"סוכני הביטוח מלווים ודואגים לצרכי לקוחותיהם – וימשיכו לעשות כך"

לאור כתבה שפורסמה לאחרונה באתר ביזפורטל בנושא העמלות המשולמות לסוכני הביטוח, הגיעו תגובות נסערות של סוכנים שזועמים על ההשמצות, על הצגת עובדות לא נכונות ואי דיוקים ⋅ יו"ר הוועדה לפיננסים בלשכה, סו"ב דידי פרידלנדר מגיב
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ביום רביעי פרסם אתר ביזפורטל כתבה של גיא טל תחת הכותרת המתלהמת: סוכני הביטוח עובדים על הציבור – מזיזים מיליארדים בגמל ובהשתלמות, בלי להבין, כי הם מקבלים עמלות שמנות.

הכתב מתבסס על תשקיף של בית השקעות וטוען כי לפי התשקיף "מור בית השקעות משלם עמלות לסוכנים יותר משהוא מקבל דמי ניהול מהחוסכים; מי נתן כזה כוח לסוכנים, למה צריכה לקום על זה ועדת חקירה ושלא תחשבו בטעות שהתכוונו לכל סוכני הביטוח – יש גם סוכני ביטוח טובים וישרים".

"סוכן הביטוח נדרש ללוות ולדאוג לצרכי הלקוח לאורך זמן. על כך הוא גם מתוגמל, ובאופן כמעט זהה, מכל בתי ההשקעות". צילום: shutterstock

הכתבה, שכוללת השמצות, אי דיוקים רבים והצגת עובדות שאינן נכונות עוררה כעס רב בקרב סוכני הביטוח.

יו"ר הוועדה הפיננסית בלשכה, סו"ב דידי פרידלנדר, אמר ל"ביטוח ופיננסים" כי "סוכני הביטוח דואגים לציבור לקוחותיהם. דואגים להם בביטוח, בקרנות הפנסיה, בקופות הגמל, בקרנות ההשתלמות ובחסכון – וזאת מתוך הבנה כי הם ורק הם נפגשים עם הלקוח פנים מול פנים ומסבירים לו את כל מה שהוא צריך לדעת.

כתבה מכפישה ומגמתית

"אתמול, 01/02/2022, פורסמה כתבה באתר ביזפורטל על ידי הכתב גיא טל בנושא פעילות הסוכנים בנושא הגמל עם התייחסות מסוימת לבית ההשקעות מור. אין בכוונתי להתנגח עם איש, אך חשוב לי להעמיד מספר נקודות על דיוקן או ליתר דיוק על העובדות ולא על דעות", אמר פרידלנדר.

"1. תפקיד סוכן הביטוח כבר מזמן איננו רק ביטוח ומי שהכשיר אותו לכך ונתן לו רישיון לעסוק בתחומי החסכון והגמל היא רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, וזאת לאחר שסוכן הביטוח נדרש לעמוד, בנוסף לדרישות הממונה, גם בדרישות הרשות לניירות ערך ובמסגרת דרישות אלו אף מחויב לעבור בחינות אותם נדרש לעבור יועץ השקעות.

2. נוסף על כך, אציין כי סוכני ביטוח רבים מחזיקים בתואר אקדמי אשר לו ממשק ישיר לתחום הפיננסי, דבר שבהחלט מקנה להם ידע רחב מאוד ומקצועי בתחום הפיננסים, נשוא הכתבה.



"סוכני הביטוח דואגים לציבור לקוחותיהם וזאת מתוך הבנה כי הם ורק הם נפגשים עם הלקוח פנים מול פנים ומסבירים לו את כל מה שהוא צריך לדעת"

3. נכון להיום, מונה לשכת סוכני הביטוח כ-4,500 חברים ולמיטב ידיעתי אין בנמצא 2,000 סוכנים העוסקים בתחום הפיננסים, כך שאינני יודע לאילו סוכנים התייחס כותב הכתבה בכל הנוגע לבית ההשקעות מור. דבר אחד בטוח – סוכן המטפל בהיקף נכסים פיננסיים של עשרות מיליונים הוא ללא ספק סוכן ביטוח מקצועי ובעל ידע נרחב הדואג ללקוחותיו למוצר הטוב ביותר עבורם.

על עבודה מגיע תגמול

4. סוכן הביטוח נדרש ללוות ולדאוג לצרכי הלקוח לאורך זמן. על כך הוא גם מתוגמל ובאופן כמעט זהה מכל בתי ההשקעות. ככל וקיימים פערים – הם זניחים ובדרך כלל הסוכן אפילו לא מודע להבדלים אלו ובוודאי הם אינם מהווים פקטור בהחלטה היכן נכון וראוי עבור הלקוח לנהל את כספו.

5. בית ההשקעות מור הינו שחקן חדש יחסית בתחום ניהול קופות הגמל וההשתלמות ומשכך גם בפעילותו המשותפת עם סוכני ביטוח. בית ההשקעות מור השיג בשנתיים האחרונות תשואות עודפות על השוק וזהו אחד השיקולים, מתוך שיקולים נוספים, הנלקחים בחשבון בידי סוכן ביטוח בהמלצותיו על גוף מנהל.

6. כל מי שמבין מעט יודע כי בשנה הראשונה לפעילות גוף מנהל קל יותר להציג תשואות עודפות והחוכמה אחר כך היא להמשיך עם זה הלאה לאורך שנים – זהו אחד היתרונות הבולטים של סוכן ביטוח מקצועי המלווה את הלקוח בניהול נכסיו לאורך שנים.

"אין ולא יהיה בית השקעות כושל שיצליח לגייס כסף באמצעות סוכני ביטוח באמצעות תגמול כזה או אחר", סיכם פרידלנדר את תגובתו לכתבה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email