סלינגר בכנס אלמנטר 2014: הסוכנים הם החולייה המקשרת בין הלקוחות לחברות הביטוח

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

כנס אלמנטר 2014 של לשכת סוכני הביטוח התקיים השבוע באילת בהשתתפות למעלה מ-1,500 סוכני ביטוח, בכירים בענף הביטוח ושוק ההון וחברי כנסת. הכנס נערך תחת המסר: "ברגע האמת, סוכן ביטוח".

בין המשתתפים בערב הפתיחה: דורית סלינגר, המפקחת על הביטוח; עופר אליהו, מנכ"ל מגדל; אורי אומיד, מנכ"ל שלמה ביטוח; דני נוה, יו"ר כלל; אתי אלישקוב, מנכ"לית הכשרה; מישל סיבוני, מנכ"ל הראל; גיל ספיר, מנכ"ל שירביט; אייל לפידות, מנכ"ל הפניקס; ואמיל וינשל, מנכ"ל איילון חברה לביטוח.

בערב הפתיחה של הכנס עידכן נשיא לשכת סוכני הביטוח אריה אברמוביץ את הסוכנים בתקופה המאתגרת העומדת בפניהם: "לא אגזים אם אומר שאנחנו עומדים בפני תקופה דרמטית ביותר לעתיד ענף הביטוח וסוכני הביטוח. ישנם גורמים, ואין טעם להסתיר זאת, שחושבים שבלי סוכני ביטוח הצרכן הישראלי ישלם פחות, שאם סוכני הביטוח ירוויחו פחות – אז הציבור ירוויח יותר. ענף ביטוח קטן וריכוזי, שבו מספר קטן של חברות יישארו כשחקנים יחידים, יקל על הציבור? זהו מתכון בדוק לקטסטרופה ולעליית מחירים".

מנכ"ל איגוד חברות הביטוח עופר אליהו דיבר אף הוא בערב הפתיחה. "מזה תקופה ארוכה איגוד חברות הביטוח מתמודד עם חוזרים וטיוטות. גם אם נסכים שאין מה לדאוג לחברות הביטוח, עומס הרגולציה עלול להוביל לבלבול ולחוסר ודאות בקרב הציבור. שערו בנפשכם מה מרגישים המבוטחים. מה גם שההתמודדות עם הרגולציה מסיחה את דעת חברות הביטוח מהחשוב – הדאגה למבוטחים".

אליהו ציין כי בשונה למוצג בטלוויזיה, העם מאמין לסוכני הביטוח. יחד עם זאת, הסוכנים צריכים לשאוף להתמקצע. "השתלבות טכנולוגית, כישורי ניהול, התמקצעות ויכולות מכירה – זה תמהיל סוכן הביטוח. סוכן הביטוח הוא נכס שתרומתו לא תסולא בפז. תודה רבה לסוכני הביטוח על תרומתכם לאזרחים".

המפקחת על הביטוח באוצר דורית סלינגר אמרה בנאומה כי כשנכנסה לתפקידה גיבש משרדה תוכנית רב שנתית להסדרת שוק הביטוח והחיסכון. היא בחרה לציין כמה היבטים מרכזיים שנוגעים לסוכני הביטוח. "יש לנו מטרה משותפת והיא טובת המבוטח שמאפשרת לנו ליצור שיתוף פעולה מפרה לשני הצדדים", אמרה סלינגר. "אנחנו מעודדים יצירת מוצרים פשוטים. אנחנו לא בטוחים שהמגוון הרחב הוא לטובת המבוטח מכיוון שלרוב הם לא מבינים את המוצר. כשמדובר במוצרים פשוטים הם מבינים מה הם רוכשים ובוחרים את הביטוח הטוב ביותר עבורם".

היבט נוסף שציינה סלינגר הוא פיתוח כלי השוואה של ממדי שירות ומחשבונים שנועדו לעודד צרכנות נבונה. "הקצינו משאבים כדי להעמיד מחשבונים במגוון ביטוחים לקהל הרחב. כיום, עיקר המשתמשים במחשבון רכב חובה, למשל, הם הסוכנים. כך אתם יכולים לתת את השירות הטוב ביותר ללקוחות".

ההיבט השלישי שבחרה המפקחת לציין הוא הוגנות בכל שלבי הביטוח – מההצטרפות, דרך אירוע הביטוח ועד לתביעה. "כשקורה מקרה הביטוח אתם פועלים למיצוי זכויות הלקוח ואנחנו פועלים לכך שחברות הביטוח יפעלו מהר מול התביעה. אתם החולייה המקשרת בין הלקוחות לחברות הביטוח, אתם חיל השדה שמסתובב ומכיר את השטח ואת המבוטחים ואני מאוד מעריכה את התפקיד שלכם בהבאת תגובות מהשטח אל השולחן".

בסוף הערב ביקש אברמוביץ להיפרד מיו"ר איגוד חברות הביטוח זאב אבן חן שמסיים את תפקידו. אבן חן שיבח את הכנסים של הלשכה ואת חשיבותם המקצועית, והכריז כי "אין שום אופציה שסוכני הביטוח לא ימלאו תפקיד מרכזי בשוק הביטוח. אני מאמין בזה. הסוכן מתמודד עם שלל קשיים: אני לא מתייחס לשיווק הישיר אלא לבעיות רגולציה, שינויים דינמיים בענף, טכנולוגיה מסובכת. ואולם אני חושב שאין אופציה אחרת – בעיקר בביטוח בריאות או בחיסכון פנסיוני. לקוח בכל גיל לא יכול לקבל החלטה ללא ייעוץ מקצועי ונכון של הסוכן. אני חושב שזה ילך ויגבר. גם באלמנטר הסוכן צריך להישאר. לכן בראש גאה וזקוף ובראש ובראשונה, העריכו את עצמכם, מכיוון שאלה שמעריכים אתכם רבים מאלה שלא".

במהלך הכנס נערכו הרצאות מקצועיות בנושאי ביטוח אלמנטרי, שיווק ושירות. בין הדוברים: ליאור צורף, מומחה בתחום מהפכת העידן הדיגיטלי והעתיד ועולם הטכנולוגיה והשיווק, שדיבר על חוכמת ההמונים; אוהד מעודי, מנהל מחלקת ביטוח רכוש באגף הפיקוח על הביטוח, שדיבר על הפוליסה התקנית לדירה לשירות המבוטח; ד"ר אורית וולף, מבכירי המרצות בעולם בנושא חדשנות וחוויית לקוח, שסיפרה על כוח התשוקה; עו"ד ארז שניאורסון, מומחה בנושאי ביטוח, שסיפר על הצד המשפטי במיגוני דירות ואחרים. עוד על הדוברים ועל הנושאים שנדונו – תוכלו לקרוא בעמודים הבאים.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email