השבוע פרסמה רשות הביטוח האירופית והפנסיה התעסוקתית את הדו”ח שלה “הבנת ביטוח סייבר – דיאלוג מובנה עם חברות ביטוח”. הדו”ח מבוסס על סקר עם תשובות על מקבץ שאלות איכותיות שנענו על ידי 13 קבוצות ביטוח משוויץ, צרפת, איטליה, גרמניה ובריטניה. הדו”ח מספק תובנות על תפקוד, פוטנציאל הצמיחה, האתגרים והסיכונים של ביטוח סייבר באירופה בהקשר של החשיבות הגוברת של ביטוח סייבר בתיקים של מבטחים. הרשות מסבירה כי הסיכון הקיברנטי הוא הדאגה עבור יחידים העוסקים בפיננסיים. בתוך פחות מחמש שנים הוא זינק למשרות המובילות ברשימת הסיכונים הגלובליים לעסקים. מספרם ההולך וגדל של תקריות סייבר, המשך הפיתוח הדיגיטלי ויוזמות רגולטוריות חדשות באיחוד האירופי, צפויים להעלות את המודעות ולהגדיל את הביקוש לביטוח הקיברנטי.

הדו"ח מתייחס לממצאי המפתח הבאים:
• יש צורך ברור להבנה עמוקה יותר של הסיכון הקיברנטי, הן בצד ההיצע והן מצד הביקוש, על מנת שענף ביטוח הסייבר האירופי ימשיך להתפתח. דבר זה נוגע לא רק להערכה ולטיפול בסיכונים בהצעת ביטוחים חדשים, אלא גם להבנת הצרכים של הלקוחות עצמם.
•במונחים של מוצרים ושירותים, הכיסוי מתמקד בעיקר בעסקים מסחריים. עם זאת, עניין במתן ביטוח סייבר ליחידים גדל ככל טכנולוגיה, כמו שהאינטרנט מפתח והצרכנים נחשפים יותר ויותר על הפרת שירותים דיגיטליים.
•ענף ביטוח הסייבר צופה עלייה הדרגתית בביקוש לביטוח הסייבר, בעיקר בשל תקנות חדשות, הגברת המודעות לסיכונים ותדירות גבוהה יותר של אירועי סייבר. הרלוונטיות והחשיבות של הכיסוי הקיברנטי בתפקוד הכללי של המשק צפויה לגדול באופן משמעותי.
•מודלים איכותיים משמשים לעתים קרובות יותר מאשר מודלים כמותיים לאומדן התמחור, חשיפות הסיכון והצבירות בסיכון. העדר נתונים הוא מכשול רלוונטי בהקשר של רוב הדגמים. מגבלות אלו עשויות שלא לאפשר הערכה נכונה ותמחור של סיכונים.
•חוסר חתמים מתמחים, נתונים וכלי עבודה כמותיים הם מכשולים מרכזיים להתפתחות הענף ומתן כיסוי נאות למשק.
בריטניה רוצה להשאיר את ביטוח הרכב בתוך האיחוד האירופי
איגוד הברוקרים של הביטוח הבריטי קרא לגישה מעשית לאפשר למעל 2.5 מיליון נהגים בריטיים להמשיך לנסוע בקלות ברחבי האיחוד האירופי שלאחר ה־Brexit.
במכתב שפרסם אגוד הברוקרים נמסר, כי ממשלת בריטניה החליטה לשמור את בריטניה בתוך ביטוח הרכב של האיחוד. ההחלטה נותרת כפופה לאישור רשמי של הנציבות האירופית, שהיא פרוצדורלית גרידא. זה יאפשר לנהגים בבריטניה להיכנס לאיחוד האירופי באמצעות פוליסת ביטוח הרכב המקומי שלהם ללא צורך להנפיק כל תיעוד נוסף.
הכותב הינו חבר ועדת ההיגוי BIPAR (לשכות הביטוח באירופה) ויו״ר mdrt אירופה