"להפסיק לעבוד עם הפניקס. לא להעביר לשם תפוקות!". כך כותב סוכן וותיק של הפניקס בדף הפייסבוק של פורום ענף הביטוח. ואילו הסוכן דודי עמית, B.Sc ומתכנן פיננסי C.F.P ,כותב: "הבעיה שלנו כיום היא לא משרד האוצר או הישירים למיניהם; הבעיה האמיתית שלנו הם חברות כמו הפניקס, חברות מדשדשות שמנסות להימכר ולהעלות בכל מחיר את ערכן, גם אם ירמסו כמה אלפי בתי אב ללא כל מורא ובהשתנה בקשת על כולנו. לכן, הדרך היחידה שלנו היא לצמצם כל פעילות איתן ובכך להשיב להן באותו מטבע. הגיע הזמן שנעשה משהו. כל יום שחולף לא יחזור, ובעוד כמה שנים כשיהיה מאוחר נבין כי טעינו".
מסתבר שלמרות התלונות נגד הפניקס, שרובן פורסמו בעיתון זה, ולמרות הבטחות הפניקס שתבדוק את התלונות, השיווק הישיר שלה מעל לראשי סוכניה נמשך.
השבוע קיבלה סוכנת הביטוח הוותיקה חגית קאשי שיחה בהולה מלקוח שלה, שסיפר לה שהתקשרו אליו מהפניקס והציעו לו פוליסת ביטוח חיים חדשה. "התקשרתי אל הנציגה, ששמה היה מצוין על טופס ההצעה כמנהלת לקוחות, ושאלתי אותה איך היא מעזה להתקשר למבוטח שלי ולהציע לו פוליסה של הפניקס באופן ישיר?", מספרת קאשי. היא מוסיפה, "הנציגה ענתה לי שמדובר בשימור לקוחות של הפניקס, משום שהלקוח בו מדובר היה מבוטח עד לפני שנה בביטוח חיים במסגרת הלוואת משכנתא שלקח. אמרתי לה, ששימור לקוחות עושים אחרי שבוע שבועיים ולא שנה לאחר שהסתיימה הפוליסה. ביקשתי שהמנהל שלה יחזור אלי, אבל כמובן שאיש לא חזר אלי. זו לא הפעם הראשונה שזה קורה. הגיעה העת לעשות מעשה ולפעול נגד הפניקס. אני אשמח מאד אם תהיה התארגנות לפעילות כזאת מצד הסוכנים".

בשבועות האחרונים הגיע לידי "ביטוח ופיננסים" מידע לפיו סוכנים מצמצמים את הפעילות שלהם מול הפניקס ומעבירים תפוקות לחברות אחרות.
"חברת אנטי סוכנים"
סוכן וותיק של הפניקס, א. (שמו המלא שמור במערכת), מסר בין היתר: "הפניקס הפכה להיות חברת אנטי סוכנים. אני עובד עם הפניקס כבר 39 שנה. לפני שלוש שנים הם עוד הפנו פוליסות שמכרו בשיווק ישיר, לטיפולם של סוכנים ותיקים תמורת עמלה מופחתת. אחרי שנתיים הם הורידו את העמלה למינימום, ובשנה האחרונה הם לוקחים מהסוכנים את הפוליסות האלו בחזרה. יש עוד כמה אנשים טובים בעמדות הביניים בחברת הפניקס, אחרת מזמן הייתי מפסיק לעבוד אתה. הפניקס הייתה חברה של סוכנים והיום היא חברת ביטוח ישיר".
את תגובת הפניקס לא היה ניתן להשיג.