השנה אנו צפויים להמשיך לעמוד באתגרים שהוצבו בפנינו על ידי הרגולציה ב-2015, ויחלו בקרוב לחלחל לעבודה בשטח. על פניו כולנו מבינים שגם אם האוצר בא לתקן כשלים, הוא יוצר עומס אדיר על הענף ואינו מאפשר לשוק להשתנות בקצב הנכון. לצערנו, לא אחת תיקון הכשל עלול לגרור אחריו כשלים חדשים. יחד עם זאת יש פוטנציאל גדול בכל שינוי, ואין ספק שמי שיעקוב אחר ההתרחשויות יוכל להביא את משרדו למקום טוב יותר.

אלו הם עיקרי החוזרים הרבים שנדרשנו להם בשנה קודמת ונידרש להתאמתם בשנה זו:

פוליסת הדירה התקנית החדשה: הושקה ביולי 2015, ומאז כל החברות שינו את הנוסח לפוליסה מורחבת יותר. כיום (ועד אוגוסט 2016) קיימות שתי פוליסות בשוק.

המלצה: על הסוכנים להתמצא בפרטי הפוליסה החדשה, ובעת תביעה לוודא כי החברות משלמות בהתאם לפוליסה הרלוונטית. הגענו להבנות עם כמה חברות ביטוח לפיהן אם הלקוח ייפגע במהלך תקופת חפיפת הפוליסה, ישקלו החברות לבוא לקראת המבוטח. הסוכנים מוזמנים להעביר ללשכה כל בעיה בנושא.

חוזר תום תקופה: נכנס לתוקף באפריל 2015 ועובר לשלב השני של התיעוד כבר באפריל 2016. החוזר עצמו מחייב את הסוכנים בעת חידוש הביטוח לקבל הסכמה של המבוטח, ואין אפשרות לבטח אותו בצורה אוטומטית. חברות הביטוח מחויבות ליידע 30 יום מראש את המבוטח על כך שהפוליסה עומדת להתחדש ועליו לפנות לסוכן ולבצע את החידוש באופן יזום.

המלצה: החל מאפריל הקרוב, יש לתעד את כל התקשורת מול המבוטח, תרשומת פנימית (כתיבת מזכר פנימי אגב שיחה עם הלקוח) אינה תשמש כתיעוד מבחינת חוזר זה. לכן יש לשמור את המיילים, הפקסים והקלטת השיחה שבה מביע המבוטח את רצונו לחדש הביטוח.

מונין. לרכב על הגל ולא לצלול מתחתיו
מונין. לרכב על הגל ולא לצלול מתחתיו

חוזר כתבי השרות: ייכנס לתוקף בחידושי יולי 2016. החוזר יאפשר למשרדי הסוכן למכור כתבי שרות מחוץ לפוליסה רק בכפוף להוראות החוזר שמחייבות את ספק השרות לעמוד בסטנדרטים של שקיפות, לקיחת אחריות מלאה על השרות, וכן מנגנון להוכחות פיננסית. חברת הביטוח לא תוכל עוד להתנ%