח בודק, משווה ומבצע פעולות, מה שמחייב להיות בתוך המסגרת שלו. אסור לטמון את הראש בחול. מי שלא יידע להשתנות ולהתאים את עצמו לעידן החדש יגלה קושי רב. מי שישתנה, ייהנה מיתרון אדיר ומהזדמנות בלתי רגילה“.

לדברי יוגב, ”ישנה שורה ארוכה של רפורמות המטופלות במקביל ודורשות משאבים רבים. תהליכים דומים מתרחשים בעולם, דוגמת מדדי ההשוואה בין החברות לצורך שיפור השירות ומחשבוני הביטוח ודמי הניהול. אנו מודים לרגולטור על העבודה, אבל אי אפשר לעשות הכל טוב ומהר בקצב שהוא רוצה. זה העולם שמתמודדים אתו, ולבסוף המהלכים האלה יעשו טוב לענף וללקוחות“.

יוגב התייחס בהרצאתו גם להקמת חברת ביטוח חדשה בבית ההשקעות פסגות. ”יש יתרון אדיר בהקמת חברת ביטוח בבית השקעות. המורכבות העיקרית היא השוני בשפה המקצועית. השילוב של בית השקעות המדבר פיננסית וחברת ביטוח בעלת שפה ביטוחית הוא הזדמנות בלתי רגילה“. הוא ציין כי פיתוח מוצרים חייב להיות כפוף לרגולטור ויש צורך בבחירה של מבטחי משנה – אלו דברים מחויבים בחברת ביטוח. ”חברנו למבטחי משנה מהמובילים בעולם. כל זה לא היה יכול לקרות ללא מטריה וסינרגיה עם בית ההשקעות. מאגר לקוחות, סוכנים פעילים במוצרים אחרים ומפקחים עם ניסיון שהיינו צריכים ללמד אותם את השפה הביטוחית. אנחנו גאים בניהול ההשקעות ונותנים מעטפת רחבה של שירות. השקת המוצרים החדשים ב-2014 איפשרה התאמה ללקוחות ולרגולציה. יצאנו עם מעט מוצרים יצירתיים. בכל אחד המוצרים יש ייחוד ויצירתיות“.

לדברי יוגב, ”לצד המוצרים הפיננסיים והפנסיונים מציגה פסגות מוצרים ביטוחיים: ביטוח חיים, ביטוח משכנתא ופוליסות חיסכון. אנחנו בתחילת דרכנו. עשינו שינויים בשוק. מכרנו עשרות פוליסות והיה באז בשוק. נתוני התעריפים שלנו מדברים בעד עצמם“.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email