סוכני מחוז ירושלים טיילו בבייג'ינג וגילו דברים חדשים על ענף הביטוח בישראל

כ-20 סוכנים ממחוז ירושלים טסו באחרונה לטיול בן שמונה ימים לבייג'ינג שנועד לגיבוש ולהיכרות בין הסוכנים. לדברי יו"ר מחוז ירושלים שמואל אשורי, שאירגן את הטיול, "המיוחד בטיול היה שכל סוכן הביא עמו את המקצועיות והמומחיות שלו: מומחה לפנסיה, סוכן שמבין בעמלות, ביטוחי משכנתא. כל אחד היה אחראי על תוכן מסוים שהוא מבין בו".

"זה היה טיול שעיקרו היה מפגש ואינטראקציה בין הסוכנים", מספר שמואל אברהמי שהשתתף בטיול. "המטרה היתה לשמוע זה את זה וליצור גיבוש חברתי, ומבחינה זו היתה הצלחה כי בילינו יחד שעות רבות ודיברנו על ביטוח. נחשפתי בטיול לדברים רבים. אני סוכן כבר 25 שנה ומגיע לכל הכנסים של הלשכה, אך להבדיל מהכנסים שבהם רצים מהרצאה להרצאה ומאירוע כזה לאירוע אחר פה בילינו שעות רבות ביחד ודיברנו על ביטוח. הטיול הצריך נסיעות רבות וארוכות שהיוו הזדמנות לשבת ולדבר. "זו יוזמה ברוכה של המחוז", מציין אברהמי.

"אני חבר לשכה שנים רבות ומעולם לא הייתי בכזה אירוע. בחיים לא יצאתי עם סוכן אחר לטיולים. ביום-יום אין לנו זמן לשבת ולדבר, והטיול שימש כאתנחתא והזדמנות לדון בהיבטים מקצועיים ועסקיים. בתחילה תמהתי על היוזמה הזו, כי לא נתקלתי בעבר בעידוד ההיבט החברתי. ואולם מהר מאוד התחברתי אליה והיא מצאה חן בעיני".

לטיול הגיעו מגוון של סוכנים, שעובדים עם חברות שונות. "דיברנו על גזל העמלות של חברות הביטוח, על התנהלותן שדוחקת אותנו החוצה, העלינו רעיונות למכור יותר טוב, לאיזו חברה יש מוצר טוב יותר בכל תחום. אני למשל עובד עם בעיקר הראל. הגיע סוכן וסיפר שבמגדל הוא הצליח להעביר משהו שבהראל לא. ערכנו גם השוואות בין חברות מבחינת תעריפים. מעבר למפגש חברתי, היה נחמד לראות איך אנשים עובדים, מה הקונסטלציה של העסק שלהם. אפילו נקבעו שיתופי פעולה בין סוכנים שלכל אחד תחום התמחות שונה".

לדברי אודי שנלר, סוכן ביטוח כבר 31 שנה וחבר לשכה ותיק, "היכרנו אנשים וסוכנויות חדשים, דיברנו על ראיית עסקים. הטיול היה מוצלח ובמיוחד ההיבט החברתי שבו. כל הכבוד לאשורי על שאירגן את הטיול. מטבע הדברים, כשנמצאים אנשים בתוך אוטובוס אז מדברים, במיוחד כשכולם עוסקים באותו התחום.

"נחשפתי אישית לדברים הקשורים לאלמנטרי, שבו אני לא עוסק. שאלו אותי על מיסוי ועל היבטים שונים בנושא ביטוחי חיים. סוכן אחר דיבר על השירות ומהירות התגובה של חברות הביטוח בביטוחי בריאות. דיברנו על ביטוחי נסיעות – פספורט קארד לעומת הראל – ואם זה פוגע בנו כסוכנים. דיברנו גם על אי הכדאיות במכירת פנסיה בודדת. אם אני נוסע עד ללקוח כדי למכור לו פנסיה, כנראה שגם לאחר שנה העמלה לא תכסה לי את הדלק, אז עם כל הפיתוי לעסוק בכך זה לא משתלם לנו".