שנת 2015 מתקרבת לסופה: כך תתחילו את השנה הבאה בצורה טובה יותר

סוף השנה הוא זמן טוב לעשות סדר, לבחון את השינויים המקצועיים בענף הביטוח – וגם את מצבנו כעצמאיים ובעלי עסק. כמה טיפים על הדברים החשובים שצריך לעשות דווקא עכשיו
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
מונין.
מונין. עושים סדר

סוף השנה הוא זמן מצוין לעשות סדר, "ליישר קו", לבדוק מחדש את מצב לקוחותינו, לראות מה ישתנה ומה אפשר לשפר. אריאל מונין, יו"ר הוועדה לביטוח כללי, מציע מספר טיפים מקצועיים בתחומי הביטוח – וגם בתחום העסקי, כי סוכני הביטוח הם לא רק הם סוכנים – הם גם עצמאיים בעלי עסקים.

קשר עם המבוטחים

באופן מסורתי ינואר הינו חודש עמוס במכרזים ובחידושי פוליסות עסקיות. כתוצאה מכך, החתמים בחברות הביטוח עמוסים בהכנות של הצעות מחיר. העומס לא מביא עימו תוצאות טובות. זה הזמן אולי לחשוב מחוץ לקופסא, ובחידוש הקרוב לבקש חידוש הפוליסות ל־13 חודשים במקום שנה, כדי שבשנה הבאה ניתן יהיה להוריד את העומס בינואר ולהעביר חלק מהפעילות לחודש הבא, מה שיאפשר לחברות הביטוח להתחרות על העסק הטוב והנכון ביתר תשומת לב.

תחילת השנה היא מועד מצוין לקרוא שוב את הפוליסות, לראות מה התחדש באותיות הקטנות, ולבקש מאנשי המשרד לשוב ולעיין בעשרות הדפים עם האותיות הצפופות, להדגיש להאיר את הערותיהם, ולנתח את הדגשים העולים מקריאה זו.

סוף השנה יוצא בתקופת החורף – זה הזמן להוציא דיוור למבוטחים, להמשיך לבצע פעולות מניעה לשם הגנה על הרכוש מנזקי החורף האפשריים – ניקוי מרזבים, העלאת סחורה בבית העסק למדפים, הכוונת המבוטחים לנהיגה נכונה בחורף וכד'. זה הזמן להראות למבוטחים שאנו מלווים אותם כל הזמן, ולא רק בעת הנזק.

סיכום אישי בדיוור ללקוחות – אנשים אוהבים לקרוא סיכומים. זה הזמן לכתוב ולדוור את הסיכום האישי שלנו ללקוחות, בכל האמצעים העומדים לרשותנו. לספר להם קצת על הענף, על השינויים המרכזים, ועל תוכניות המשרד שלנו לשנה הקרובה. זה זמן טוב ליצור קשר עם המבוטחים לא רק בעת חידוש הפוליסה, או בזמן התביעה. הסוכנים כאמור הם מעבר להכל עצמאיים, בעלי עסקים. ככאלה, סוף השנה הוא זמן לבדיקת מצבנו העסקי, "ניקוי אורוות" לשנה החולפת – וקביעת מטרות לשנה הקרובה.

קביעת יעדים – את היעדים אנחנו תמיד מקבלים כהכתבה מחברות הביטוח, שגוזרות את היעדים שלהם מהפעילות הצפויה שלנו; הגיע הזמן לשבת ולכתוב לעצמנו למה וכמה היינו רוצים להגיע השנה מבחינת המכירות בכל אחד מענפי הביטוח בו אנו עוסקים, ולבדוק כיצד ניתן להגיע ליעדים האלה. רצוי להראות לצוות העובדים את היעדים שלקחנו על עצמנו, ולכוון אותם לסייע בהשגתם; כשכותבים את היעדים ומפרסמים – הסיכוי להגיע אליהם עולה פלאים. אפשר ונכון לשתף את החברות ולראות כיצד הם יכולים לעזור לכם להגיע ליעדים, הן מבחינת מחשבה עסקית, והן בעזרת מימון ושיווק.

בדיקת הוצאות – סוף השנה הוא זמן מצוין גם לבדוק את הוצאות המשרד. לראות מה היו ההוצאות הגדולות שלנו והאם ניתן להוריד סעיף הוצאות כזה או אחר. גם במקרה זה נכון להציג לעובדים את העלות של הפעלת המשרד, ולחשוב איתם על רעיונות משותפים לקיצוץ בהוצאות השוטפות.

להגיד תודה – דבר שלעתים אנו רואים כמובן מאליו, אבל זו ההזדמנות למצוא זמן להודות לאנשים שעובדים איתנו, בראש ובראשונה לאנשי משרדנו, שבאים כל יום לעבודה, מייצגים אותנו בחוץ והם למעשה השותפים שלנו. אבל לא רק להם; נכון להגיד תודה לכל אנשי חברות הביטוח אשר אנו באים במגע איתם, גם אם היו ויכוחים במהלך השנה, נכון להגיד להם תודה, ולהזכיר להם שגם להם יש חלק חשוב בהצלחה שלנו. להודות גם לספקים, לאנשי המחשב, אחזקת המשרד. זה הזמן לבוא להגיד תודה על שנה מאתגרת ועמוסה. אל לנו לקחת זאת כמובן מאליו. והכי חשוב זה למצוא את הזמן להגיד תודה לעצמנו, שאנחנו עומדים כאן שנה אחר שנה, ופועלים לעשות טוב יותר ללקוחות שלנו ולעצמנו.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email