עולמו של סוכן הביטוח

מרשמיו של סו"ב צח עובד, חבר MDRT ישראל, על כנסי הארגון העולמי

לכל אבא ואמא יש משפחה עם ילד או שניים שהם שדואגים להם עד גיל 24 בערך, ואילו לנו סוכני הביטוח יש מאות ואלפי מבוטחים שאנו מחויבים ומצווים לדאוג להם למשך כל החיים.

להלן קומץ קטן של משפטי עוצמה שליקטתי ותרגמתי במהלך הכנסים של ארגון ה־MDRT, כדי ליישמם במשך השנים לקהל הלקוחות המבוטחים:
– ללקוח לא באמת אכפת עד כמה אני יודע בקשר לתכנית זו או אחרת, אלא עד כמה אכפת לי ממנו.
– שיעור התשואה של ביטוח חיים הוא חד משמעית לא באחוזים, אלא כאשר קורה מקרה ביטוח ואנחנו משלמים ובגדול.
– לא משנה עד כמה אנו מצליחים, או עד כמה אנו עשירים, מה שחשוב זה עד כמה ואיך המשפחה שלנו מרגישה.
– הרגשות מוכרים את הביטוח, המציאות משלמת אותם.

שילוב מנצח פרושו לשלב בין דברים, כמו למשל כנס ביטוח MDRT שנערך מידי שנה בארה״ב ובכל שנה במדינה אחרת בארה"ב. יש בארה״ב לא מעט מדינות שיש בהן אולם כנסים שיכול להכיל משהו כמו 15־20 אלף סוכני ביטוח מכ־80 מדינות שונות תחת קורת גג אחת.

ומה עושים שם בכנסים אלה? מקשיבים להרצאות מפי טובי המרצים בעולם, מחליפים דעות, רעיונות, מקבלים כוחות חדשים ודרייב להמשך, מברכים ומכבדים האחד את השני, וכולם מאריכים את השהות ליומיים לפני ושבים יומיים אחרי, בהם רואים עולם, לוקחים פסק זמן כל אחד ממה ומאיפה שהוא בא. לכל מדינה יש את הסלינגר שלה, שמסכסכת בין סוכני הביטוח לחברות הביטוח, במקום לאחד ולחבר יוצרת קרע ושבר, וחובטת בכל כוחה בענף שבו חברות וסוכני הביטוח הם כמו גוף ונשמה, שאין ולא יהיה ניתן לנתק ביניהם. לשמחתנו, הגוף הזה של סוכני הביטוח צמח לממדי ענק וכל מטרתו היא לתמוך ולעזור לכלל הציבור בישראל – מתינוק שזה עתה נולד ועד איש זקן שהלך לעולמו. אנו סוכני הביטוח אחראים לעתידו, בריאותו, רכושו וחייו של כל אדם בישראל, וכך נמשיך.