לא רק בטלפון: הפניקס עולה מדרגה בשיווק ישיר ופונה ללקוחות בווטסאפ

גם אחרי תלונות חוזרות של הסוכנים, הפניקס לא מפסיקה את השיווק הישיר. כעת במקום פנייה באמצעות טלפונים אישיים ללקוחות של סוכנים – פונה הפניקס בהודעות גורפות בווטסאפ

למרות התלונות החוזרות של לשכת סוכני ביטוח על שיווק ישיר של חברת הפניקס ללקוחות של סוכניה, ולמרות תשובות החברה שהיא מכבדת את סוכניה ופועלת לחיזוקם – עלה השיווק הישיר של הפניקס מדרגה בימים אלה לשיווק בווטסאפ.

ל"ביטוח ופיננסים" הגיעה הודעת ווטסאפ מחברת הפניקס ללקוח של סוכן, חבר לשכת סוכני הביטוח, בזו הלשון: "שלום לכולם, קוראים לי אלירן ואני מנהל תיקי לקוחות בחברת הפניקס. לכל המעוניין לעשות בדיקה בתיק הביטוחי מוזמן לפנות אליי ואעשה לו סדר. מטרת הפגישה היא לראות שאין כפילויות בביטוחים והאם מכוסים בביטוחים הבאים: ביטוח משכנתא, ביטוח חיים, ביטוח בריאות, תאונות אישיות, סיעוד וכדומה. כל המעוניין מוזמן להשאיר לי sms או ווטסאפ בטלפון ואחזור אליו לתיאום פגישה ללא עלות. אני מגיע לבית הלקוח או לעסק מתי שנוח לו מבחינת היום והשעה, נשתמע".

היסטוריה ארוכה

ל"ביטוח ופיננסים" הגיעה תלונה נוספת של סוכנת ביטוח ולפיה פנתה נציגה טלפונית לבעל עסק, שיש לו פוליסת מנהלים ותיקה בהפניקס ועוד ביטוחים אלמנטריים. "הנציגה המליצה למעסיק לעצור את הפוליסות הקיימות בביטוח מנהלים, ולפתוח פוליסות חדשות – ללא עמלת סוכן. היא טענה בפני המעסיק שייצא חוק חדש מיום 17.1.1 ואז כולם יעברו לשיווק ישיר", אומרת הסוכנת.

"שלום לכולם, קוראים לי אלירן ואני מנהל תיקי לקוחות בחברת הפניקס. לכל המעוניין לעשות בדיקה בתיק הביטוחי מוזמן לפנות אליי ואעשה לו סדר"
"שלום לכולם, קוראים לי אלירן ואני מנהל תיקי לקוחות בחברת הפניקס" | צילום: fotolia

בשבועות האחרונים פורסמו ב"ביטוח ופיננסים" תלונות רבות של סוכנים על כך שהפניקס משתמשת במאגר הלקוחות שלהם ופונה אליהם ישירות באמתלה של בדיקת הפוליסות, כשבפגישה עצמה מוצעות ללקוח הצעות להחליף פוליסות או לרכוש פוליסות חדשות, למרות שהמציע אינו בעל רישיון סוכן, בלי לערב את הסוכן הקיים, על גבו ולעיתים תוך השמצת סוכני הביטוח (כפי שפורסם בעיתון זה, כולל הקלטה של נציגת המכירות). במקרים אחרים התלוננו סוכנים, כי הפניקס מתחרה בהם ומציעה ללקוחותיהם הצעות זולות מאלו שיש להם אצל אותו סוכן, בשיווק ישיר. מחברת הפניקס נמסר בתגובה, לגבי השיווק בווטסאפ: ״מבירור שנערך בחברה עולה, כי מדובר ביוזמה מקומית של משווק שכיר אשר פנה לקבוצת מקורבים אישית שלו. אין בכך כדי ללמד בדרך כלשהי על דרך עבודתה של החברה ושיתוף הפעולה שלה עם סוכניה״.

לגבי מכירת פוליסות בידי עובדי החברה שאינם סוכני ביטוח, בניגוד להוראות החוק, נמסר מהפניקס: "החברה פעלה ותמשיך לפעול בהתאם להוראות החוק בכל הנוגע לשיווק ומכירת מוצרי ביטוח".

הפיקוח מבטיח סנקציות

בשבוע שעבר דווח ב"ביטוח ופיננסים" על תוכנית הפיקוח למגר את תופעת פגיעת המוקדנים בסוכנים וכך גם במבוטחים. "השימוש בטלפנים שאינם מוכשרים לתת שירות ושימוש לרעה במידע הוא בעינינו חמור מאוד", אמר יואב גפני, סגן בכיר לממונה בכנס המעסיקים ה־6 של עדיף, שהתקיים השבוע בשיתוף התאחדות התעשיינים ואיגוד לשכות המסחר. "מוקדים אלו מתבססים על מערכות מידע שלאו דווקא כוללות את כל המידע הרלוונטי למבוטח, כמו למשל אם יש לו פוליסות מקבילות בחברות אחרות. השיטות הן מאוד בעיתיות; למשל הסתרה שמדובר בשיחת מכירה".