סקר שביעות הרצון מגלה: רמת השירות במגמת ירידה, החברות ממשיכות לשווק ישיר

על פי סקר שביעות רצון הסוכנים הפנסיונים מחברות הביטוח החברה הגרועה ביותר בשקלול הכללי היא מגדל. הראל דורגה כטובה ביותר, אך גם כחברה הפוגעת ביותר בסוכני הביטוח בפעילות ישירה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

לשכת סוכני ביטוח חשפה השבוע (ג') את תוצאות סקר שביעות רצון מחברות הביטוח בתחום הפנסיוני. הסקר נערך לקראת כנס ביטוח חיים ופנסיוני ה־37 המתקיים השבוע באילת. תשובותיהם של 823 סוכני ביטוח מרכיבות את ממצאי הסקר, שנערך בחודש מרץ 2016 על ידי מכון "שריד", באמצעות ראיונות טלפוניים.

הסקר בחן את חברות הביטוח מגדל, כלל, הראל, מנורה, איילון והפניקס בפרמטרים הבאים: טיב השירות של חברת הביטוח, שקיפות בחישוב עמלות הסוכנים, הדרכה ותמיכה לסוכנים בעקבות השינויים הרגולטוריים בענף, הקשר של סוכן הביטוח עם הנהלת החברה וטיפול חברת הביטוח בתביעות. מהסקר עולה כי ישנה ירידה באיכות השירות משנה שעברה, ועלייה בפעילות הישירה של החברות מול המבוטחים. מנתוני הסקר עולה כי אף חברה לא עמדה ברף המינימום של הלשכה – ציון 8. שביעות רצון גבוהה נרשמה מהחברות הראל ומנורה. לעומתן, מגדל וכלל דורגו בשביעות רצון נמוכה בהשוואה ליתר החברות.

הרגולציה מטרידה ביותר

הנושא המטריד ביותר את סוכני הביטוח כיום הוא היקף הרגולציה הנרחב בשנים האחרונות, עליו הצביעו 47% מהנשאלים. אחריו מדורג הטיפול הרב של סוכן הביטוח בלקוחותיו והתמורה הנמוכה שלו מכך (36%). הנושא השלישי בחשיבותו הוא שחיקת עמלת הסוכן (28%). והשיווק הישיר של חברות הביטוח (24%). התשובות כללו כפל תחומים ולכן האחוז עובר את 100%.

סקר
רמת השירות במגמת ירידה

בשאלת פגיעת חברות הביטוח בסוכנים באמצעות שיווק ישיר הראל דורגה כפוגעת ביותר על ידי 53% מהסוכנים, 21% הצביעו על חברת הפניקס, 11% על חברת מגדל, 7% ניתנו לכל אחת מהחברות – מנורה ולכלל, 2% בלבד הצביעו על איילון ו־0% על חברת הכשרה ביטוח. "שוב מוכח שחברות הביטוח אינן מספקות שירות טוב לסוכן הביטוח – שירות לקוי שמקבל סוכן הביטוח, הוא שירות לקוי שמקבל המבוטח", אמר נשיא לשכת סוכני ביטוח, אריה אברמוביץ, בתגובה לממצאי הסקר. "הלשכה בראשותי מחויבות להבטיח כי חברות הביטוח יפעלו עם הסוכנים ולא נגדם ונמשיך לפעול לשם כך. אנו עושים שימוש בתוצאות הסקר על מנת לייעל את העבודה מול חברות הביטוח ולשפר את רמת השירות שניתן לסוכנים. בסופו של דבר, אין תחליף לשירות האישי של סוכן הביטוח ולמאמצים הרבים שהוא משקיע להבטחת עתיד לקוחותיו".

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email