כלל ביטוח קיבלה את הציון הגבוה ביותר 7.75, בסקר שביעות הרצון של סוכני ביטוח אלמנטרי מחברות הביטוח. הפניקס במקום השני ומנורה במקום האחרון.
הסקר שבוצע בידי מכון שריד נערך בקרב 784 חברי וחברות הלשכה, וכלל את הנושאים: שביעות רצון מאיכות שירות בחברות, שביעות רצון מאיכות שרות במרחבים/מחוזות, נכונות להמליץ על החברה, טיפול בנזקי צנרת, עזרים ותוכנות לניהול המשרד.

הסוכנים דרגו כאמור את הפניקס במקום השני בשביעות רצון כללית, ובמקום הראשון בטיפול בתביעות, אבל גם דרגו אותה במקום הראשון כחברה שפוגעת הכי הרבה בסוכניה באמצעות שיווק ישיר. כמו כן, הפניקס היא החברה ש-81% מהנשאלים השיבו כי צמצמו פעילות איתה לאור השיווק הישיר שלה. הראל נמצאת במקום השני במידת הפגיעה בסוכניה בפעילותה הישירה.

הנחה על חשבון העמלה
בנושא הבעיות שמטרידות את סוכני הביטוח בעבודתם מול חברות הביטוח, 48% ציינו שהנחה ללקוח על חשבון עמלת הסוכן היא המטרידה ביותר; 45% ציינו ששיווק ישיר של החברות. הרגולציה מטרידה 27% מהסוכנים ורק 9% מוטרדים מתדמית הסוכן.
ספקי שירות – סטרט קופל במקום הראשון.
נמאס לנו לספוג
סו"ב קובי צרפתי, יו"ר הוועדה לביטוח אלמנטרי בלשכה מסכם: "לפי תוצאות הסקר, השירות שאנו מקבלים מחברות הביטוח הוא ברמה נמוכה מאוד; ציון 7 שיכול להקנות מקום ראשון בשביעות הרצון, הוא נמוך. מלבד הציונים הנמוכים חברות הביטוח מנהלות שיווק ישיר במקביל ופוגעות בנו.

״אנו לא מוכנים להבליג יותר. אנו דורשים שינוי מהותי בשרות בהתיחסות אלינו; שלא ישווקו ביטוחים ישירים באמצעות מוקדים; לא מוכנים לקבל יותר פגיעה בעמלה; לא מוכנים לקבל שחברות הביטוח יוצאות עם תוכניות חדשות בעמלה מופחתת; עברנו לעידן חדש – עידן של מאבק על הזכויות שלנו. נמאס לנו לספוג".