מנורה מבטחים דורגה במקום הראשון בסקר שביעות רצון של הלשכה בתחום ביטוח הבריאות. תוצאות הסקר פורסמו בכנס הבריאות השנתי של הלשכה. מנורה, שקיבלה במדד השירות הכללי את הציון הגבוה ביותר (8), הצטיינה יחסית ליתר החברות בשישה מתוך עשרה פרמטרים: הוגנות החברה בתשלום תביעות, נכונות המנהלים בחברה לעזור, היכולת להגיע לפגישה עם מנהלים בחברה בזמן סביר, טיפול החברה בחיתום הרפואי, זמינות עובדי החברה לסוכן ושקיפות החישוב של העמלות בחברה.

הראל, שהגיעה למקום השני (7.7), הצטיינה בארבעה מהפרמטרים שנבחנו: תפקוד ומקצועיות מפקח הרכישה, עדכון והדרכת החברה בנושאי בריאות, משך הזמן בטיפול בתביעות ונכונות החברה לתשלום לפנים משורת הדין. מגדל, שדורגה אחרונה במדד השירות הכללי (5.9), הגיעה לתחתית המדד בשלושה מהפרמטרים: היכולת להגיע לפגישה עם מנהלים בחברה בזמן סביר, טיפול החברה בחיתום רפואי וזמינות עובדי החברה.

בתחום ביטוח נסיעות לחו“ל, 75% מהסוכנים ציינו כי הם משווקים ביטוח נסיעות לחו“ל. 48% עושים זאת באמצעות Passport Card ו-21% עם הראל. מתוך הסוכנים שאמרו כי אינם משווקים ביטוח נסיעות לחו”ל, 37% ציינו כי הסיבה לכך היא חוסר כדאיות כלכלית, 25% טענו כי הם לא מכירים את החומר ו-12% אמרו כי אינם עומדים בתחרות.

במדד הפגיעה בסוכני הביטוח הראל דורגה כחברה הפוגעת ביותר בסוכני הביטוח (5.9), וכלל דורגה אחריה במקום השני. על פי הסקר, הראל היא החברה שהכי פוגעת בפעילות השיווק הישירה, מציעה באופן ישיר תעריף נמוך יותר ופונה ישירות ללקוחות הסוכן.

על פי הסקר, שני הנושאים המטרידים ביותר כיום את סוכני הביטוח בתחום הבריאות הם הרפורמה המתגבשת בביטוחי הבריאות (36%) והשיווק הישיר של חברות הביטוח (31%).

בתגובה לסקר אמר נשיא הלשכה אריה אברמוביץ: ”רמת השירות של חברות הביטוח היא עדות נוספת לאתגר העצום בפני הסוכנים בפעילותם למען המבוטחים. הסקר שב וממחיש את הצורך של הענף בסוכני ביטוח, כמי שדואגים למבוטחים ולאינטרסים שלהם. אסור לנו להתפשר על איכות השירות ובפרט בתחום בעל משמעויות כה קריטיות – כמו הצלת חיים, הארכת חיים והקלה על סבלם של מבוטחים“.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *