"היו בעבר מספר מקרים בהן חברות ידועות שילמו 5,000 דולר כופר להאקרים מחו”ל. לא מדברים על זה כדי למנוע נזק תדמיתי
לאותן החברות, השאלה היא מה יהיה כשהן ידרשו לשלם 25 אלף דולר”, כך אומרת עו”ד ליאת הר טוב, יועצת לניהול סיכונים וביטוח,
בריאיון ל”ביטוח ופיננסים”.
לדבריה, ביטוח להגנת סייבר הוא מוצר שהמודעות אליו הולכת וגדלה. “המודעות למוצר כל הזמן עולה ומגיעה לשיאים אחרי אירועים כמו המתקפה שהייתה בסוף השבוע האחרון. רוב החברות הגדולות מודעות מאוד לנושא, וגם הבינוניות והקטנות מפתחות אליו מודעות”.

הר טוב מציגה מספר יתרונות לביטוח. ראשית, פיצוי במקרה שנגרם נזק. בנוסף, ההכנה לביטוח היא סוג של ניהול הסיכון כשסוקרים ומשדרגים את מערכות ההגנה. מוצר חדש יחסית לדברי הר טוב, פוליסות ביטוח סייבר משווקות בישראל בעיקר על ידי החברות הגדולות או כהרחבה במסגרת פוליסת עסק או כמוצר בפני עצמו. “לפוליסה שני חלקים. יש כיסוי לצד א’, שזה מי שפרצו למחשב שלו והוא ניזוק כתוצאה מכך. הוא צריך להשקיע כסף בשיחזור המידע, ואם זה מפעל אז יכול להיות שהפריצה למחשבים משביתה את המכונות שלו או סופרמרקט שלא יכול לגבות
כסף. יש גם כיסוי לצד ג’ שנועד לפצות את מי שניזוק בגלל הפריצה או ההשתלטות על המחשב של לקוח שלו. למשל, חברת כרטיסי
אשראי שגונבים ממנה את מספרי הכרטיסים של הלקוחות ואלה תובעים אותה”.
לסוכני הביטוח אומרת הר לב כי “זהו זמן טוב להציע ללקוחות העסקיים שלכם את הפוליסות לביטוח סייבר, משום שהפרמיות עדיין נמוכות
והפוליסות כלכליות כי מדובר במוצר חדש יחסית ומאוד תחרותי. ככל שהמצב ילך ויחמיר, הפרמיות ילכו ויתייקרו”.