עונת החורף שזה עתה נפתחה מזמנת לנו אירועים ביטוחיים ייחודיים – הכן לקוחך לחורף

סוכן ביטוח טוב אינו רק מוכר ביטוחים ללקוח – הוא גם הופך עבורו למנהל סיכונים  כמה טיפים שימנעו נזקים ופגיעות, ושכדאי להעביר ללקוחות לקראת החורף

ענף הביטוח אמנם אינו תחום עונתי, ואנו מטפלים בתביעות שונות ומגוונות לכל אורך השנה, אך עונת החורף אשר נפתחה בימים אלה מזמנת לנו את אירועים ביטוחיים הייחודים לה, כמו נזקי הצפות, סופות, ברד ושלגים. טוב שנזכור, עם רדת הטיפות הראשונות של הגשם, שלביטוח בכל עונה יש את הנזקים המאופיינים לו. בימים אלה ניערך לנזקי החורף ונתחיל בסתיו.

שיטפון בשרון צילום כהן אורלי

סתיו – סתימת מרזבים

 

בסתיו הנזק השכיח ביותר הוא חדירת מי הגשמים הראשונים, כתוצאה מסתימת מרזבים. העלים הנושרים בסתיו סותמים את המרזבים, הן בגגות הבתים והן במרפסות. המים הנאגרים מוצאים דרכם אל תוך המבנה, מרטיבים קירות וארונות, או חודרים מבעד לדלת המרפסת ונספגים בספות ובשטיחים. זה הזמן להעביר טיפ פשוט למבוטחים כי עליהם לנקות מרזבים. הניקיון ימנע הרבה עוגמת נפש, ללא קשר לדיון הביטוחי האם מדובר בחלחול עקב ליקוי איטום, או במי הגשמים המציפים את הבית. נזק בעקבות חדירת מי גשמים מחלחול איטי דרך אבני הבניין אינו מכוסה בביטוח, אולם הצפה כתוצאה ממרזב סתום וכניסת מים פתאומיים אל הבית – מכוסה. גם חדירת מים עקב שבירת חלון או שבירת רעפים כתוצאה מסערה או סופה מכוסה.

חורף – שריפה וקריסה

החורף מביא עמו לצערנו גם מקרי שריפה שנגרמים ממכשירי חימום, כמו סדינים חשמליים שנשכחו דלוקים, או שמיכת פוך ליד מקור חום. במקרים אלה השרפה עלולה להיות קטלנית גם בנפש, ועל כן הזהירות כאן היא לא רק המלצה אלא חובה, וחשוב להזכיר למבוטחים את החשיבות של שימוש נכון במכשירי החימום על פי הוראות היצרן.

נזק שכיח נוסף בעונת החורף הוא נפילת חפצים או אבזרי הצללה צמודי מבנה. אנו ממליצים ללקוחות לא לשכוח לסגור את הפרגולות הניידות, שכן רוח חזקה עלולה לגרום לשבירתן. נדרשת ערנות לסגירת תריסים, צלונים, פרגולות ושמשיות בחורף, חיזוק אנטנות וקיבוע חפצי מרפסת או גינה. כמובן שכל הנאמר בנוגע לבית פרטי, חשוב לאין ערוך בעסק או בבית המלאכה.

חופשות סקי

בעת נסיעה לסקי, על המבוטח לוודא שביטוח הנסיעות לחו"ל כולל בתוכו גם כיסוי לתאונות סקי, ואנחנו חייבים לוודא עם המבוטח כי הוא מכוסה בפני ספורט אתגרי. האחריות שלנו כסוכנים אינה מתחילה ומסתיימת בהתאמת הפוליסה או בקבלת תגמולי ביטוח, כאנשי מקצוע חשוב שנדע למצוא את הדרך להעביר למבוטחים שלנו את הידע למניעת הנזקים. אם נשנה תפיסה ולא רק נמכור ביטוח אלא גם ננהל סיכונים, הלקוח בוודאי ירוויח, וגם אנחנו. אני ממליץ להעביר ללקוחותיכם במייל או במסרון המלצותיכם לקראת החורף.

בעקבות הסופה: זינוק של 132% בחילוצים של "שגריר"

הסופה שהשתוללה במשך כמה שעות ביום ראשון השבוע הביאה לעליה של 14% בכמות הקריאות לחברת "שגריר", וזאת בהשוואה ליום ראשון בשבוע שעבר. על פי דיווח של החברה, היא סיפקה ביום ראשון השבוע 1,264 שירותים אל מול 1,109 שבוע לפני כן. מנתוני החברה עולה כי הייתה עלייה משמעותית של 132% בחילוצים שנבעו כתוצאה מתאונת דרכים – 260 לעומת 112 בשבוע קודם. בנוסף נמצאה עלייה של 50% במספר הרכבים שלא הניעו כתוצאה משיבוש במערכת החשמל של הרכב. החברה מדווחת גם כי באזור צפון ים המלח נרשמה עלייה של 320% בכמות הפניות ביום ראשון השבוע, וגם באילת ובערבה נרשם גידול משמעותי במספר הקריאות (117%).