סלינגר לחברות הביטוח: שפרו את השירות לציבור באמצעות כלים דיגיטליים

הממונה על שוק ההון הודיעה כי תבחן את שימוש חברות הביטוח בכלים דיגיטליים. הלשכה: "אנו מצפים מהחברות ליישם את הוראת המפקחת גם דרך חיזוק השקיפות והבהירות של דוחות עמלות הסוכן שלוקים כיום בכשלים מיותרים״
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר, הודיעה כי רשות שוק ההון תבחן את טיב השרות שנותנות חברות הביטוח באמצעות כלים דיגיטליים, ותפרסם את הממצאים במדד השירות של הרשות. מדד השירות משקף את רמת השירות של כל חברת ביטוח, בכל אחד ממוצרי הביטוח המרכזיים בישראל. סלינגר קראה לחברות לשלב כלים טכנולוגיים ודיגיטליים במערכי השירות. "הכלים הטכנולוגיים ישפרו את איכות השירות ללקוחות ויוזילו עלויות, בצד האפשרות לחיסכון ממשי במשאבים", טוענת הממונה. "רשות שוק ההון מקדמת שוק ביטוח יעיל ופשוט, בין היתר באמצעות נתינת השירות בכלים דיגיטליים. פרסום המידע יתרום לשיפור טיב השירות, לטובת הציבור הרחב", אמרה סלינגר.

לדבריה, יתרונות הכלים הדיגיטליים יבואו לידי ביטוי במספר אופנים. מערך השירות יאפשר ללקוח לבחור בכל עת, ולכל פעולה, את ערוץ הפניה המתאים לו ביותר. הלקוח יוכל לפנות לחברה בערוץ דיגיטלי ולהמשיך בכל שלב את הפעולה בערוץ אחר, מהנקודה שהפסיק בערוץ הקודם, ולהיפך. זאת בנוסף לאפשרות של הלקוח להשלים את הפעולה בערוצים דיגיטליים בלבד. על הערוצים הדיגיטליים להיות אמינים ומאובטחים, ולכלול אמצעים לזיהוי מאובטח של הלקוח במקום בו הדבר נדרש. בתגובה אומר יוסי מנור, יו"ר MDRT אירופה ונשיא הלשכה לשעבר, כי "חברות הביטוח משקיעות עשרות מיליוני דולרים בדיגיטציה, אבל הן משקיעות רק בצד אחד ולא משקיעות בכלל בסוכן העצמאי. בניגוד לסוכנויות בבעלות חברות ביטוח, בהן החברות כן משקיעות בדיגיטציה, רוב סוכני הביטוח עצמאים ומעוניינים לתת את המוצר המיטבי ללקוח שלו. כשחברה מספקת לנו סימולטור, היא בעצם חוסמת את ההצעות האחרות, ולכן הסוכן נאלץ לקנות מערכות פרטיות. סוכנויות הביטוח שבבעלות החברות פועלות בעצם בניגוד עניינים מובנה כלפי הלקוח, והחוק צריך לחייב אותן להודיע ללקוח בריש גלי, שהן בבעלות חברת ביטוח מסוימת. אנחנו צריכים דיגיטציה עם כל החברות, והחברות לא משקיעות בכך כלום".

דורית סלינגר | צילום: דוברות האוצר

ראובן רפ, יו"ר ועדת הטכנולוגיה בלשכה, מוסיף כי "האפשרות בה לקוח מדבר ישירות עם חברת הביטוח באמצעים דיגיטליים טכנולוגים מתקדמים, אינה צריכה לפסול את האפשרות להעניק את אותם כלים ממש לסוכני הביטוח. היום, ביחד עם הצפת הלקוח במידע ואפשרויות תקשורת מהירה מול היצרנים, סוכנים רבים מוצאים את עצמם מוצפים בשאלות של לקוחות על מהות המידע שהועבר אליהם. העמדת כלים טכנולוגיים זהים ללקוחות ולסוכנים, בראש ובראשונה, כאשר במקביל יוענקו לסוכן כלים חכמים ומפותחים יותר, יאפשרו גם ללקוח לקבל שרות טוב יותר, ולסוכן לתת שרות עדיף ולהקל על עבודתו. ובמיוחד, לסייע ללקוח להטמיע את הקדמה הטכנולוגית. "אימוץ הגישה בה הטכנולוגיה היא כלי מסייע ואינה חזות הכל, יביא את עולם הביטוח למחוזות מופלאים. מחד, לקוחות יוכלו להפיק תועלת מאמצעי תקשורת דיגיטליים ובסיועו של הסוכן, ומאידך, אמצעים אלה ואף משוכללים יותר, שיוענקו לסוכן הביטוח, יאפשרו לו לשרת לקוחות מאותגרי טכנולוגיה הנזקקים לשירותיו, באופן יעיל וחכם".

מלשכת סוכני ביטוח נמסר כי ״אנו מברכים על כל מהלך שיוביל לשדרוג דיגיטלי בענף הביטוח. החלטת הפיקוח צפויה לחייב את חברות הביטוח להתאים את עצמן לעולם הדיגיטלי של ימינו ולרמת הדיגיטציה של סוכני הביטוח וכך גם לשפר את התנהלותן עם הסוכנים וציבור המבוטחים. בנוסף אנו מצפים מהחברות ליישם את הוראת המפקחת גם דרך חיזוק השקיפות והבהירות של דוחות עמלות הסוכן שלוקים כיום בכשלים מיותרים״.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email