"על הלשכה לקיים סמינרים מקוונים סוכן צעיר שיגדילו מספר הסוכנים המשתתפים"

בכל שבוע נארח סוכן צעיר שיספר על עצמו, השתלבותו במקצוע ועתיד המקצוע בעיניו – והשבוע: סו"ב ניב פרגל, מנכ"ל ובעלים של 'יו פירסט סוכנות לביטוח פנסיוני בע"מ'

גיל: 33
מצב משפחתי: רווק
השכלה: תואר ראשון B.A בכלכלה, אונ' ת"א, וסטודנט לתואר שני MBA למנהל עסקים באונ' העברית
ותק במקצוע: בענף הביטוח משנת 2013 , סוכן עצמאי משנת 2016
רישיון: פנסיוני ולומד כעת במכללת לפיננסים וביטוח לרישיון אלמנטרי

למה בחרת להיות סוכן ביטוח? מה אתה אוהב במקצוע?
"מהרגע הראשון שנחשפתי למקצוע סוכן הביטוח ידעתי שאעסוק בביטוח. אני אוהב את המקצוע בגלל הדינאמיות הרבה שיש בתפקיד המשלבת בין עבודה משרדית לבין עבודת שטח, את האחריות הגדולה שיש לי כמתכנן הסיכונים של משק הבית, את הקשר הבין אישי המתפתח עם לקוחות המשרד ואת הרגשת השליחות שמלווה אותי בכל שיחה או פגישה עם לקוח".

באלו מכשולים/קשיים נתקלת בדרך?
"הקושי הראשוני שלי כסוכן היה להבין איך לוקחים את כל הידע התיאורטי שנלמד במסלול ההכשרה והופכים אותו לפרקטיקה. למצוא התמחות איכותית כסוכן מתחיל זו משימה לא פשוטה שמהווה מכשול עיקרי עבור רוב הסוכנים המגיעים ללא כל רקע בביטוח. למזלי הרב התחברתי לקבוצת 'יונט', הקבוצה אימצה אותי כסוכן עצמאי ונתנה לי את כל הכלים להצלחה וליוותה אותי מתחילת דרכי ועד היום".

פרגל

האם ישנם קשיים שהלשכה יכולה לעזור בהתמודדות אתם?
"הקושי למצוא התמחות עדיין קיים; הלשכה צריכה לפתח מסלולי הכשרה ייעודיים לסוכנים מתחילים כדי שיוכלו לעבור התמחות מקיפה ומקצועית התואמת לשוק הדינאמי, שבה הסוכן המתחיל יוכל ללמוד ואף להתפרנס. בנוסף, אני רואה בלשכת סוכני ביטוח את הגוף שמייצג אותי, את הערכים והאינטרסים שלי, לכן כסוכן צעיר בענף אני מצפה מהלשכה שתמשיך לתת לנו גב מול הרגולטורים וחברות הביטוח שנוכל להמשיך להתפרנס בכבוד ולשמור על מעמדנו המכובד".

איפה אתה רואה את עצמך בעוד עשר שנים?
"בעוד עשר שנים אני רואה את עצמי מנהל סוכנות ביטוח גדולה, עם צוות עובדים גדול ואלפי לקוחות".

איך אתה רואה את עתיד מקצוע סוכן הביטוח?
"סוכן הביטוח היה, קיים וכך גם יישאר. סוכן הביטוח הוא אוטוריטה שעובדת בשביל הלקוח. מעבר להבנה העמוקה במוצרי הביטוח והחיסכון, סוכן הביטוח מלווה את לקוחותיו תוך מחויבות לפעול למען מיצוי זכויותיהם מול חברות הביטוח בעת אירוע הביטוח ויודע להציע ללקוחותיו את המוצר הנכון ביותר עבורו בהתאם לצרכיו וצרכי משפחתו. אף מוקד ישיר או אתר אינטרנט של חברת הביטוח לא יידע לעשות את אותה העבודה ולתת את אותו היחס כמו סוכן ביטוח אישי".

טיפים שאתה יכול לתת לסוכנים צעירים?
"תהיו השינוי שאתם רוצים לראות בענף ואל תפחדו מחוזרים ושינויי רגולציה. אל תפסיקו ללמוד ולהתעדכן, ההשקעה בעצמכם היא המשתלמת ביותר והיא זו שתמנף את הצלחתכם".

יש לך בקשה אישית מהלשכה או מחברי הוועדות?
"הייתי מעוניין לקחת חלק ביחד עם הלשכה בבניית תוכנית ייעודית להכשרת הדור הצעיר של סוכני הביטוח העצמאיים. בנוסף, כדי להרחיב את הידע המקצועי ולהיות תמיד מעודכנים במוצרים החדשים של חברות הביטוח ותקנות הפיקוח, הייתי מציע ללשכה לאמץ את הטכנולוגיה הקיימת היום ולערוך סמינרים מקוונים".