על הערך של סוכן הביטוח לטובת לקוחותיו

סו״ב נוגה עקל מסבירה את חשיבותו של סוכן הביטוח ואת יתרונותיו למול הגופים המתחרים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

בימים בהם חברות כרטיסי האשראי מנסות לפלס את דרכן לענף הביטוח ולהתחרות עם סוכני הביטוח על שיווק פוליסות למבוטחים השונים, אבקש להסביר בסיפור קצר את חשיבותו של סוכן הביטוח ואת הערך הרב שלו למול כל גוף מתחרה.

לפני מספר חודשים ישבה אצלי מבוטחת אשר פנתה אלי וביקשה לערוך לעצמה ביטוח סיעודי,  ומילאה טופס הצעה לביטוח. אמנם זה נשמע כמו עניין שגרתי, אלא שכאן היה מדובר על היום האחרון בחלון ההזדמנויות לערוך ביטוח סיעודי לאותה לקוחה. בהצהרת הבריאות אותה מילאה הלקוחה היא ציינה את תשובותיה, זאת לאחר שהוזהרה על ידי לענות תשובות מלאות וכנות על כל השאלות החיתומיות שעלו מצד חברת הביטוח.

עקל | צילום: באדיבות הלשכה, גיא קרן

הטפסים הועברו לחברת הביטוח לאחר שהמבוטחת סיימה למלא את כולם, אלא שאז התברר על ידי החתמת של החברה כי המבוטחת השיבה תשובה לא נכונה ביחס לשאלה מסוימת.

ישאל השואלהכיצד ידעה חברת הביטוח בדבר ההצהרה השגויה, והתשובה נעוצה בתביעה שהגישה המבוטחת בפוליסה מוקדמת ומסמכי התביעה קיימים במאגרי חברת הביטוח.

טעות בתום לב

חברת הביטוח שלחה שאלת הבהרה ללקוחה במכתב שנשלח לכתובתה של הלקוחה, אלא שהלקוחה לא הגיבה למכתב מאחר ולא הבינה את תוכנו. בהעדר מענה, גנזה חברת הביטוח את ההצעה לביטוח הסיעודי. כאשר ביקשתי לבדוק מדוע לא קיבלתי עותק מהפוליסה התברר כי הפוליסה לא הופקה כלל, בהעדר תשובות הבהרה מהמבוטחת ומפאת הזמן שחלף ההצעה נגנזה.

החתמת ומנהלת הצוות סרבו בכל תוקף להפיק את הפוליסה עקב הנסיבות.

משכך, פניתי למנהלת האגף ומשנה למנכ"ל בחברת הביטוח והבהרתי לו את הטעות בתום הלב של המבוטחת ואת החשיבות שבהפקת הכיסוי הסיעודי ללקוחה. הבהרתי כי ניסוח השאלה הוביל את המבוטחת להשיב כפי שהשיבה שהרי מדוע שהיא תבקש להסתיר מידע אותו היא מסרה בעבר והיה ברשותה של חברת הביטוח.

בעקבות פניותיי ופגישותיי עם אותם מנהלי חברת ביטוח, וחרף העובדה כי הפוליסה הורדה מהמדף ולמרות שההצעה נגנזה בהעדר טיפול והצהרת הבריאות של המבוטחת, פעלה חברת הביטוח להפיק את הפוליסה בהתאם להצעה ואני מסרתי למבוטחת את הפוליסה כנדרש.

שירות מיוחד ומקצועי כזה לא יינתן מאף גורם שאינו סוכן ביטוח. רק סוכני הביטוח מקצועיים פועלים לטובת מבוטחיהם, מכירים אותם אישית ודואגים לצורכיהם, בעיקר בימים הקשים שחולפים כעת על עם ישראל.

אני סמוכה ובטוחה כי בפעולותיי אלו עבור הלקוחה, והבעת התודה שניבטה מעיניה כל אלו מלמדים כי סוכני הביטוח ימשיכו לתת שירות ייחודי ואיכותי בעל ערך ללקוחותיהם ואף גורם לא יוכל להחליפם.

זו הזדמנות מבחינתי לציין כי בתקופה הקרובה אני אפעל לקיומם של סדנאות חשובות ומרתקות לטובת העשרת הידע והיכולות בתחומים השונים הרלוונטיים לסוכני הביטוח.

מאחלת לכולם בריאות טובה והמשך פעילות מקצועית וערכית לטובת לקוחותיכם.

הכותבת היא יו"ר מחוז תל-אביב מרכז בלשכה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email