עודד יערי: ”אם תדעו לאן זורם הכסף במשק – לשם יזרמו החיים שלכם“

"הכלים שאנחנו מכירים משנים עברו וכלים שנכיר בשנים הקרובות – הם יקבעו את ההישרדות הכלכלית שלנו. אלה כלים שיסייעו לנו לשרת את הלקוחות שלנו, להיות חרוצים יותר ולהרוויח יותר“.

כך פתח עודד יערי, מנהל ביטוח כללי ב“אליפים סוכנות לביטוח“, את הרצאתו על ”המודל החכם לחיבור לקוחות כבר כאן“, בכנס אלמנטר 2016 שהתקיים בשבוע שעבר באילת.

לדבריו, הסוכן צריך לשים לב לעולמות שונים הסובבים אותו.

”עולם התביעות הוא עולם לא פשוט – מי לא מכיר את הרדיפה אחרי צדי ג‘ ברכב, לעבוד עם הסדרים, עם מוסכי הסדר?“ שאל יערי את הסוכנים באולם והוסיף: ”עולם הידע והמידע – זה הנכס האמיתי שלנו, משם תבוא הישועה. חברות הביטוח לא יהיו שם בשבילנו, ולכן כל הכבוד ללשכת סוכני הביטוח, שלקחה על עצמה את קידום הידע והלמידה של סוכן הביטוח והציבה אותו כאחד היעדים המרכזיים שלה“.

עוד ציין יערי, ”עולם הטכנולוגיה והתקשורת, הוא עולם שמתפתח בקצבים יוצאי דופן, ואנחנו צריכים לאתר ולתפוס את השינויים בזמן ולרכוב על גב ההצלחה. הבעיה שחלק גדול מאיתנו נבהלים מהטכנולוגיה“.

עודד יערי
עודד יערי

לטענת יערי, ”מהלכי הביטוח המוצלחים בשנים האחרונות שהיוו פריצת דרך – פספורט קארד, Wobi, שהשיגו את כולם בחשיבה שלהם, הצליחו לשכלל מודלים קיימים והפכו אותם למשהו חדשני ואחר. גם המסלקה הפנסיונית היא נכס חשוב לנו – כשהיא תתחיל לעבוד כמו שצריך, היא תהיה כלי עבודה מעולה. זה עולה לנו קצת כסף, אבל יביא לנו הרבה יותר כסף בשימוש בו“.

”כל אחד מאיתנו יכול לזהות טכנולוגיה או אפליקציה שיכולה להתאים כדי לתת שירות יותר טוב ללקוח שלו, לשמור עליו ולהביא עוד לקוחות“. לדבריו, “עלינו להסתובב איפה שזורם הכסף, ללמוד ולהבין מה יקרה פה בעוד שנה, בעוד 5 או עשר שנים, כי לאן שיזרום הכסף, לשם יזרמו החיים שלנו“.

הוא הוסיף, ”לא נשלה את עצמנו, אנחנו עובדים כמו פקידים עם שעות עבודה מסודרות. אבל אנחנו צריכים להיות זמינים ללקוח 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. אם לקוח מתקשר בעשר בלילה, לא לחשוב עליו כעל לקוח מציק, אלא כעל הזדמנות“.

”אנחנו חייבים לייצר חבילה של ידע של מוצרים ושל מקצועיות כדי לזהות הזדמנויות, לחזק את הקשר עם הלקוחות, ולשם כך מסייעת לנו הטכנולוגיה“.

לסיכום אמר יערי: ”הכלים וגלגלי השיניים מסתובבים, והם יטחנו אותנו אם לא נדע לסובב אותם לכיוון הנכון. כל אחד מאיתנו יכול להמציא את המהלך הבא שיהווה פריצת דרך בעולם הביטוח, תשתמשו בכלים הטכנולוגיים ותשמרו על המיומנות הבינאישית – אלה המפתחות להצלחה הכלכלית שלנו“.