מנורה מבטחים חזרה להוביל במקום הראשון בסקר שביעות הרצון של סוכני הלשכה בתחום ביטוחי הבריאות. אשתקד היא דורגה במקום השלישי וב-2020 במקום הראשון. במקום השני נמצאת כלל ביטוח והראל במקום השלישי. הפניקס שדורגה ב-2021 במקום הראשון ירדה השנה למקום החמישי.
בסקר, שתוצאותיו פורסמו בכנס הבריאות הארצי של לשכת סוכני הביטוח השתתפו 774 סוכני ביטוח, מתוכם 595 מילאו את כלל הסקר. כל סוכן דירג מספר חברות ביטוח איתן הוא עובד, בסך הכל 2,275 שאלונים. את הסקר ביצע מכון שריד ובלשכה היה אחראי עליו סו"ב חגי לנצט, סגן יו"ר ועדת הבריאות והסיעוד, שגם הציג את תוצאותיו בכנס.

מה חשוב לסוכנים
הסקר בדק מה חשוב לסוכנים בעבודתם מול חברות הביטוח. על פי התוצאות: 1. שירות לסוכן; 2. הוגנות סילוק תביעות; 3. זמן טיפול בתביעות; 4. הימנעות מתחרות בסוכנים; 5. זמינות עובדי/מנהלי החברה; 6. הוגנות העמלות; 7. מערך החיתום בחברה; 8. ערך מוסף/ייחודיות במוצרי החברה; 9. היקף רשימת רופאי ההסדר של החברה; 10. תכנית ההדרכות/עדכונים.
במקום הראשון בשירות לסוכן נבחרה מנורה מבטחים. במרכיב הוגנות סילוק תביעות – גם כאן מנורה במקום הראשון. במרכיב זמן טיפול בתביעות – כלל במקום הראשון. המרכיב הרביעי בחשיבותו לסוכן הוא הימנעות החברה מתחרות בסוכנים – איילון זכתה במקום הראשון, מגדל בשני ומנורה רק במקום החמישי מתוך 7 החברות שנסקרו. במרכיב הוגנות העמלות חולקות איילון ומנורה את המקום הראשון.
חברות השירות
בתחום החברות המספקות שירותים רפואיים למבוטחים זכתה מדיהו במקום הראשון, מיי דוקטור במקום השני ודיאגנוזה בשלישי. במקום הרביעי מדיקייר במרחק רב מהמקום השלישי בציון שקיבלה. נטלי נמצאת במקום האחרון.
ביטוח נסיעות לחו"ל
57% מסוכני הביטוח בתחום הבריאות עובדים מול חברות הביטוח במכירת ביטוחי נסיעות לחו"ל בהיקף נרחב. 33% בהיקף מועט והשאר בכלל לא.
91.7% מהסוכנים שמוכרים ביטוחי נסיעות לחו"ל עובדים עם חברת פספורטכארד (חלקם עובדים גם עם חברות נוספות).

פספורטכארד גם נבחרה כחברה הטובה ביותר בסקר שביעות הרצון מחברות ביטוח נסיעות חו"ל; הראל בשני, הפניקס בשלישי, מגדל ברביעי וכלל במקום החמישי.
בשאלה על איזו חברה היו הסוכנים ממליצים לקרובי משפחה, זכתה שוב פספורטכארד במקום הראשון.
לזכות באמון הסוכנים
סו"ב נחמה גולדווסר, יו"ר ועדת הבריאות בלשכת סוכני הביטוח: "הסקר הנוכחי הראה כי בעסק שלנו אין חוכמות והסוכנים בחרו בחברות שבוחרות בהם ולא מדלגות על הסוכנים בתהליך המכירה. לא מדובר באגו אלא אך ורק בטובת הלקוח שעומדת לנגד עיננו. בסוף, כשללקוח יש משבר רפואי, הסוכנים הם אלו שמסייעים לו בכל שעה, במקצועיות ויצירתיות. לכן אנו מצפים מנציגי חברות הביטוח להיות שם ולהושיט לנו יד בטיפול. אלו שעושות זאת זכו לאמון הסוכנים בסקר ואלו שלא – יצטרכו להשתפר כדי לזכות באמון שלהם בחזרה".