"ספק אם מבוטחים ממעמד ביניים ומטה יסכימו לשלם שכר טרחה לסוכן"

בכל שבוע נארח סוכן צעיר שיספר על עצמו, השתלבותו במקצוע ועתיד המקצוע בעיניו; והשבוע: סו"ב משה פרגמניקוב, סוכן עצמאי בסוכנות “אינסייט פתרונות פיננסיים״ בראשון לציון

גיל: 38
מצב משפחתי: רווק
השכלה: תואר ראשון במנהל עסקים עם התמחות במימון מהמסלול האקדמי המכללה למנהל
רישיון: פנסיוני
ותק: 5 שנים

משה פרגמניקוב | צילום: אייל אלימלך בר-טל

למה בחרת לעסוק בתחום? מה אתה אוהב במקצוע?
"מגיל 22, אחרי שקראתי את 'אבא עשיר אבא עני' של רוברט קיוסאקי, חיפשתי דרך להגיע להכנסה פאסיבית והתגמול בתחום מאפשר זאת. אני אוהב מאוד את המקצוע, מעבר לתחושת השליחות והאחריות, העובדה שאנשים מכניסים אותך לבית שלהם ופותחים בפניך את כל בעיותיהם הכלכליות וגם האישיות כשהם מצפים ממך לעזור להם, ואתה גם מצליח לעזור להם, נותנת סיפוק אדיר".

איזה מכשולים היו בדרכך?
"בעיקר המאבק היומיומי של להיות עצמאי – רגע אחד למעלה ורגע אחד למטה, אבל המקצוע באמת מלמד אותך לגדול מקצועית ולהתבגר תוך הבנה של מה שבאמת מניע אותך ולמצוא כוחות חדשים מבפנים החוצה".

במה הלשכה יכולה לסייע?
"אני חושב שמה שבעיקר מטריד אותי היום ונראה לי שגם את הסוכנים האחרים, זה האיום המתמשך בכך שיום אחד יסגרו את השיבר של העמלות וכולנו נהפוך לעובדים בשכר טרחה בלבד. הלשכה יכולה ליזום באופן אקטיבי ובשיתוף פעולה עם הרגולציה את הקוד האתי של הענף בחיבור חזק למה שקורה בשטח אצל המשפחות ובעלי העסקים".

תן דוגמה לתרומתך או הצלחתך אישית בענף
“אחרי ניסיונות רבים ושלוש פגישות הצלחתי למכור ולהפיק פוליסת בריאות למשפחה. כעבור שנה האישה חלתה בסרטן קשה ונזקקה לתרופות שלא בסל, כבר כמעט שנתיים היא מקבלת תרופות שעולות עשרות אלפי שקלים בחודש, בזכות הפוליסה שמכרתי לה".

איפה אתה רואה את עצמך בעוד עשר שנים?
"מנהל סוכנות ביטוח משפחתית וחמימה”.

איך אתה רואה את עתיד מקצוע סוכן הביטוח?
"היום בגלל עודף הרגולציה והגידול בכוחן של חברות הביטוח אני לא יודע כמה אנשים ישרדו בענף, הדגש יהיה על מקצועיות ובידול ואלה שישרדו יאלצו לטפל בלקוחות עשירים בלבד שישלמו שכר טרחה".

יש לך בקשה/הצעה ללשכת סוכני הביטוח?
“אני מנסה לבנות חבילה זולה לסוכני ביטוח שתציג סיפור אישי, תמונה וסרט וידאו על איך סייעו סוכני הביטוח ללקוח או משפחה. אם כל סוכן ירכוש את החבילה ויקדם אותה באינטרנט, הכוח של סוכני הביטוח ותדמיתם במדיה ישתפרו לעין ערוך. חשבתי לקרוא לקמפיין 'סוכן ביטוח – חבר לחיים'. רשתות תיווך משתמשות באותה אסטרטגיה להגדלת שם וכוח המותג שלהן".