"עד סוף השנה ענף התיירות יחזור לפעילות מלאה"

בראיון אופטימי מספרת רונית סגל, מנכ"לית סוכנויות ביטוחי הנסיעות פספורטכארד ודיוידשילד, על התחרות בתחום ביטוחי הנסיעות, על העבודה עם סוכנים וגם על המוצרים החדשים שמתכננת החברה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

רונית סגל מונתה למנכ"לית סוכנויות פספורטכארד ודיוידשילד לפני כשלושה חודשים, והחליפה בתפקיד את המנכ"ל הוותיק יואל אמיר. כניסתה לתפקיד, במקביל לדעיכת מגפת הקורונה ופתיחה הדרגתית של השמיים, דרשה ממנה ארגון מהיר של הסוכנויות המובילות בתחום ביטוחי הנסיעות והבריאות בחו"ל. שוחחנו איתה על עתיד הענף ושיקומו לאחר שנה של ירידה דרמטית בפעילות.

האם את אופטימית לגבי 2021 בתחום ביטוחי הנסיעות?
"אכן כן, ניתן להגיד שענף התיירות נע קדימה ושעד סוף השנה הענף יחזור לפעילות מלאה. ארה"ב חזרה לפעילות מלאה, אירופה תחזור לפעילות מלאה בסוף יוני ותאילנד תפתח את שעריה ללא מגבלות באוקטובר. ישראלים רבים כבר מביטים אל עבר החופשה המיוחלת, ומדי יום אנו מתבשרים על עוד ועוד מדינות הפותחות את שעריהן ומחזרות אחר התייר הישראלי המחוסן. הקצב המואץ של ההתחסנות באנגליה, ארה"ב ומדינות נוספות תורם לאופטימיות ולגידול בכמות הטסים לחו"ל".

התחרות בתחום גדולה מאוד. האם פספורטכארד תחזור להוביל את התחום?
"בשנת הקורונה המשק כולו חווה משבר עמוק. כולנו היינו באותה הסירה ובמקום התחרות, הייתה שותפות גורל והתמודדות עם אירוע שלא היה ניתן לחזותו.

סגל. "התקופה הלא פשוטה הציפה את חוזקה של החברה" | צילום: יוסי צבקר

"לצד הקשיים, התחדד הבידול שלנו משאר המתחרים ובבסיסו ניצבים האנשים שלנו. העובדים של החברה שהם חלק ממשפחה, השותפים לדרך – סוכני הביטוח עימם עברנו את התקופה הזאת יד ביד, והלקוחות הנאמנים שלנו, ששבים אלינו עם החזרה לשגרה. התקופה הלא פשוטה, הציפה את חוזקה של החברה. מרגע הקמת החברה, חרטנו על דגלנו את האמון בין האנשים, העזרה ההדדית והמיידית והמסר שכל אדם ראוי להיות מבוטח, שאנחנו 'הגב' של כל ישראלי שמבקש לטוס.

"חזון וערכי החברה שינו את הענף והם אלו שמבדלים אותנו מהמתחרים וממקמים אותנו כמובילים בתחומנו. מדובר בקשרים ואמון ארוך טווח שנבנה ביננו לבין שותפינו ולקוחותינו, וקשרים כאלו לא נפרמים בקלות, גם לא כשמדובר במגפת הקורונה".

הלקוחות מעדיפים סוכן

"פעילות סוכני הביטוח מהווה למעלה מ-92% מסך מכירות החברה", מציינת סגל. "לצד פעילות הסוכנים, ניתנת לכל לקוח האפשרות לבצע את ההליך באופן עצמאי, אך אנו רואים כי אחוז גבוה מלקוחותינו מעדיפים שסוכן הביטוח האישי שלהם יהיה הגורם המתווך שייצג אותם ויסגור עבורם את העסקה. אנו רואים זאת גם במקרי חירום או משבר, כאשר סוכן הביטוח עובד איתנו בשותפות מלאה לניהול המצב מול הלקוח שמצוי בסיטואציה לא נעימה ולעיתים אף משברית".

האם אתם מתכננים פוליסות/מוצרים חדשים בתחום?
"אנחנו פועלים כל הזמן להתחדש, להוביל בפתרונות יצירתיים ולענות לצורכי השוק המשתנים. בתקופה הקורונה התאמנו את הפוליסה והוספנו כיסוי מקיף קורונה הנותן מענה לכל התרחישים כגון הארכת שהות במדינת היעד עקב כניסה לבידוד, ביטול נסיעה עקב כניסת לבידוד ועוד. הקמנו צוות ייעודי המטפל בכל המבוטחים שחלו בקורונה ונמצאים בבידוד במדינת היעד, וזה מלווה אותם לכל אורך התקופה עד להגעה חזרה לארץ. בנוסף אנחנו מעמידים לרשות מבוטחינו שירותי רפואה מרחוק לייעוץ טלפוני עם רופא מומחה מכל מקום בעולם, שירות מלא ב-WhatsApp, עם מענה אנושי 24/7.

"לטובת ולרווחת הסוכנים שלנו פיחתנו קשת של כלים שיווקיים שבאמצעותם הם יכולים בקלות רבה להציע ללקוחותיהם את הביטוח שלנו, זאת בנוסף לאפליקציית ה'לידומט' הוותיקה. באמצעות צוותים ייעודים, אנו בוחנים באופן קבוע טכנולוגיות ושירותים שישיאו ערך ללקוחותינו ויעניקו שירות איכותי, זמין ונטול בירוקרטיה".

בעבר הודיעה פספורטכארד כי היא מתכוונת להיכנס לתחומים נוספים מעבר לנסיעת לחו"ל. אלו בשורות יש לכם בנושא זה?
"פספורטכארד ודיוידשילד ימשיכו לספק לסוכנים את ביטוח הנסיעות והביטוח הרפואי המצוין לרילוקיישן ואת השירות המוביל בישראל – זה כל מה שמעניין אותנו כרגע", מסכמת סגל.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email