סקר סוכן הביטוח 2030 יוצא לדרך: "נקבע מה יהיה הערך המוסף של סוכן הביטוח בעתיד"

כחלק ממהלך סוכן הביטוח 2030, החל היום אליעוז רבין, מנכ"ל דבר פשוט, חברת ייעוץ המסייעת בפישוט הממשקים בין חברות לצרכנים שלהן, להפיץ סקר בין סוכני הביטוח במטרה לשתף כמה שיותר חברי לשכה בתהליך.

בנוסף, בכנס ביטוח חיים ופנסיוני שייערך בשבוע הבא באילת יערוך רבין קבוצות דיון ממוקדות יותר, שיאפשרו סיעור מוחות והעלאת רעיונות של כמה שיותר חברים.

לדברי רבין, "לסקר שיוצא היום יש מטרה כפולה: הראשונה היא לשתף כמה שיותר סוכנים בתהליך עיצוב דמותו של סוכן הביטוח, לאפשר להם להביע דעה; המטרה השנייה היא לאסוף עמדות מכמה שיותר סוכנים לגבי כמה נושאים, בהם האיומים הגדולים ביותר על עתיד הסוכן, מהם ההזדמנויות הגדולות ביותר להבטחת עתידו של הסוכן, וכיצד נחלק יום העבודה של סוכן בין מכירות, שיווק, אדמיניסטרציה וכדומה. זאת אומרת, הערכה שלו כמה זמן מיומו הוא משקיע בשיווק, במכירות, באדמיניסטרציה וכדומה".

רבין מציין כי איסוף המידע הזה הוא חלק מהאיסוף הכללי, שבסופו של דבר יביא את הלשכה לקביעת מודל הסוכן 2030 ומה יבטיח את שגשוגו. "הסקר יופץ במייל לכל חברי הלשכה, ברשתות החברתיות ובאתר הלשכה. כמו כן, באילת יוכלו באי הכנס להשתתף בקבוצות דיון באותו הנושא ולהרחיב את דבריהם. לעומת הסקר, שהוא מאוד תמציתי, באילת יוכלו סוכני הביטוח לדבר יותר לעומק. אני מקווה שאצליח לקיים חמש-שש קבוצות דיון, וליצור חתך רחב של עמדות ודעות". לדבריו, המטרה הסופית היא להבטיח שסוכן הביטוח יתקיים וישגשג גם עוד 20 שנה.

"ביום-יום אנחנו לא עוסקים בעתיד, מכיוון שאנחנו שקועים במלחמות קיומיות. ואולם הלשכה החליטה להשתחרר מעט מהשוטף ולחשוב מה יכול להיות מודל שבזכותו ירצו הלקוחות העתידיים לשלם כסף. אנחנו צריכים לקבוע מה יהיה הערך המוסף של סוכן הביטוח".

בנובמבר יצאה הלשכה למהלך שיוביל את סוכן הביטוח לעבר הקידמה הטכנולוגית והשירותית. בישיבת הוועד המנהל שנערכה אמר נשיא הלשכה אריה אברמוביץ כי "אנחנו רוצים להיכנס לתהליך שיביא את הלשכה למקום אחר ויעצב את דמותו של סוכן הביטוח ב-2030". רבין, שנבחר להובלת התהליך, מגיע מעולם הביטוח: בעבר שימש כראש אגף ביטוח חיים, ניהל את עלית חברה לביטוח, והיה ממקימי ביטוח ישיר.

"בעולם ישנן חברות שנעלמו ויש כאלה שהצליחו להסתגל לעולם החדש והן אף משגשגות ופורחות", הסביר רבין. "אנחנו ננסה להבטיח את קיומו של ענף סוכני הביטוח בעתיד. סוכני הביטוח משלמים כיום מחיר גבוה מאוד על שנים של היעדר שינוי וניסיון לפתח משהו חדש. קצב השינויים בענף הביטוח לא עומד בקצב השינויים בעולם. ההסתגלות לא טובה ואנחנו סובלים מכך רבות. התהליך שנעבור הוא קשה ומסובך, וידרוש אומץ ומוכנות לשחוט הרבה דברים, וזה מצריך גם מנהיגות. המטרה בסופו של תהליך היא לא לשרוד אלא לשגשג, לא לחשוב מה צריך לעשות, אלא מה צריך להיות כדי להצליח".