4,000 עובדי כלל ביטוח מחריפים את צעדיהם הארגוניים במסגרת סכסוך עם הנהלת החברה.

אתמול והיום (ה') לא יתקיימו קבלות קהל בכל סניפי ומשרדי כלל ביטוח ברחבי הארץ, לא יתקבלו שיחות במוקדי שירות הלקוחות ולא יינתן שירות למעסיקים. במקביל, מחלקות הדואר והסריקה של החברות שובתות מכל פעילות עד להודעה חדשה. כך הודיע ועד עובדי כלל ביטוח. הוועד וההסתדרות הודיעו, כי החרפת הצעדים הארגוניים נובעת מ"המשך המבוי הסתום ונוכח סירובה העיקש של הנהלת כלל ביטוח לקדם את המו"מ להסכם קיבוצי חדש בחברה".

יו"ר ועד העובדים בכלל ביטוח, רוני רז, מסר כי "מנכ"ל החברה איזי כהן מתעלם מהעובדים ומהוועד ומתבצר בעמדותיו – וזאת למרות הרצון להידברות והנכונות מצדנו להגיע להסכמות ולהמשיך לנהל מו"מ כן וענייני. אם הנהלת כלל ביטוח לא תתעשת ולא תחול התקדמות במו"מ, לא נהסס להחריף את צעדינו עד לכדי השבתה מלאה של החברה".

הסכסוך פרץ לפני שלושה חודשים | צילום: fotolia

הסכסוך פרץ לפני כשלושה חודשים, לאחר שלוועד התברר, כי הנהלת החברה פתחה מוקד שירות חדש בתפן, תוך שימוש במיקור חוץ, מבלי לדון על כך ואף מבלי ליידע את הוועד. עוד טוען ועד העובדים, כי על אף שביקשו להיכנס למו"מ לקראת חידוש ההסכם עם העובדים מוקדם ככל האפשר, התקיימו עמם שלוש ישיבות מו"מ בלבד עד סוף חודש דצמבר. מאז אמנם נערכות איתם ישיבות מו"מ תכופות בהשתתפות נציגי ההנהלה הבכירה וסגני המנכ"ל, אולם אלו חוזרים ואומרים להם כי הסמכות לקבל החלטות היא בידי המנכ"ל – אשר אינו מגיע לישיבות לדברי הוועד, ואף לא נפגש עם הוועד כלל מאז הבחירות שנערכו במאי 2016, טוען הוועד.

העובדים מציגים דרישות נוספות שלא נענו, כמו משכורת 13 לעובדי דור ב', וטוענים שבהנהלה מבקשים לבטל את משכורת 13 גם לעובדי דור א'. כמו כן, טוענים העובדים, דורשת ההנהלה להגדיל את הוותק הנדרש לקביעות משנתיים לשלוש, החרגת עובדים נוספים מההסכם הקיבוצי והיא אף אינה מוכנה להתחייב לשמור על מענק ימי מחלה מהיום הראשון, כפי שקיים בהסכם הנוכחי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *