סקר שביעות רצון בתחום הפיננסים: הסוכנים מרוצים ממנהלי המכירות של חברות הביטוח ומנגישות העובדים בבתי ההשקעות; הנושא הבעייתי ביותר – שקיפות העמלות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

בכנס הפיננסים הוצגו תוצאות סקר שביעות רצון סוכני ביטוח כלפי חברות ביטוח ובתי השקעות שמשווקים מוצרים פיננסים, שערכה הלשכה לראשונה. עוד נבחנו בסקר החסמים שמדירים סוכני ביטוח רבים מהתחום.

הסקר נערך על ידי מכון דיאלוג, בהשתתפות 677 סוכני ביטוח, שמהווים מדגם מייצג של סוכני ביטוח העובדים בתחום הפיננסים, וכמו כן בקרב 323 סוכני ביטוח שלא עובדים בתחום הפיננסים. הסקר בדק תשעה פרמטרים לקביעת שביעות הרצון: רמת השירות של מנהל המכירות, קלות ההשגה של העובדים, משך הזמן לפתיחת קופה חדשה וניוד הכספים, קבלת עדכונים, שקיפות בחישוב העמלות, ההדרכה המקצועית והכנסים המקצועיים, המיתוג בתקשורת, משך הזמן לקבלת תשובות לשאלות ובירורי הלקוחות, ומדד הפגיעה בסוכנים (מי החברה שגרמה את הנזק הרב ביותר בפעילותה הישירה).

בקרב חברות הביטוח הגדולות (נתח שוק סוכנים גדול) דורגה מגדל במקום הראשון (7.8), אחריה מנורה (7.5), הפניקס (7.3), הראל (7.0), וכלל (6.8). בקרב חברות הביטוח הבינוניות דורגה איילון במקום הראשון (7.9).

בקרב בתי ההשקעות בעלי נתח שוק סוכנים הגדול ביותר קיבלה אלטשולר-שחם, החברה הגדולה ביותר שנדגמה (למעלה מ-25%), את הציון 7.5. בקרב שאר בתי ההשקעות דורגה ילין לפידות במקום הראשון עם ציון 8.3. לאחר מכן דורגו אקסלנס (8.2), פסגות (7.8), ומיטב-דש (7.0).

ממוצע שביעות הרצון של הסוכנים מחברות הביטוח ומבתי ההשקעות הוא בינוני. עם זאת, בקרב חברות ההשקעות ממוצע שביעות הרצון גבוה יותר מחברות הביטוח. בקרב חברות הביטוח, הסוכנים הביעו הכי הרבה שביעות רצון מרמת השירות של מנהל המכירות (7.9), ובציון הנמוך ביותר ציינו את שקיפות חישוב העמלות (6.5).

בקרב בתי ההשקעות, הסוכנים הכי מרוצים מקלות ההשגה של העובדים (8.2) והכי פחות מההדרכה ומהכנסים המקצועיים (5.9). חברת הביטוח כלל דורגה במקום האחרון בקרב כמעט כל המדדים (שבעה מתוך תשעה), בהם מדד שקיפות חישוב העמלות (5.8), הדרכה מקצועית (6.0), ומשך הזמן לקבלת תשובות (6.9).

חברות הביטוח הראל ומגדל דורגו כחברות עם נתח שוק הסוכנים הגדול ביותר, עם 34% ו-32% בהתאמה. בית ההשקעות, אלטשולר-שחם דורג שלישי (25%), ואחריהם דורגו החברות כלל (22%), מנורה (21%), הפניקס (14%) ואקסלנס (6%).

סוכני הביטוח הציבו את קרן ההשתלמות כמוצר הנמכר ביותר (91%), אחריו חסכונות לטווחים שונים (73%) ומיד אחריו קופות גמל (71%). מוצרי הגיל השלישי דורגו במידה פחותה (44%). עוד ביקש הסקר לבחון מדוע סוכני ביטוח בוחרים לעסוק בפיננסים, או מדוע הם נמנעים מהתחום. בקרב הסוכנים שעוסקים בתחום, 81% נימקו זאת בחיזוק הקשר עם הלקוח, 66% אמרו שהם עושים זאת כדי להגדיל את ההכנסה החודשית ו-63% ציינו שכך הם מחזקים את הערכה המקצועית שלה הם זוכים מלקוחותיהם.

לעומתם, 41% מהסוכנים הנמנעים מהתחום ציינו כי הם לא מוצאים בכך עניין, 29% מכיוון שמדובר לשיטתם בתגמול נמוך, ו-24% בשל חוסר ידע. כ-40% מסוכני הביטוח בתחום ציינו את החברה שגרמה להם את הנזק הרב ביותר בפעילותה הישירה בביטוח פיננסים, תוך שכמחצית מתוכם ציינו את חברת הראל (18% מהסוכנים).

נשיא הלשכה אריה אברמוביץ אומר כי "מתוצאות הסקר עולה כי אחוז גדול מאוד של סוכנים עדיין אינו עוסק בתחום הפיננסים. לאור המגמה של סוכן הוליסטי המטפל בכל צורכי הלקוח, הלשכה רואה חשיבות רבה בהכנסת יותר ויותר סוכנים לתחום הפיננסים. אני קורא לבתי ההשקעות להרחיב ולהעמיק את הפעילות עם סוכני הביטוח, כי הם זרוע ההפצה הטובה ביותר".

לדברי מנכ"ל איילון חברה לביטוח אמיל וינשל, "אנו שמחים מאוד על דירוג איילון חברה לביטוח במקום הראשון, עם ציון שביעות הרצון הגבוה ביותר מכל החברות בענף. השירות לציבור הלקוחות הינו ערך מרכזי שלנו ועל כך אנו שמים דגש בכל התחומים. כאחת משש קבוצות הביטוח והפיננסים הגדולות בישראל, אנו מחויבים להמשך מתן שירות ברמה הגבוהה ביותר, תוך מתן תשומת לב אישית לכל אחד מסוכנינו ומבוטחינו, לרבות מאות הסוכנים שהצטרפו לאיילון בשנתיים שחלפו ועשרות אלפי מבוטחים ועמיתים חדשים".

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email